La prova d’ADN que pot fer un tomb al crim de les xiquetes d’Alcàsser

 

Vint-i-nou anys després de l’assassinat de les xiquetes d’Alcàsser, Toñi, Miriam i Desirée, hi ha una important novetat que podria fer un gir al cas. La gran incògnita d’aquest cas sempre ha sigut saber on està Antonio Anglès. L’acusat del triple crim es va escapolir d’Espanya en 1992.

Després de matar a les xiquetes el 13 de novembre de 1992 i d’enterrar els seus cossos Anglés es va escapolir de Catarroja i va agafar un taxi fins a una caseta abandonada en la localitat d’Alborache. Allí va passar dos nits abans d’anar a València per a fer-se un canvi estètic.

Anglés es va canviar el color de pèl de ros a bru i durant la seua estada en la perruqueria una persona va entrar a parlar amb ell, segons van assegurar diversos testimonis. A continuació va eixir de València i va ser vist a Conca. D’ací va posar camí a Portugal, probablement via Madrid i va embarcar amb destinació a Dublín (Irlanda).

Allí va ser identificat com un polissó i es va llançar a l’aigua. Des d’aqueix moment no se li ha tornat a veure. Moltes han sigut les teories que ho situen a Amèrica Llatina –ara tindria 55 anys– amb una nova imatge i una nova vida, però l’única cosa certa és que l’última vegada que es va saber d’ell estava a Europa.

Els periodistes valencians, Genar Martí i Jorge Saucedo, són autors del llibre ‘El fugitivo’ que repassa la fugida d’Anglés i han descobert pistes inèdites. Assenyalen que la Policia ha demanat que s’acare l’ADN d’aquest crani amb el d’Antonio Anglès per a poder determinar la seua coincidència.

És possible que comptara amb ajuda al llarg d’aquests dies per a fugir, segons els investigadors. La coincidència de l’ADN del fugitiu amb la d’Anglès donaria per tancada una part del cas, ja que l’alerta de cerca internacional continua activa.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.