10.8 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Augmenten els col·legis que prohibeixen les disfresses de ‘El Juego del Calamar’

 

Sembla que la iniciativa “formal” del col·legi José Soriano de Vila-real de prohibir explícitament les disfresses de ‘El Juego del Calamar’ per a este Halloween està sumant cada dia més seguidors, o almenys planteja l’interrogant en altres centres educatius a tota la Comunitat.

Així, mentre en moltes botigues de disfresses les caretes i les indumentàries (mons vermells) vinculats a la sèrie coreana, titllada ja pels experts, com a “perillosa” per als menors en unir joc i violència s’esgoten, moltes famílies comencen a preocupar-se per si ‘la moda’ s’està anant de les mans com alguns temen.

De moment, encara que des d’algunes associacions de mares i pares ja han plantejat la seua preocupació, en la majoria dels casos el que s’ha optat és tractar en classe esta realitat de les imitacions a la violència.

En alguns centres ho han fet mitjançant assignatures com a valors on s’han aclarit les fronteres entre la ficció i la realitat i alhora s’ha aprofitat per a abordar problemàtiques vinculades a comportaments violents o emulacions d’altres escenes virtuals.

El CEIP Lluís Revest de Castelló, per exemple, una alumna de sisé curs explica a casa els seus pares, com a classe s’ha parlat de la manera com els jocs tradicionals s’han convertit “per la sèrie de Netflix, en jocs d’enganxar-se i que tothom busca coses de ‘El Juego del Calamar’ als mòbils i volen veure com es mor la gent”.

D’altra banda, quant a les disfresses, en altres centres educatius, com el CEIP MYRA , María Yocasta Ruiz Aguilera del Port de Sagunt, s’ha prohibit “qualsevol disfressa que puga ferir la sensibilitat dels xiquets”, explica una mare de dos alumnes d’este centre.

 

Formar les famílies al control parental

 

Així i tot, entre recomanacions, prohibicions o introducció pedagògica del fenomen que pot resultar de les imitacions d’una sèrie amb un alt contingut de violència vinculat a jocs, aparentment innocents, a les associacions de mares i pares també arriben les preocupacions tot i que la immensa majoria desconeixia la sèrie i ha tingut la primera notícia quan ara s’ha plantejat el tema o per la repercussió mediàtica.

El president de Fampa Penyagolosa, Josép Albiol comenta a València Diari, que potser “parlar tan també estiga creant d’alguna manera un efecte crida”. D’altra banda, però, també reconeix que un tema que es deriva de tot això és el de la responsabilitat de les famílies en allò que veuen els seus fills.

“La llibertat d’elecció és aquí per a tots, però moltes famílies no apliquen en control parental perquè ni tan sols coneixen els mecanismes, i potser no és tan complicat“, apunta Albiol. De fet, apunta que entre les ofertes formatives anuals dels cursos dedicats a mares i pares com a responsables de l’educació, sí que es parla de les tecnologies però potser caldria una sèrie de tallers “per explicar que l’opció de control parental es pot aplicar tant en mòbils, com en ordinadors com en altres dispositius i on veuen els fills”. “Al cap i a la fi de sèries com estes, no hem d’oblidar que les veuen a casa, no a l’escola”, conclou.

 

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.