L’ONU xifra en més de 305 milions les persones que necessitaran ajuda el 2025, amb un rècord de desplaçats

Les crisis a Sudan i Síria provoquen gran part dels necessitats a nivell mundial

Al voltant d’un de cada cinc xiquets viuen en zones de conflicte o tracten de fugir d’elles

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’Oficina per a la Coordinació d’Assumptes Humanitaris de Nacions Unides (OCHA) ha assenyalat que més de 305 milions de persones necessitaran ajuda humanitària l’any 2025, per la qual cosa sol·licita una inversió de més de 47.400 milions de dòlars (45.060 milions d’euros) en un context on la crisi de desplaçats suma xifres mai vistes abans.

D’acord amb l’informe anual de l’OCHA, la regió del sud i l’est d’Àfrica és en la qual es concentra una majoria de persones necessitades, amb 85 milions d’afectats repartits en països com ara Etiòpia, Somàlia o Sudan, on la crisi representa el 35 per cent de les necessitats del conjunt de la regió.

Després d’esta regió se situa la del Pròxim Orient i el nord d’Àfrica, on prop de 60 milions de persones es veuen afectades pels conflictes a Síria, Iemen o als territoris palestins ocupats. Encara que la crisi siriana seguix generant la majoria d’afectats a la zona, la guerra a Gaza i al Líban ha elevat dràsticament les necessitats en tots dos territoris.

La «crisi en augment» en estes zones en conflicte fa que la regió necessite d’una mica més de 15.900 milions de dòlars (més de 15.100 milions d’euros), la qual cosa equival a un 34 per cent dels 47.400 milions de dòlars en fons totals estimats per al proper any.

Uns altres dels principals escenaris en crisis són Txad, un país afectat per la contínua arribada de refugiats sudanesos; Afganistan, on uns 30 milions de persones estan en situació de necessitat; Birmània, estancada en una crisi «cada vegada més profunda» i que genera necessitats cada vegada més grans per més de 20 milions de persones; Veneçuela, amb quinze milions de necessitats; o Ucraïna, on la guerra en curs seguix afectant directament altres quinze milions de persones.

En este context, l’OCHA ha destacat que «el nombre rècord de conflictes armats» és el principal factor d’esta situació, més encara després d’un any 2024 que s’ha tornat en «un dels més brutals de la història recent». Tan sols a mitjan d’enguany s’havien registrat gairebé 123 milions de persones desplaçades per la força, certificant el dotzè any consecutiu en augment.

Però després dels conflictes armats, l’emergència climàtica és el segon factor de crisi que més persones necessitades deixa, especialment en el relacionat amb l’escalfament global i els innombrables desastres relacionats amb el clima, que han provocat el desplaçament de més de 26 milions de persones.

UN DE CADA CINC XIQUETS VIU EN ZONA DE RISC

D’acord amb el citat informe de l’OCHA, els menors són una vegada més el grup «més vulnerable» i «més traït». Al voltant d’un de cada cinc nens del món, la qual cosa suposa prop de 400 milions de menors, viu en zona de conflicte o tracta de fugir d’ella. En el cas de les nenes, com les dones en general, «són amb massa freqüència les més afectades».

«Les greus violacions contra els xiquets han aconseguit nivells sense precedents en múltiples conflictes, i només Sudan ha estat testimoni d’un augment del 480 per cent de 2022 a 2023», destaca l’estudi de l’OCHA, que recull dades del Comité Internacional de la Creu Roja. A Gaza la situació també és alarmant per als menors, mentre que a Ucraïna «una mitjana d’almenys 16 menuts ha mort o resultat ferit cada setmana» des de l’esclat de la guerra.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.