14.7 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

La prova d’ADN que pot fer un tomb al crim de les xiquetes d’Alcàsser

 

Vint-i-nou anys després de l’assassinat de les xiquetes d’Alcàsser, Toñi, Miriam i Desirée, hi ha una important novetat que podria fer un gir al cas. La gran incògnita d’aquest cas sempre ha sigut saber on està Antonio Anglès. L’acusat del triple crim es va escapolir d’Espanya en 1992.

Després de matar a les xiquetes el 13 de novembre de 1992 i d’enterrar els seus cossos Anglés es va escapolir de Catarroja i va agafar un taxi fins a una caseta abandonada en la localitat d’Alborache. Allí va passar dos nits abans d’anar a València per a fer-se un canvi estètic.

Anglés es va canviar el color de pèl de ros a bru i durant la seua estada en la perruqueria una persona va entrar a parlar amb ell, segons van assegurar diversos testimonis. A continuació va eixir de València i va ser vist a Conca. D’ací va posar camí a Portugal, probablement via Madrid i va embarcar amb destinació a Dublín (Irlanda).

Allí va ser identificat com un polissó i es va llançar a l’aigua. Des d’aqueix moment no se li ha tornat a veure. Moltes han sigut les teories que ho situen a Amèrica Llatina –ara tindria 55 anys– amb una nova imatge i una nova vida, però l’única cosa certa és que l’última vegada que es va saber d’ell estava a Europa.

Els periodistes valencians, Genar Martí i Jorge Saucedo, són autors del llibre ‘El fugitivo’ que repassa la fugida d’Anglés i han descobert pistes inèdites. Assenyalen que la Policia ha demanat que s’acare l’ADN d’aquest crani amb el d’Antonio Anglès per a poder determinar la seua coincidència.

És possible que comptara amb ajuda al llarg d’aquests dies per a fugir, segons els investigadors. La coincidència de l’ADN del fugitiu amb la d’Anglès donaria per tancada una part del cas, ja que l’alerta de cerca internacional continua activa.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.