Javier Milei guanya la presidència a l’Argentina

En un gir sorprenent i sense precedents en la història política de l’Argentina, Javier Milei ha sigut elegit president, derrotant al candidat peronista Sergio Massa en la segona volta del 19 de novembre. Este resultat marca un canvi radical en el panorama polític argentí, portant al poder a un líder ultraliberal i populista.

Milei, conegut per les seues propostes econòmiques extremes i la seua retòrica antiestablishment, ha promés implementar mesures dràstiques que inclouen la instauració del dòlar estatunidenc com a moneda i el tancament del Banc Central. Estes propostes han generat tant entusiasme com preocupació entre els argentins, especialment en un context d’alta inflació i creixent pobresa.

L’ascens de Milei, un economista que va passar de la televisió a la Casa Rosada en menys de tres anys, és vist com un experiment polític i econòmic sense precedents a l’Argentina. La seua victòria sobre el peronisme, una força política dominant al país, és un clar indicatiu del descontentament popular amb les opcions polítiques tradicionals.

Malgrat les crítiques i la controvèrsia que envolten a la seua figura, Milei ha aconseguit captar el suport d’una part significativa de la població, especialment entre els joves i les classes mitjanes. La seua promesa d’acabar amb la “casta política” i reduir la grandària de l’Estat ha ressonat en un país cansat de promeses incomplides i polítiques econòmiques ineficaces.

Canvi radical a la política argentina

La victòria de Milei no sols canvia el panorama polític argentí, sinó que també planteja interrogants sobre el futur econòmic i social del país. Amb la seua presa de possessió programada per al 10 de desembre, el món observa atentament com este nou capítol en la història argentina es desenvoluparà sota la presidència de Javier Milei.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.