Mor poques hores després de nàixer un bebé de dos germans

Un bebé concebut per dos germans de sang va morir el passat 4 de juny a tan sols dos hores d’haver nascut a causa d’ictiosi congènita severa. El fet es va registrar en Dustlik, una localitat d’Uzbekistan.

En unes imatges esquinçadores es va poder veure al nounat plorant en una incubadora mentre una infermera netejava la pell seca i escatosa del seu darrere.

El Ministeri uzbek de Salut va informar que el xicotet va nàixer amb ictiosi congènita severa i amb altres problemes de salut que va descriure com «potencialment mortals«.

La seua mare, nascuda en 1994, tenia poc més de 35 setmanes d’embaràs quan va donar a llum al xiquet, que va mesurar 47 centímetres, segons va afegir el Ministeri. També va explicar que el mort era el seu segon fill i que el primer va nàixer d’un espòs anterior. En aqueixa ocasió, l’embaràs va ser normal i tot va eixir bé.

Malgrat els millors esforços dels metges per salvar-ho, el nounat va morir res més arribar al món. El Ministeri de Salut va apuntar que «en medicina està comprovat que, en la majoria dels casos, els xiquets naixen amb diversos defectes genètics si es tracta d’un matrimoni de parents pròxims«.

«Per tant, demanem als joves que es preparen per a casar-se que primer se sotmeten a un examen mèdic i que després comencen una nova vida, per a evitar el matrimoni entre parents pròxims«, van destacar les autoritats.

Què és la ictiosi congènita

La ictiosi congènita és un trastorn hereditari que ocasiona pell seca que pica i sembla escatosa, aspra i roja. Els símptomes poden variar des de lleus a greus. En general, la ictiosi només afecta la pell, però a vegades també pot afectar els òrgans interns.

Generalment, el diagnòstic és per observació directa de les lesions cutànies. No obstant això, el metge pot realitzar exàmens per a descartar altres malalties que puguen causar sequedat cutània i escatositat.

La persona afectada per aquesta malaltia tendeix a presentar els porus de la pell obstruïts, la qual cosa implica un seriós perill per sobrecalfament. Aquest pot ocasionar-li desmais al no irradiar a l’exterior la temperatura excessiva del cos que, de no corregir-se, desemboca en un reescalfament dels òrgans vitals, amb el greu risc per a la vida que això suposa.

El tractament consisteix a humectar la pell, generalment amb cremes i pomades. És millor aplicar-les després del bany, quan la pell està encara humida. A més, es poden prescriure cremes que ajuden la pell a mudar d’una forma natural.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.