Israel confirma ‘progressos’ en les negociacions amb Hamàs per a un alto el foc i l’alliberament d’ostatges

El ministre d’Exteriors diu que Israel «vol un acord» i diu que «prompte se sabrà» si el grup islamista «vol el mateix»

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Exteriors d’Israel, Gideon Saar, ha confirmat hui dilluns «progressos» en les negociacions indirectes amb el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a aconseguir un alto el foc a la Franja de Gaza que implique un alliberament dels segrestats en els atacs executats el 7 d’octubre del 2023.

«S’han aconseguit progressos. Veiem alguns progressos en les negociacions», ha dit Saar durant una roda de premsa amb el seu homòleg danès, Lars Lokke Rasmussen, unes declaracions en les quals ha posat l’accent que «Israel vol un acord sobre els ostatges», després de la falta d’avanços en este sentit durant els últims mesos.

«Israel està treballant amb els nostres amics nord-americans per a aconseguir un acord sobre els ostatges i prompte sabem si l’altra part vol el mateix», ha sostingut, en referència a Hamàs, tal com ha arreplegat el diari israelià ‘The Times of Israel’.

Així, Saar ha asseverat que la situació «sembla molt millor que anteriorment», si bé ha declinat «dir més que això». «Soc conscient que hi ha famílies que són sensibles a cada paraula i cada frase (sobre les negociacions)», ha argumentat, en referència als familiars dels ostatges.

El titular de la cartera d’Exteriors israelià ha ressenyat a més que les autoritats treballen tant amb l’Administració sortint d’Estats Units, encapçalada per Joe Biden, i amb el president electe, Donald Trump, qui prendrà possessió el 20 de gener. «Espere que en un breu espai de temps vegem que passen coses, però encara ha de demostrar-se», ha resolt.

Per la seua banda, el ministre de Finances israeliana, l’ultradretà Bezalel Smotrich, ha tornat a expressar el seu rebuig a qualsevol alto el foc a Gaza, que ha descrit com «una catàstrofe per a la seguretat nacional d’Israel», i ha agregat que el seu partit, Sionisme Religiós, «no serà part» d’un pacte en este sentit.

«No serem part d’un acord de rendició que incloga l’alliberament de terroristes, detenir la guerra i dissoldre els assoliments obtinguts, aconseguits amb molta sang», ha manifestat a través d’un missatge publicat en el seu compte en la xarxa social X.

«És moment de continuar amb tot el nostre poder, ocupar i netejar tota la Franja i finalment assumir el control de l’ajuda humanitària de Hamàs, obrint les portes de l’infern a Gaza fins que Hamàs es rendisca totalment i fins que tots els ostatges hagen tornat», ha argumentat, en línia amb les seues declaracions anteriors a favor de mantenir l’ofensiva i ocupar l’enclavament.

PROPOSTA SIMILAR A LA DE MAIG DEL 2024

Segons les informacions arreplegades per la cadena israeliana Channel 12, les negociacions han aconseguit avanços en les últimes hores, amb els principals detalls acordats mancant una aprovació per part de Hamàs, sense que el grup islamista s’haja pronunciat ara com ara sobre este tema.

En este sentit, una persona implicada en les negociacions, que estan tenint lloc a Qatar, ha assenyalat a la Ràdio de l’Exèrcit que «hi ha progressos cauts». «Sembla que la direcció és positiva», ha sostingut, una postura confirmada per fonts oficials israelianes citades per la cadena Channel 13, que han indicat que «si Hamàs respon prompte, tots els detalls poden ser finalitzats en qüestió de dies».

La proposta seria similar a la discutida al maig del 2024, que contemplava un acord en tres etapes en el qual els casos «humanitaris», és a dir, dones, xiquets i malalts, serien alliberats en un primer moment. Posteriorment, a partir del setzè dia de l’alto el foc, es discutiria l’alliberament d’homes en edat militar, després del que hi hauria una tercera etapa sobre gobernança i reconstrucció de Gaza.

L’Exèrcit israelià va llançar una ofensiva contra l’enclavament després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Les autoritats gazianes, controlades per Hamàs, han denunciat fins hui prop de 46.600 morts, als quals se sumen més de 800 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Este a mans de les forces israelianes o en atacs per part de colons.

Últimes notícies

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.

Un camió de Bombers de València donarà suport als bombers voluntaris d’Atalaya, al cor de l’Amazònia

Bombers pel Món presentarà en València la primera fase d’un projecte solidari que inclou la formació de bombers voluntaris i l’enviament d’un camió nodrissa a Atalaya, en plena Amazònia peruana.

La Fe es converteix en centre de referència valencià en consell genètic per a càncer hematològic

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha sigut acreditat com a unitat de referència en consell genètic per a síndromes de predisposició al càncer hematològic per a tota la Comunitat Valenciana, després de superar un exigent procés d'avaluació de la Conselleria de Sanitat.

Veïns de Novelda s’alcen contra dos macroplantes solars que amenaçen 340 hectàrees de camp

Agricultors, propietaris i associacions de Novelda i municipis veïns s’han organitzat contra dos macroplantes solars que podrien ocupar 340 hectàrees de sòl agrícola productiu al paratge de La Horna i entorns.

Protesta de familiars de víctimes de la dana i docents davant un acte de Feijóo a Sueca

Familiars de les víctimes mortals de la dana de València i professors de l’escola pública s’han concentrat a les portes d’un acte del PP a Sueca amb Alberto Núñez Feijóo i Juanfran Pérez Llorca, per a denunciar la gestió de la tragèdia i mantindre les mobilitzacions educatives.

Escolars de Meliana es convertixen en xefs en els tallers Cuinant amb ciència de la UPV

Prop d'un centenar d'alumnes de 5é i 6é de Primària del CEIP El Crist de Meliana han participat en una nova edició dels tallers Cuinant amb ciència de la UPV, on han preparat un menú saludable mentres aprenien conceptes bàsics de nutrició. La iniciativa busca ensenyar als més jóvens la importància d'una bona alimentació per al seu creixement.

Multa segura si circules amb patinet sense registrar per València a finals de juny

La Policia Local de València farà entre el 22 i el 28 de juny una campanya intensiva per a comprovar que tots els vehicles de mobilitat personal estan inscrits en el registre municipal obligatori.

La nova campanya d’estiu blinda La Devesa del Saler contra els incendis forestals

L’Ajuntament de València ha activat el dispositiu especial d’estiu a La Devesa del Saler, amb més bombers, patrulles mixtes i 11 canons SIDEINFO que es posaran en marxa en dies d’alerta màxima.