Javier Milei guanya la presidència a l’Argentina

En un gir sorprenent i sense precedents en la història política de l’Argentina, Javier Milei ha sigut elegit president, derrotant al candidat peronista Sergio Massa en la segona volta del 19 de novembre. Este resultat marca un canvi radical en el panorama polític argentí, portant al poder a un líder ultraliberal i populista.

Milei, conegut per les seues propostes econòmiques extremes i la seua retòrica antiestablishment, ha promés implementar mesures dràstiques que inclouen la instauració del dòlar estatunidenc com a moneda i el tancament del Banc Central. Estes propostes han generat tant entusiasme com preocupació entre els argentins, especialment en un context d’alta inflació i creixent pobresa.

L’ascens de Milei, un economista que va passar de la televisió a la Casa Rosada en menys de tres anys, és vist com un experiment polític i econòmic sense precedents a l’Argentina. La seua victòria sobre el peronisme, una força política dominant al país, és un clar indicatiu del descontentament popular amb les opcions polítiques tradicionals.

Malgrat les crítiques i la controvèrsia que envolten a la seua figura, Milei ha aconseguit captar el suport d’una part significativa de la població, especialment entre els joves i les classes mitjanes. La seua promesa d’acabar amb la “casta política” i reduir la grandària de l’Estat ha ressonat en un país cansat de promeses incomplides i polítiques econòmiques ineficaces.

Canvi radical a la política argentina

La victòria de Milei no sols canvia el panorama polític argentí, sinó que també planteja interrogants sobre el futur econòmic i social del país. Amb la seua presa de possessió programada per al 10 de desembre, el món observa atentament com este nou capítol en la història argentina es desenvoluparà sota la presidència de Javier Milei.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.