Milei con advertència

Extrac i traduïsc d’un extens reportatge publicat per Vera Berengruen al Times, sobre el president argentí, tots els posats entre cometes d’este article.

“Milei, que ha presumit de ser un guru del sexe tàntric, va brandar una motoserra a les manifestacions per simbolitzar els seus plans per reduir la despesa del govern, es va disfressar d’un superheroi que cantava sobre política fiscal i va dir als votants que els seus cinc mastins anglesos clonats, amb qui que sembla ser consulta en converses telepàtiques, són els seus “millors estrategs”.”

Ací tenim a Juanma Badenas, portaveu de l’Ajuntament de València, però ben conegut a Castelló, que després del seu divorci i la reforestació capil·lar brandava un martell pneumàtic en campanya, per simbolitzar la seua voluntat d’acabar amb tots els carrils bici. No em consta afició al karaoke, però ell i la seua conlloga, es deixaven filmar aplaudint i cantat el “que viva Espanya” interpretat en via pública per un friqui disfressat de Vicepresi… Vull dir! De torero, amb montera i capot. Aquell Vicepresident que bateja amb noms d’assassins feixistes les seues rutes matineres, i amb noms de dictadors els seus cavalls. Milei els hi posa noms d’economistes més morts que el seu gos.

“Va ridiculitzar el canvi climàtic com una conspiració socialista i va atacar el papa Francesc, el primer pontífex argentí, com un “fill de puta d’esquerres“.” Els d’ací munten jornades dins del marc de la Capitalitat Verda Europea de València, per fer el mateix, i per fer passar vergonya a qualsevol que no siga simplement un estúpid. O a Castelló jornades preconciliars de la família model Sección Femenina.

Deixeu que explote tot, que explote l’economia i traieu tota esta casta política d’escombraries amb això, va dir durant la campanya.” El problema és que a casa nostra, este pensament no és només de l’extrema dreta, sinó també de la dreta extrema. En maig de 2010, el president Rodríguez Zapatero anuncià al Congrés una sèrie de retallades que necessitaven el suport d’altres grups més enllà del PSOE. Ana Ormas, de Coalició Canària, va revelar que en les converses entre els partits, i amb intenció de fer caure el govern, Cristóbal Montoro li va dir: “Que caiga España, que ya la levantaremos nosotros”. Va ser ministre d’economia amb el PP.

“És un croat global contra el socialisme, atacant tot, des de les lleis d’equitat de gènere fins als activistes climàtics. I en una nació encara perseguida pel llegat de la seua brutal dictadura militar dels anys setanta i vuitanta, les amenaces de Milei contra la premsa i els “traïdors” polítics poden tenir un caràcter autoritari.” Ací de nou, van de bracet les dues fraccions de la dreta, amb l’atac discursiu i legal contra el col·lectiu LGTB, contra els esforços mediambientals fets pels governs botànics, i amb la indecent llei batejada com de la concòrdia, que pretén equiparar víctimes amb botxins, colpistes amb demòcrates.

Les estranyeses de la seua campanya sovint eclipsaven el dur programa d’austeritat que va promoure per treure el país de la seua crisi econòmica“. I hauríem d’aprendre’n la lliçó, perquè mentre ens volen distreure amb qüestions importants, però simbòliques (despenjar banderes, censurar llibres a una biblioteca de poble…), avança un programa econòmic de retallades de serveis públics per via de privatitzacions, per via de regals a empreses privades.

“L’improbable ascens d’un autodenominat “anarcocapitalista” reflecteix la força d’un moviment populista de dreta que ha guanyat eleccions a tot el món en els últims anys. Igual que els seus homòlegs d’Itàlia a Hongria, del Brasil al Perú, dels Estats Units a l’Índia, Milei va prometre desmantellar un estat ple de corrupció governat per elits fosques.”

Caldria no oblidar, que el dia 9 de juny hi ha eleccions europees, i és la primera oportunitat electoral que tenim per plantar cara a les desmesures econòmiques de la dreta, al desmantellament del sistema públic de protecció social, i a la guerra cultural plantejada per les dretes. Hi ha un fantasma que recorre Europa, i no és el fantasma del gos de Milei, és el fantasma del feixisme i la dreta econòmica i social. Són VOX i PP.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.