Javier Milei guanya la presidència a l’Argentina

En un gir sorprenent i sense precedents en la història política de l’Argentina, Javier Milei ha sigut elegit president, derrotant al candidat peronista Sergio Massa en la segona volta del 19 de novembre. Este resultat marca un canvi radical en el panorama polític argentí, portant al poder a un líder ultraliberal i populista.

Milei, conegut per les seues propostes econòmiques extremes i la seua retòrica antiestablishment, ha promés implementar mesures dràstiques que inclouen la instauració del dòlar estatunidenc com a moneda i el tancament del Banc Central. Estes propostes han generat tant entusiasme com preocupació entre els argentins, especialment en un context d’alta inflació i creixent pobresa.

L’ascens de Milei, un economista que va passar de la televisió a la Casa Rosada en menys de tres anys, és vist com un experiment polític i econòmic sense precedents a l’Argentina. La seua victòria sobre el peronisme, una força política dominant al país, és un clar indicatiu del descontentament popular amb les opcions polítiques tradicionals.

Malgrat les crítiques i la controvèrsia que envolten a la seua figura, Milei ha aconseguit captar el suport d’una part significativa de la població, especialment entre els joves i les classes mitjanes. La seua promesa d’acabar amb la «casta política» i reduir la grandària de l’Estat ha ressonat en un país cansat de promeses incomplides i polítiques econòmiques ineficaces.

Canvi radical a la política argentina

La victòria de Milei no sols canvia el panorama polític argentí, sinó que també planteja interrogants sobre el futur econòmic i social del país. Amb la seua presa de possessió programada per al 10 de desembre, el món observa atentament com este nou capítol en la història argentina es desenvoluparà sota la presidència de Javier Milei.

Últimes notícies

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.