La prova d’ADN que pot fer un tomb al crim de les xiquetes d’Alcàsser

 

Vint-i-nou anys després de l’assassinat de les xiquetes d’Alcàsser, Toñi, Miriam i Desirée, hi ha una important novetat que podria fer un gir al cas. La gran incògnita d’aquest cas sempre ha sigut saber on està Antonio Anglès. L’acusat del triple crim es va escapolir d’Espanya en 1992.

Després de matar a les xiquetes el 13 de novembre de 1992 i d’enterrar els seus cossos Anglés es va escapolir de Catarroja i va agafar un taxi fins a una caseta abandonada en la localitat d’Alborache. Allí va passar dos nits abans d’anar a València per a fer-se un canvi estètic.

Anglés es va canviar el color de pèl de ros a bru i durant la seua estada en la perruqueria una persona va entrar a parlar amb ell, segons van assegurar diversos testimonis. A continuació va eixir de València i va ser vist a Conca. D’ací va posar camí a Portugal, probablement via Madrid i va embarcar amb destinació a Dublín (Irlanda).

Allí va ser identificat com un polissó i es va llançar a l’aigua. Des d’aqueix moment no se li ha tornat a veure. Moltes han sigut les teories que ho situen a Amèrica Llatina –ara tindria 55 anys– amb una nova imatge i una nova vida, però l’única cosa certa és que l’última vegada que es va saber d’ell estava a Europa.

Els periodistes valencians, Genar Martí i Jorge Saucedo, són autors del llibre ‘El fugitivo’ que repassa la fugida d’Anglés i han descobert pistes inèdites. Assenyalen que la Policia ha demanat que s’acare l’ADN d’aquest crani amb el d’Antonio Anglès per a poder determinar la seua coincidència.

És possible que comptara amb ajuda al llarg d’aquests dies per a fugir, segons els investigadors. La coincidència de l’ADN del fugitiu amb la d’Anglès donaria per tancada una part del cas, ja que l’alerta de cerca internacional continua activa.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.