Anuncios

Augmenten els col·legis que prohibeixen les disfresses de ‘El Juego del Calamar’

 

Sembla que la iniciativa “formal” del col·legi José Soriano de Vila-real de prohibir explícitament les disfresses de ‘El Juego del Calamar’ per a este Halloween està sumant cada dia més seguidors, o almenys planteja l’interrogant en altres centres educatius a tota la Comunitat.

Així, mentre en moltes botigues de disfresses les caretes i les indumentàries (mons vermells) vinculats a la sèrie coreana, titllada ja pels experts, com a “perillosa” per als menors en unir joc i violència s’esgoten, moltes famílies comencen a preocupar-se per si ‘la moda’ s’està anant de les mans com alguns temen.

Anuncios

De moment, encara que des d’algunes associacions de mares i pares ja han plantejat la seua preocupació, en la majoria dels casos el que s’ha optat és tractar en classe esta realitat de les imitacions a la violència.

En alguns centres ho han fet mitjançant assignatures com a valors on s’han aclarit les fronteres entre la ficció i la realitat i alhora s’ha aprofitat per a abordar problemàtiques vinculades a comportaments violents o emulacions d’altres escenes virtuals.

El CEIP Lluís Revest de Castelló, per exemple, una alumna de sisé curs explica a casa els seus pares, com a classe s’ha parlat de la manera com els jocs tradicionals s’han convertit “per la sèrie de Netflix, en jocs d’enganxar-se i que tothom busca coses de ‘El Juego del Calamar’ als mòbils i volen veure com es mor la gent”.

D’altra banda, quant a les disfresses, en altres centres educatius, com el CEIP MYRA , María Yocasta Ruiz Aguilera del Port de Sagunt, s’ha prohibit “qualsevol disfressa que puga ferir la sensibilitat dels xiquets”, explica una mare de dos alumnes d’este centre.

 

Formar les famílies al control parental

 

Així i tot, entre recomanacions, prohibicions o introducció pedagògica del fenomen que pot resultar de les imitacions d’una sèrie amb un alt contingut de violència vinculat a jocs, aparentment innocents, a les associacions de mares i pares també arriben les preocupacions tot i que la immensa majoria desconeixia la sèrie i ha tingut la primera notícia quan ara s’ha plantejat el tema o per la repercussió mediàtica.

El president de Fampa Penyagolosa, Josép Albiol comenta a València Diari, que potser “parlar tan també estiga creant d’alguna manera un efecte crida”. D’altra banda, però, també reconeix que un tema que es deriva de tot això és el de la responsabilitat de les famílies en allò que veuen els seus fills.

“La llibertat d’elecció és aquí per a tots, però moltes famílies no apliquen en control parental perquè ni tan sols coneixen els mecanismes, i potser no és tan complicat“, apunta Albiol. De fet, apunta que entre les ofertes formatives anuals dels cursos dedicats a mares i pares com a responsables de l’educació, sí que es parla de les tecnologies però potser caldria una sèrie de tallers “per explicar que l’opció de control parental es pot aplicar tant en mòbils, com en ordinadors com en altres dispositius i on veuen els fills”. “Al cap i a la fi de sèries com estes, no hem d’oblidar que les veuen a casa, no a l’escola”, conclou.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Carla, la jove que va perdre mans i peus per una sèpsia i ara diu que gaudix i valora més la vida

Carla Maronda, que va patir una sèpsia després d'una operació rutinària i va perdre mans i peus, relata com ha reconstruït la seua vida amb pròtesi, un llibre i una associació de suport.

La Diputació d’Alacant eleva a 6 milions la inversió contra els incendis forestals

La Diputació d'Alacant repartirà més de sis milions d'euros entre els 141 municipis de la província per a reforçar la prevenció d'incendis forestals i la gestió de les seues muntanyes.

Els Moros i Cristians d’Elda aconseguixen la distinció de Festa d’Interés Turístic Internacional

El Ministeri d'Indústria i Turisme ha reconegut als Moros i Cristians d'Elda com a Festa d'Interés Turístic Internacional pel seu valor cultural, la seua tradició i la seua capacitat d'atraure visitants.

El PSPV acusa el Consell de boicotejar la regularització de migrants i anuncia accions davant la Fiscalia

El PSPV acusa el Consell d'ordenar a centres de salut que no emeten certificats per a la regularització de persones migrants i avança que el denunciarà davant la Fiscalia, mentres el president nega qualsevol instrucció en eixe sentit.

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.
Anuncios