La prova d’ADN que pot fer un tomb al crim de les xiquetes d’Alcàsser

 

Vint-i-nou anys després de l’assassinat de les xiquetes d’Alcàsser, Toñi, Miriam i Desirée, hi ha una important novetat que podria fer un gir al cas. La gran incògnita d’aquest cas sempre ha sigut saber on està Antonio Anglès. L’acusat del triple crim es va escapolir d’Espanya en 1992.

Després de matar a les xiquetes el 13 de novembre de 1992 i d’enterrar els seus cossos Anglés es va escapolir de Catarroja i va agafar un taxi fins a una caseta abandonada en la localitat d’Alborache. Allí va passar dos nits abans d’anar a València per a fer-se un canvi estètic.

Anglés es va canviar el color de pèl de ros a bru i durant la seua estada en la perruqueria una persona va entrar a parlar amb ell, segons van assegurar diversos testimonis. A continuació va eixir de València i va ser vist a Conca. D’ací va posar camí a Portugal, probablement via Madrid i va embarcar amb destinació a Dublín (Irlanda).

Allí va ser identificat com un polissó i es va llançar a l’aigua. Des d’aqueix moment no se li ha tornat a veure. Moltes han sigut les teories que ho situen a Amèrica Llatina –ara tindria 55 anys– amb una nova imatge i una nova vida, però l’única cosa certa és que l’última vegada que es va saber d’ell estava a Europa.

Els periodistes valencians, Genar Martí i Jorge Saucedo, són autors del llibre ‘El fugitivo’ que repassa la fugida d’Anglés i han descobert pistes inèdites. Assenyalen que la Policia ha demanat que s’acare l’ADN d’aquest crani amb el d’Antonio Anglès per a poder determinar la seua coincidència.

És possible que comptara amb ajuda al llarg d’aquests dies per a fugir, segons els investigadors. La coincidència de l’ADN del fugitiu amb la d’Anglès donaria per tancada una part del cas, ja que l’alerta de cerca internacional continua activa.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.