Quatre anys de presó per agredir a un home que va morir després de caure a terra i colpejar-se el cap a Nules

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a quatre anys de presó a un home que va derrocar d’una punyada a un altre a la localitat de Nules, la qual cosa va provocar que es colpejara el cap contra el sòl i morira dies després en un centre hospitalari.

La Sala li considera autor d’un delicte de lesions en concurs amb delicte d’homicidi imprudent per al qual aprecia l’agreujant de reincidència i li imposa l’obligació i indemnitzar a la parella del mort amb 150.000 euros i a cadascun dels seus tres fills amb 30.000 euros pels perjuís morals, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El juí, tramitat mitjançant el procediment del Tribunal del Jurado, es va celebrar el passat 27 de novembre, després que el Ministeri Fiscal i la defensa van presentar un escrit conjunt de conformitat, l’acusat ho ratificara i les parts estimaren innecessària la convocatòria del jurat.

Els fets van succeir el 25 de gener del 2022, quan l’ara condemnat va acudir a un bar de la localitat de Nules en busca de la víctima, a la qual va trobar asseguda en la terrassa de l’establiment.

Tots dos van començar a conversar, però a continuació es van enredar en una discussió i el penat va propinar una forta punyada a l’altre home que li va fer caure de forma descontrolada i colpejar-se la zona esquerra del cap contra el sòl.

L’agredit, aleshores de 73 anys, va patir un traumatisme cranioencefàlic amb lesions hemorrágicas que van derivar en un deteriorament progressiu de les seues funcions cerebrals que li va produir la mort uns dies després. La sentència no pot ser recorreguda al haver-se declarat ferma.

Últimes notícies

Alerten per un caimà menut a la vora del riu Vinalopó a Sax i activen un dispositiu de busca

La Policia Local de Sax ha alertat de l’avistament d’un caimà de menut tamany a la ladera del riu Vinalopó i ha activat el protocol per a localitzar-lo i capturar-lo, amb recomanacions clares a la ciutadania.

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.