14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Augmenten els col·legis que prohibeixen les disfresses de ‘El Juego del Calamar’

 

Sembla que la iniciativa “formal” del col·legi José Soriano de Vila-real de prohibir explícitament les disfresses de ‘El Juego del Calamar’ per a este Halloween està sumant cada dia més seguidors, o almenys planteja l’interrogant en altres centres educatius a tota la Comunitat.

Així, mentre en moltes botigues de disfresses les caretes i les indumentàries (mons vermells) vinculats a la sèrie coreana, titllada ja pels experts, com a “perillosa” per als menors en unir joc i violència s’esgoten, moltes famílies comencen a preocupar-se per si ‘la moda’ s’està anant de les mans com alguns temen.

De moment, encara que des d’algunes associacions de mares i pares ja han plantejat la seua preocupació, en la majoria dels casos el que s’ha optat és tractar en classe esta realitat de les imitacions a la violència.

En alguns centres ho han fet mitjançant assignatures com a valors on s’han aclarit les fronteres entre la ficció i la realitat i alhora s’ha aprofitat per a abordar problemàtiques vinculades a comportaments violents o emulacions d’altres escenes virtuals.

El CEIP Lluís Revest de Castelló, per exemple, una alumna de sisé curs explica a casa els seus pares, com a classe s’ha parlat de la manera com els jocs tradicionals s’han convertit “per la sèrie de Netflix, en jocs d’enganxar-se i que tothom busca coses de ‘El Juego del Calamar’ als mòbils i volen veure com es mor la gent”.

D’altra banda, quant a les disfresses, en altres centres educatius, com el CEIP MYRA , María Yocasta Ruiz Aguilera del Port de Sagunt, s’ha prohibit “qualsevol disfressa que puga ferir la sensibilitat dels xiquets”, explica una mare de dos alumnes d’este centre.

 

Formar les famílies al control parental

 

Així i tot, entre recomanacions, prohibicions o introducció pedagògica del fenomen que pot resultar de les imitacions d’una sèrie amb un alt contingut de violència vinculat a jocs, aparentment innocents, a les associacions de mares i pares també arriben les preocupacions tot i que la immensa majoria desconeixia la sèrie i ha tingut la primera notícia quan ara s’ha plantejat el tema o per la repercussió mediàtica.

El president de Fampa Penyagolosa, Josép Albiol comenta a València Diari, que potser “parlar tan també estiga creant d’alguna manera un efecte crida”. D’altra banda, però, també reconeix que un tema que es deriva de tot això és el de la responsabilitat de les famílies en allò que veuen els seus fills.

“La llibertat d’elecció és aquí per a tots, però moltes famílies no apliquen en control parental perquè ni tan sols coneixen els mecanismes, i potser no és tan complicat“, apunta Albiol. De fet, apunta que entre les ofertes formatives anuals dels cursos dedicats a mares i pares com a responsables de l’educació, sí que es parla de les tecnologies però potser caldria una sèrie de tallers “per explicar que l’opció de control parental es pot aplicar tant en mòbils, com en ordinadors com en altres dispositius i on veuen els fills”. “Al cap i a la fi de sèries com estes, no hem d’oblidar que les veuen a casa, no a l’escola”, conclou.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.