La Fiscalia i la Cornucòpia  

Aldama és un senyor que estava en presó preventiva, i ara era investigat per un altre cas. En la segona causa ha explicat al fiscal del cas un munt de coses que este volia sentir, i mitja hora després ja estava en llibertat. Encara que les seues afirmacions, de les que diu tenir proves, però que no ha posat a disposició de la justícia, no afecten en res al cas que el mantenia en presó, l’han alliberat. Un escàndol. Un escàndol fruit d’un pacte amb la fiscalia. 

Crec entendre el sentit d’esta mena de pactes, que bàsicament consistirien a demanar un pena menys severa, si l’acusat col·labora. Imagine que esta col·laboració estalvia temps processal o ajuda a condemnar a algun acusat de major rang, i mereix una consideració. La veritat és que ho entenc més quan la col·laboració es produeix per un penediment previ a l’acusació, que quan és purament una estratègia defensiva. Crec que no és igual, i pense que no ha de meréixer el mateix tractament.

Però jo no volia parlar d’Aldama, volia parlar de les empreses amb les quals, sense cap mena de concurs o control, està contractant el Consell de l’encara President Mazón, per a començar la necessària recuperació d’espais i dotacions públiques. Recuperació que ha posat en mans d’un militar darrere de qui amagar-se, i en la que Mazón te posades les seues vanes esperances de salvar el coll. 

Les empreses premiades es divideixen en dos grups. El primer el de les que tenen vinculació amb estrets col·laboradors de Mazón, i el segon, el que s’endú la tallada més gran, són empreses condemnades per corrupció i pel finançament il·legal del Partit Popular. Reincidents algunes d’elles.

Si vosté que té una papereria de barri, demà passat volgués presentar-se a un concurs del seu ajuntament per proveir-lo de folis i grapes, seria escrutat prèviament, i si no podia presentar una certificació d’estar al corrent de taxes i tributs, no podria presentar-se. Per entendre’ns, si vosté tingués una multa per aparcar ocupant parcialment un pas de zebra, o s’hagués retardat en el pagament de l’IBI, quedaria automàticament desqualificat per a poder concursar. En canvi, les empreses que he esmentat, sí que poden, malgrat que pesen sobre elles condemnes fermes. I si es pregunta per quina raó, ara li ho explicaré jo. 

Quan les investigacions van demostrar la corrupció de les empreses, en col·laboració necessària amb polítics i funcionaris, i els van asseure a la banqueta dels acusats, de seguida van buscar un pacte amb la fiscalia. Un pacte pel qual tot el mal fet, que podia suposar alguns milions d’euros, se’ls-hi perdonava amb multes d’uns pocs centenars. I no es tractava tant, o no només, del fet que la multa siga substancialment inferior als beneficis de la seua corrupció, la qual cosa els incentiva a continuar. No. Es tracta sobretot de pactar que no hi haja una condemna d’inhabilitació, es tracta de poder continuar presentant-se als concursos públics, i com ara, ser beneficiats per la Cornucòpia, la banya de l’abundància amb què les rega ara Mazón.

Si a mi em costa d’entendre, que els Bárcenas, els Costa, els Barceló, els Cotino i un llarg etcètera, tinguen beneficis, la meua incomprensió respecte al fet que les empreses corruptes puguen continuar contractant, només la supera el fet que un partit polític condemnat en ferm per corrupció, com el PP, puga continuar fent negoci. Ara sobre més de dos-cents cadàvers. 

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.