L’ONU xifra en més de 305 milions les persones que necessitaran ajuda el 2025, amb un rècord de desplaçats

Les crisis a Sudan i Síria provoquen gran part dels necessitats a nivell mundial

Al voltant d’un de cada cinc xiquets viuen en zones de conflicte o tracten de fugir d’elles

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’Oficina per a la Coordinació d’Assumptes Humanitaris de Nacions Unides (OCHA) ha assenyalat que més de 305 milions de persones necessitaran ajuda humanitària l’any 2025, per la qual cosa sol·licita una inversió de més de 47.400 milions de dòlars (45.060 milions d’euros) en un context on la crisi de desplaçats suma xifres mai vistes abans.

D’acord amb l’informe anual de l’OCHA, la regió del sud i l’est d’Àfrica és en la qual es concentra una majoria de persones necessitades, amb 85 milions d’afectats repartits en països com ara Etiòpia, Somàlia o Sudan, on la crisi representa el 35 per cent de les necessitats del conjunt de la regió.

Després d’esta regió se situa la del Pròxim Orient i el nord d’Àfrica, on prop de 60 milions de persones es veuen afectades pels conflictes a Síria, Iemen o als territoris palestins ocupats. Encara que la crisi siriana seguix generant la majoria d’afectats a la zona, la guerra a Gaza i al Líban ha elevat dràsticament les necessitats en tots dos territoris.

La “crisi en augment” en estes zones en conflicte fa que la regió necessite d’una mica més de 15.900 milions de dòlars (més de 15.100 milions d’euros), la qual cosa equival a un 34 per cent dels 47.400 milions de dòlars en fons totals estimats per al proper any.

Uns altres dels principals escenaris en crisis són Txad, un país afectat per la contínua arribada de refugiats sudanesos; Afganistan, on uns 30 milions de persones estan en situació de necessitat; Birmània, estancada en una crisi “cada vegada més profunda” i que genera necessitats cada vegada més grans per més de 20 milions de persones; Veneçuela, amb quinze milions de necessitats; o Ucraïna, on la guerra en curs seguix afectant directament altres quinze milions de persones.

En este context, l’OCHA ha destacat que “el nombre rècord de conflictes armats” és el principal factor d’esta situació, més encara després d’un any 2024 que s’ha tornat en “un dels més brutals de la història recent”. Tan sols a mitjan d’enguany s’havien registrat gairebé 123 milions de persones desplaçades per la força, certificant el dotzè any consecutiu en augment.

Però després dels conflictes armats, l’emergència climàtica és el segon factor de crisi que més persones necessitades deixa, especialment en el relacionat amb l’escalfament global i els innombrables desastres relacionats amb el clima, que han provocat el desplaçament de més de 26 milions de persones.

UN DE CADA CINC XIQUETS VIU EN ZONA DE RISC

D’acord amb el citat informe de l’OCHA, els menors són una vegada més el grup “més vulnerable” i “més traït”. Al voltant d’un de cada cinc nens del món, la qual cosa suposa prop de 400 milions de menors, viu en zona de conflicte o tracta de fugir d’ella. En el cas de les nenes, com les dones en general, “són amb massa freqüència les més afectades”.

“Les greus violacions contra els xiquets han aconseguit nivells sense precedents en múltiples conflictes, i només Sudan ha estat testimoni d’un augment del 480 per cent de 2022 a 2023”, destaca l’estudi de l’OCHA, que recull dades del Comité Internacional de la Creu Roja. A Gaza la situació també és alarmant per als menors, mentre que a Ucraïna “una mitjana d’almenys 16 menuts ha mort o resultat ferit cada setmana” des de l’esclat de la guerra.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.