Puig ofereix rodatges en Ciutat de la Llum amb els ‘màxims incentius possibles’

Ejemplo de shortcode con estilo
El president ha presentat la reactivació del complex en el Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià destacant que és el més modern d'Europa

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha oferit a la indústria audiovisual i cinematogràfica, en el marc del Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià, els estudis de Ciutat de la Llum d’Alacant com un espai amb les instal·lacions de rodatge més modernes d’Europa.

El president ha participat en la presentació de la nova etapa dels estudis davant les principals productores de cinema, associacions de l’audiovisual, institucions i premsa especialitzada en un acte que ha tingut lloc en el Club de Premsa del Centre Kursaal, dins del propi certamen.

En la seua intervenció, Ximo Puig ha assenyalat que la trajectòria d’aquests estudis és una història de “persistència” per part del Consell que presideix, que ha permés retornar a l’activitat i actualitzar un complex que compta amb serveis avançats de producció audiovisual i que incorpora tots els mitjans i instal·lacions necessàries per al desenvolupament de les produccions cinematogràfiques i audiovisuals en totes les seues fases.

Incentius “sense cometre errors del passat”

Per a Puig, la Ciutat de la Llum és un pilar cultural, formatiu i econòmic de primer ordre, i les productores són una peça fonamental per a desenvolupar tot el seu potencial. Per això, ha posat aquestes instal·lacions, per a l’adaptació de les quals s’ha fet un important esforç inversor, a la disposició de “grans i petites” iniciatives, i ha garantit que els incentius “arribaran fins al límit possible” i “sense cometre errors del passat”.

El president ha subratllat també que la Ciutat de la Llum és un “motor d’ocupació” i s’ha mostrat convençut que generarà un gran impacte econòmic, dins de l’objectiu de desenvolupar un potent ‘hub’ audiovisual i cinematogràfic en la Comunitat Valenciana i de convertir a Alacant en un ‘clúster’ que integre a l’audiovisual i també a la indústria de la dada.

El president ha assenyalat que, des de 2015, la Generalitat mai va voler donar per perdut un actiu que va arribar a eixir a subhasta, després que el Tribunal Europeu de Competència condemnara al complex per competència deslleial, i ordenara el cessament d’activitat des de juny de 2012.

De fet, en 2017, la Comissió Europea va permetre a l’actual Generalitat no liquidar els actius i quedar-se els estudis i, amb posterioritat, es va aconseguir la supressió de les restriccions que impedien desenvolupar en el complex activitats econòmiques fins a juny de 2027, amb l’autorització de la Comissió Europea perquè els estudis hagen pogut reprendre la seua activitat des de l’1 de juliol de 2022.

“Suport absolut” del Ministeri de Cultura

La directora general d’Indústries Culturals del Ministeri de Cultura, Adriana Moscoso, ha celebrat la reobertura de Ciutat de la Llum, a la qual ha donat el seu “suport absolut” i de la qual ha assenyalat que “torna en el millor moment possible”. En aquest sentit, s’ha mostrat convençuda que “jugarà un paper fonamental en l’enlairament de la nostra indústria audiovisual”.

En la presentació, que també ha comptat amb la presència de la consellera d’Innovació, Josefina Bueno, i de la consellera de Cultura de la Generalitat catalana, Natàlia Garriga, han sigut presents nombroses productores -entre elles, Babieka, Tornasol Films i Oria Films- i representants de les plataformes Netflix i Amazon. També ha assistit el president d’RTVE, José Manuel Pérez Tornero, i el president de Spain Film Comission, Carlos Rosado.

Ciutat de la Llum és un complex industrial audiovisual situat a Alacant, propietat de la Generalitat, a través de la seua empresa pública Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana. Aquests estudis són considerats com uns dels millors del món, tant per les seues instal·lacions com per la seua privilegiada ubicació. Disposen de tallers de sis platons, tres edificis per a suport a les produccions, espais de suport, i dos ‘back lots’, un d’ells amb el millor tanc d’aigua d’Europa.

Últimes notícies

Quatre detinguts per una macroplantació de marihuana amb 4.000 plantes a l’Alt Millars

La Guàrdia Civil de Borriana ha desmantellat dos cultius de marihuana de tipus guerrilla al terme de Cirat, amb més de 4.000 plantes i huit tones de pes total, i ha detingut quatre persones per tràfic de drogues. El valor de la droga al mercat il·lícit s’estima en prop de dos milions d’euros.

Ábalos portarà la seua condemna al Tribunal Constitucional

L exministre José Luis Ábalos ha anunciat que presentarà un recurs d ampara davant el Tribunal Constitucional contra la sentència del Suprem que el condemna a 24 anys i tres mesos de presó pel cas Koldo. El polític sosté que s han vulnerat els seus drets fonamentals, especialment el de la doble instància penal.

El professorat reclama a Educació reprendre ja les negociacions pendents

La Coordinadora d’Assemblees Docents exigix a la Conselleria d’Educació que convoque amb urgència una mesa de negociació amb els sindicats per abordar totes les reivindicacions que van motivar la vaga educativa del mes de maig.

Multa lleu al Levante per llançament de botelles al camp

El Comitè de Disciplina de la RFEF ha imposat una sanció econòmica lleu al Levante per llançaments de botelles i altres objectes al camp durant el tram final del partit contra el Sevilla al Ciutat de València.

S’ajorna fins al 9 de novembre la declaració de tres responsables de la cooperativa de vivendes de Les Naus

La jutgessa ha ajornat fins al 9 de novembre la declaració com a testimonis del president, la vicepresidenta i la secretària del consell rector de la cooperativa de vivendes de Les Naus, en el marc de la causa sobre la parcel·la municipal de la promoció a Alacant.

VDS referma València com a pont tecnològic entre Europa, Llatinoamèrica i els EUA

La novena edició de VDS, amb 12.000 professionals de més de 120 països, reforça València com a encreuament tecnològic entre Europa, Llatinoamèrica i els Estats Units, segons Startup Valencia.

Sis dones referents reben els premis ‘Mujeres tenían que SER’ de Radio Valencia

La SER a València ha distingit sis dones referents en comunicació, ciència, literatura, emprenedoria i esport amb els premis ‘Mujeres tenían que SER’, en una gala a La Rambleta amb unes 700 persones.

Cel ennuvolat i pluges dijous al sud de la Comunitat Valenciana

Este dijous el cel estarà ennuvolat amb pluges a la mitat sud de la Comunitat Valenciana, temperatures sense grans canvis i vent fluix variable. Divendres s’espera un ambient més estable i assolellat, amb lleuger augment de les màximes a l’interior sud.