14.1 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Javier Milei guanya la presidència a l’Argentina

En un gir sorprenent i sense precedents en la història política de l’Argentina, Javier Milei ha sigut elegit president, derrotant al candidat peronista Sergio Massa en la segona volta del 19 de novembre. Este resultat marca un canvi radical en el panorama polític argentí, portant al poder a un líder ultraliberal i populista.

Milei, conegut per les seues propostes econòmiques extremes i la seua retòrica antiestablishment, ha promés implementar mesures dràstiques que inclouen la instauració del dòlar estatunidenc com a moneda i el tancament del Banc Central. Estes propostes han generat tant entusiasme com preocupació entre els argentins, especialment en un context d’alta inflació i creixent pobresa.

L’ascens de Milei, un economista que va passar de la televisió a la Casa Rosada en menys de tres anys, és vist com un experiment polític i econòmic sense precedents a l’Argentina. La seua victòria sobre el peronisme, una força política dominant al país, és un clar indicatiu del descontentament popular amb les opcions polítiques tradicionals.

Malgrat les crítiques i la controvèrsia que envolten a la seua figura, Milei ha aconseguit captar el suport d’una part significativa de la població, especialment entre els joves i les classes mitjanes. La seua promesa d’acabar amb la “casta política” i reduir la grandària de l’Estat ha ressonat en un país cansat de promeses incomplides i polítiques econòmiques ineficaces.

Canvi radical a la política argentina

La victòria de Milei no sols canvia el panorama polític argentí, sinó que també planteja interrogants sobre el futur econòmic i social del país. Amb la seua presa de possessió programada per al 10 de desembre, el món observa atentament com este nou capítol en la història argentina es desenvoluparà sota la presidència de Javier Milei.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.