La Fiscalia i la Cornucòpia  

Aldama és un senyor que estava en presó preventiva, i ara era investigat per un altre cas. En la segona causa ha explicat al fiscal del cas un munt de coses que este volia sentir, i mitja hora després ja estava en llibertat. Encara que les seues afirmacions, de les que diu tenir proves, però que no ha posat a disposició de la justícia, no afecten en res al cas que el mantenia en presó, l’han alliberat. Un escàndol. Un escàndol fruit d’un pacte amb la fiscalia. 

Crec entendre el sentit d’esta mena de pactes, que bàsicament consistirien a demanar un pena menys severa, si l’acusat col·labora. Imagine que esta col·laboració estalvia temps processal o ajuda a condemnar a algun acusat de major rang, i mereix una consideració. La veritat és que ho entenc més quan la col·laboració es produeix per un penediment previ a l’acusació, que quan és purament una estratègia defensiva. Crec que no és igual, i pense que no ha de meréixer el mateix tractament.

Però jo no volia parlar d’Aldama, volia parlar de les empreses amb les quals, sense cap mena de concurs o control, està contractant el Consell de l’encara President Mazón, per a començar la necessària recuperació d’espais i dotacions públiques. Recuperació que ha posat en mans d’un militar darrere de qui amagar-se, i en la que Mazón te posades les seues vanes esperances de salvar el coll. 

Les empreses premiades es divideixen en dos grups. El primer el de les que tenen vinculació amb estrets col·laboradors de Mazón, i el segon, el que s’endú la tallada més gran, són empreses condemnades per corrupció i pel finançament il·legal del Partit Popular. Reincidents algunes d’elles.

Si vosté que té una papereria de barri, demà passat volgués presentar-se a un concurs del seu ajuntament per proveir-lo de folis i grapes, seria escrutat prèviament, i si no podia presentar una certificació d’estar al corrent de taxes i tributs, no podria presentar-se. Per entendre’ns, si vosté tingués una multa per aparcar ocupant parcialment un pas de zebra, o s’hagués retardat en el pagament de l’IBI, quedaria automàticament desqualificat per a poder concursar. En canvi, les empreses que he esmentat, sí que poden, malgrat que pesen sobre elles condemnes fermes. I si es pregunta per quina raó, ara li ho explicaré jo. 

Quan les investigacions van demostrar la corrupció de les empreses, en col·laboració necessària amb polítics i funcionaris, i els van asseure a la banqueta dels acusats, de seguida van buscar un pacte amb la fiscalia. Un pacte pel qual tot el mal fet, que podia suposar alguns milions d’euros, se’ls-hi perdonava amb multes d’uns pocs centenars. I no es tractava tant, o no només, del fet que la multa siga substancialment inferior als beneficis de la seua corrupció, la qual cosa els incentiva a continuar. No. Es tracta sobretot de pactar que no hi haja una condemna d’inhabilitació, es tracta de poder continuar presentant-se als concursos públics, i com ara, ser beneficiats per la Cornucòpia, la banya de l’abundància amb què les rega ara Mazón.

Si a mi em costa d’entendre, que els Bárcenas, els Costa, els Barceló, els Cotino i un llarg etcètera, tinguen beneficis, la meua incomprensió respecte al fet que les empreses corruptes puguen continuar contractant, només la supera el fet que un partit polític condemnat en ferm per corrupció, com el PP, puga continuar fent negoci. Ara sobre més de dos-cents cadàvers. 

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.