Mor poques hores després de nàixer un bebé de dos germans

Un bebé concebut per dos germans de sang va morir el passat 4 de juny a tan sols dos hores d’haver nascut a causa d’ictiosi congènita severa. El fet es va registrar en Dustlik, una localitat d’Uzbekistan.

En unes imatges esquinçadores es va poder veure al nounat plorant en una incubadora mentre una infermera netejava la pell seca i escatosa del seu darrere.

El Ministeri uzbek de Salut va informar que el xicotet va nàixer amb ictiosi congènita severa i amb altres problemes de salut que va descriure com “potencialment mortals“.

La seua mare, nascuda en 1994, tenia poc més de 35 setmanes d’embaràs quan va donar a llum al xiquet, que va mesurar 47 centímetres, segons va afegir el Ministeri. També va explicar que el mort era el seu segon fill i que el primer va nàixer d’un espòs anterior. En aqueixa ocasió, l’embaràs va ser normal i tot va eixir bé.

Malgrat els millors esforços dels metges per salvar-ho, el nounat va morir res més arribar al món. El Ministeri de Salut va apuntar que “en medicina està comprovat que, en la majoria dels casos, els xiquets naixen amb diversos defectes genètics si es tracta d’un matrimoni de parents pròxims“.

Per tant, demanem als joves que es preparen per a casar-se que primer se sotmeten a un examen mèdic i que després comencen una nova vida, per a evitar el matrimoni entre parents pròxims“, van destacar les autoritats.

Què és la ictiosi congènita

La ictiosi congènita és un trastorn hereditari que ocasiona pell seca que pica i sembla escatosa, aspra i roja. Els símptomes poden variar des de lleus a greus. En general, la ictiosi només afecta la pell, però a vegades també pot afectar els òrgans interns.

Generalment, el diagnòstic és per observació directa de les lesions cutànies. No obstant això, el metge pot realitzar exàmens per a descartar altres malalties que puguen causar sequedat cutània i escatositat.

La persona afectada per aquesta malaltia tendeix a presentar els porus de la pell obstruïts, la qual cosa implica un seriós perill per sobrecalfament. Aquest pot ocasionar-li desmais al no irradiar a l’exterior la temperatura excessiva del cos que, de no corregir-se, desemboca en un reescalfament dels òrgans vitals, amb el greu risc per a la vida que això suposa.

El tractament consisteix a humectar la pell, generalment amb cremes i pomades. És millor aplicar-les després del bany, quan la pell està encara humida. A més, es poden prescriure cremes que ajuden la pell a mudar d’una forma natural.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.