14.7 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Quatre anys de presó per agredir a un home que va morir després de caure a terra i colpejar-se el cap a Nules

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a quatre anys de presó a un home que va derrocar d’una punyada a un altre a la localitat de Nules, la qual cosa va provocar que es colpejara el cap contra el sòl i morira dies després en un centre hospitalari.

La Sala li considera autor d’un delicte de lesions en concurs amb delicte d’homicidi imprudent per al qual aprecia l’agreujant de reincidència i li imposa l’obligació i indemnitzar a la parella del mort amb 150.000 euros i a cadascun dels seus tres fills amb 30.000 euros pels perjuís morals, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El juí, tramitat mitjançant el procediment del Tribunal del Jurado, es va celebrar el passat 27 de novembre, després que el Ministeri Fiscal i la defensa van presentar un escrit conjunt de conformitat, l’acusat ho ratificara i les parts estimaren innecessària la convocatòria del jurat.

Els fets van succeir el 25 de gener del 2022, quan l’ara condemnat va acudir a un bar de la localitat de Nules en busca de la víctima, a la qual va trobar asseguda en la terrassa de l’establiment.

Tots dos van començar a conversar, però a continuació es van enredar en una discussió i el penat va propinar una forta punyada a l’altre home que li va fer caure de forma descontrolada i colpejar-se la zona esquerra del cap contra el sòl.

L’agredit, aleshores de 73 anys, va patir un traumatisme cranioencefàlic amb lesions hemorrágicas que van derivar en un deteriorament progressiu de les seues funcions cerebrals que li va produir la mort uns dies després. La sentència no pot ser recorreguda al haver-se declarat ferma.

Últimes notícies

Vox denuncia a l’associació juvenil Revolta per descomptat desviament de fons de la dana

El partit ha portat a l'Autoritat Independent de Protecció de l'Informant suposades irregularitats en Revolta. L'acció s'ha sumat a una altra ja registrada davant la Fiscalia per dos directius de l'organització contra la seua cúpula.

Sumar demanarà compareixences de Vox i de Revolta en la comissió de la DANA

Nahuel González ha avançat que Sumar sol·licitarà que responsables de Vox i de l'organització juvenil Revolta expliquen les denúncies de desviament de donacions. Confia en el suport del PSOE i dels socis d'investidura

Directius de mitjans defenen la IA com a ferramenta i alerten que no substituïx al periodista

En un fòrum sectorial, responsables d'RTVE, ABC i L'Espanyol han avalat la IA com a suport per a agilitzar processos i han insistit que la credibilitat depén del periodista.

Cau un conductor sense carnet amb quasi 10 quilos de marihuana ocults en el maleter a Elda

Un control policial aleatori a Elda ha acabat amb la detenció d'un conductor sense carnet i el seu acompanyant. En el maleter ocultaven quasi 10 quilos de cabdells de marihuana.

La directora del gabinet de Mazón no recorda una anomenada a les 19.42 el dia de la dana

Pilar Montes, càrrec del gabinet de Carlos Mazón, ha declarat que no recorda haver parlat amb ell a les 19.42 del 29 d'octubre i que eixa crida no figura en el seu registre. El seu testimoniatge s'emmarca en la causa penal sobre la gestió de la dana a Catarroja.

Detingut de nou el presumpte agressor de la seua parella a Catarroja després de la mort de la víctima tres dies després

La Guàrdia Civil ha tornat a detindre a un home de 43 anys per una agressió a la seua parella a Catarroja, després de morir ella en l'UCI tres dies després. El jutjat ha ordenat l'arrest per risc de fugida, després que quedara en llibertat amb mesures cautelars.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 43 anys ha mort en l'UCI tres dies després de ser agredida suposadament per la seua parella a Catarroja. El detingut, de 48 anys, va passar a disposició judicial i va quedar en llibertat amb mesures cautelars abans de la defunció.

Miguel Ángel Oliver: la IA pot ajudar a fer periodisme, però no farà periodisme

Oliver ha defés que la IA servix per a guanyar eficàcia sota supervisió humana, però no substituïx el criteri periodístic. També ha reclamat honestedat i veracitat.