La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Castelló devia acollir este mes la vista oral contra la cap d'una trama d'explotació sexual a dones nigerianes amb vudú, però finalment dit judici s'ha postposat fins a març. La dona al capdavant d'esta organització de tracta de dones és una dona nigeriana, de 47 anys, que junt a un company seu feien presumptament nines de drap amb roba amb sang, ungles i pèl per a atemorir a les víctimes. El cas se centra concretament en una sola víctima de l'explotació. La Fiscalia, per una banda demana per a cadascun dels acusats nou anys de presó per captar a la víctima, dir-li en 2014, que vinguera a Espanya a treballar prometent-li un futur millor i a la seua arribada explotar-la sexualment. Quan la dona va arribar a Castelló li van comunicar que havia generat un deute de 50.000 euros que devia tornar exercint la prostitució en el Camí Caminàs, encara que l'afectada no ho volia fer. A la víctima se l'amenaçava amb fer-li vudú si no accedia, dient-li a més que si no ho feia, la seua família en Nigèria patiria les represàlies.
Últimes notícies
Social
Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones
Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.
Cultura
Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur
Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.
Social
Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M
Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.
Social
La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons
Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.
Oratge
Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló
Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.
Política
El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants
El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.
Política
El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual
El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.
Oratge
Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló
En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.



