La Fiscalia i la Cornucòpia  

Aldama és un senyor que estava en presó preventiva, i ara era investigat per un altre cas. En la segona causa ha explicat al fiscal del cas un munt de coses que este volia sentir, i mitja hora després ja estava en llibertat. Encara que les seues afirmacions, de les que diu tenir proves, però que no ha posat a disposició de la justícia, no afecten en res al cas que el mantenia en presó, l’han alliberat. Un escàndol. Un escàndol fruit d’un pacte amb la fiscalia. 

Crec entendre el sentit d’esta mena de pactes, que bàsicament consistirien a demanar un pena menys severa, si l’acusat col·labora. Imagine que esta col·laboració estalvia temps processal o ajuda a condemnar a algun acusat de major rang, i mereix una consideració. La veritat és que ho entenc més quan la col·laboració es produeix per un penediment previ a l’acusació, que quan és purament una estratègia defensiva. Crec que no és igual, i pense que no ha de meréixer el mateix tractament.

Però jo no volia parlar d’Aldama, volia parlar de les empreses amb les quals, sense cap mena de concurs o control, està contractant el Consell de l’encara President Mazón, per a començar la necessària recuperació d’espais i dotacions públiques. Recuperació que ha posat en mans d’un militar darrere de qui amagar-se, i en la que Mazón te posades les seues vanes esperances de salvar el coll. 

Les empreses premiades es divideixen en dos grups. El primer el de les que tenen vinculació amb estrets col·laboradors de Mazón, i el segon, el que s’endú la tallada més gran, són empreses condemnades per corrupció i pel finançament il·legal del Partit Popular. Reincidents algunes d’elles.

Si vosté que té una papereria de barri, demà passat volgués presentar-se a un concurs del seu ajuntament per proveir-lo de folis i grapes, seria escrutat prèviament, i si no podia presentar una certificació d’estar al corrent de taxes i tributs, no podria presentar-se. Per entendre’ns, si vosté tingués una multa per aparcar ocupant parcialment un pas de zebra, o s’hagués retardat en el pagament de l’IBI, quedaria automàticament desqualificat per a poder concursar. En canvi, les empreses que he esmentat, sí que poden, malgrat que pesen sobre elles condemnes fermes. I si es pregunta per quina raó, ara li ho explicaré jo. 

Quan les investigacions van demostrar la corrupció de les empreses, en col·laboració necessària amb polítics i funcionaris, i els van asseure a la banqueta dels acusats, de seguida van buscar un pacte amb la fiscalia. Un pacte pel qual tot el mal fet, que podia suposar alguns milions d’euros, se’ls-hi perdonava amb multes d’uns pocs centenars. I no es tractava tant, o no només, del fet que la multa siga substancialment inferior als beneficis de la seua corrupció, la qual cosa els incentiva a continuar. No. Es tracta sobretot de pactar que no hi haja una condemna d’inhabilitació, es tracta de poder continuar presentant-se als concursos públics, i com ara, ser beneficiats per la Cornucòpia, la banya de l’abundància amb què les rega ara Mazón.

Si a mi em costa d’entendre, que els Bárcenas, els Costa, els Barceló, els Cotino i un llarg etcètera, tinguen beneficis, la meua incomprensió respecte al fet que les empreses corruptes puguen continuar contractant, només la supera el fet que un partit polític condemnat en ferm per corrupció, com el PP, puga continuar fent negoci. Ara sobre més de dos-cents cadàvers. 

Últimes notícies

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.