La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Castelló devia acollir este mes la vista oral contra la cap d'una trama d'explotació sexual a dones nigerianes amb vudú, però finalment dit judici s'ha postposat fins a març. La dona al capdavant d'esta organització de tracta de dones és una dona nigeriana, de 47 anys, que junt a un company seu feien presumptament nines de drap amb roba amb sang, ungles i pèl per a atemorir a les víctimes. El cas se centra concretament en una sola víctima de l'explotació. La Fiscalia, per una banda demana per a cadascun dels acusats nou anys de presó per captar a la víctima, dir-li en 2014, que vinguera a Espanya a treballar prometent-li un futur millor i a la seua arribada explotar-la sexualment. Quan la dona va arribar a Castelló li van comunicar que havia generat un deute de 50.000 euros que devia tornar exercint la prostitució en el Camí Caminàs, encara que l'afectada no ho volia fer. A la víctima se l'amenaçava amb fer-li vudú si no accedia, dient-li a més que si no ho feia, la seua família en Nigèria patiria les represàlies.
Últimes notícies
Successos
Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant
Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.
Successos
L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes
L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.
Successos
La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana
La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.
Oratge
Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent
Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.
Successos
Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús
El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.
Successos
Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat
Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.
Cultura
La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil
La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.
Oratge
Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius
El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.




