Javier Milei guanya la presidència a l’Argentina

En un gir sorprenent i sense precedents en la història política de l’Argentina, Javier Milei ha sigut elegit president, derrotant al candidat peronista Sergio Massa en la segona volta del 19 de novembre. Este resultat marca un canvi radical en el panorama polític argentí, portant al poder a un líder ultraliberal i populista.

Milei, conegut per les seues propostes econòmiques extremes i la seua retòrica antiestablishment, ha promés implementar mesures dràstiques que inclouen la instauració del dòlar estatunidenc com a moneda i el tancament del Banc Central. Estes propostes han generat tant entusiasme com preocupació entre els argentins, especialment en un context d’alta inflació i creixent pobresa.

L’ascens de Milei, un economista que va passar de la televisió a la Casa Rosada en menys de tres anys, és vist com un experiment polític i econòmic sense precedents a l’Argentina. La seua victòria sobre el peronisme, una força política dominant al país, és un clar indicatiu del descontentament popular amb les opcions polítiques tradicionals.

Malgrat les crítiques i la controvèrsia que envolten a la seua figura, Milei ha aconseguit captar el suport d’una part significativa de la població, especialment entre els joves i les classes mitjanes. La seua promesa d’acabar amb la «casta política» i reduir la grandària de l’Estat ha ressonat en un país cansat de promeses incomplides i polítiques econòmiques ineficaces.

Canvi radical a la política argentina

La victòria de Milei no sols canvia el panorama polític argentí, sinó que també planteja interrogants sobre el futur econòmic i social del país. Amb la seua presa de possessió programada per al 10 de desembre, el món observa atentament com este nou capítol en la història argentina es desenvoluparà sota la presidència de Javier Milei.

Últimes notícies

Cauen uns estafadors amb dades bancàries de mig milió de persones: registres a la província de València

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització que suposadament enviava SMS suplantant bancs per robar credencials i estafar clients. Hi ha 13 detinguts, registres en la província de València i una base de dades amb informació de 500.000 persones.

Pérez Llorca afirma que es va pagar de la seua butxaca el viatge a la final del Mundial

Juanfran Pérez Llorca assegura que s’ha pagat de la seua butxaca el viatge i l’hotel per vore la final del Mundial 2026 als Estats Units, després de les crítiques de l’oposició en Les Corts.

Avis per calor i tempestes en dotze comunitats: la Comunitat Valenciana, en risc per altes temperatures

La primera ona de calor de la setmana ha activat avisos per altes temperatures i tempestes en dotze comunitats i Ceuta. La Comunitat Valenciana està en nivell groc per calor i tronades, amb risc especial a l’interior de Castelló i València.

Ingressa a presó per disparar contra un cotxe després d’una discussió de trànsit a Sagunt

Un home ha ingressat a presó a Sagunt acusat d’intent d’homicidi i tinença il·lícita d’armes després de disparar contra la porta d’un vehicle en una discussió de trànsit.

Quasi un 40 % més de pressupost del Consell per a la pesca valenciana

El Consell ha incrementat quasi un 40 % el pressupost destinat al sector pesquer valencià, amb més de 30 milions per a modernitzar flota i instal·lacions i noves ajudes del FEMPA fins a 2029.

Investigation oberta per la mort d’un menor en una vivenda de Benicarló

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un jove menor d’edat, de 17 anys i jugador d’handbol, trobat sense vida a sa casa de Benicarló.

Les Falles descarten ampliar a tres dies l’Ofrena i mantindran el model tradicional en 2027

L’Assemblea de presidents i presidentes de falla ha rebutjat allargar l’Ofrena de 2027 a tres dies, malgrat l’augment de cens faller i els problemes logístics. El model continuarà concentrant el multitudinari acte devot en les vesprades i nits del 16 i 17 de març.

Un cotxe espatlat col·lapsa la CV-500 a l’altura d’El Saler amb cues de fins a 9 km

Un cotxe espatlat en el punt quilomètric 5 de la CV-500, a l’altura d’El Saler, ha causat este dilluns de matí fins a 9 quilòmetres de retencions, encara que el vehicle ja s’ha retirat i el trànsit es normalitza.