Puig ofereix rodatges en Ciutat de la Llum amb els ‘màxims incentius possibles’

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha oferit a la indústria audiovisual i cinematogràfica, en el marc del Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià, els estudis de Ciutat de la Llum d’Alacant com un espai amb les instal·lacions de rodatge més modernes d’Europa.

El president ha participat en la presentació de la nova etapa dels estudis davant les principals productores de cinema, associacions de l’audiovisual, institucions i premsa especialitzada en un acte que ha tingut lloc en el Club de Premsa del Centre Kursaal, dins del propi certamen.

En la seua intervenció, Ximo Puig ha assenyalat que la trajectòria d’aquests estudis és una història de “persistència” per part del Consell que presideix, que ha permés retornar a l’activitat i actualitzar un complex que compta amb serveis avançats de producció audiovisual i que incorpora tots els mitjans i instal·lacions necessàries per al desenvolupament de les produccions cinematogràfiques i audiovisuals en totes les seues fases.

Incentius “sense cometre errors del passat”

Per a Puig, la Ciutat de la Llum és un pilar cultural, formatiu i econòmic de primer ordre, i les productores són una peça fonamental per a desenvolupar tot el seu potencial. Per això, ha posat aquestes instal·lacions, per a l’adaptació de les quals s’ha fet un important esforç inversor, a la disposició de “grans i petites” iniciatives, i ha garantit que els incentius “arribaran fins al límit possible” i “sense cometre errors del passat”.

El president ha subratllat també que la Ciutat de la Llum és un “motor d’ocupació” i s’ha mostrat convençut que generarà un gran impacte econòmic, dins de l’objectiu de desenvolupar un potent ‘hub’ audiovisual i cinematogràfic en la Comunitat Valenciana i de convertir a Alacant en un ‘clúster’ que integre a l’audiovisual i també a la indústria de la dada.

El president ha assenyalat que, des de 2015, la Generalitat mai va voler donar per perdut un actiu que va arribar a eixir a subhasta, després que el Tribunal Europeu de Competència condemnara al complex per competència deslleial, i ordenara el cessament d’activitat des de juny de 2012.

De fet, en 2017, la Comissió Europea va permetre a l’actual Generalitat no liquidar els actius i quedar-se els estudis i, amb posterioritat, es va aconseguir la supressió de les restriccions que impedien desenvolupar en el complex activitats econòmiques fins a juny de 2027, amb l’autorització de la Comissió Europea perquè els estudis hagen pogut reprendre la seua activitat des de l’1 de juliol de 2022.

“Suport absolut” del Ministeri de Cultura

La directora general d’Indústries Culturals del Ministeri de Cultura, Adriana Moscoso, ha celebrat la reobertura de Ciutat de la Llum, a la qual ha donat el seu “suport absolut” i de la qual ha assenyalat que “torna en el millor moment possible”. En aquest sentit, s’ha mostrat convençuda que “jugarà un paper fonamental en l’enlairament de la nostra indústria audiovisual”.

En la presentació, que també ha comptat amb la presència de la consellera d’Innovació, Josefina Bueno, i de la consellera de Cultura de la Generalitat catalana, Natàlia Garriga, han sigut presents nombroses productores -entre elles, Babieka, Tornasol Films i Oria Films- i representants de les plataformes Netflix i Amazon. També ha assistit el president d’RTVE, José Manuel Pérez Tornero, i el president de Spain Film Comission, Carlos Rosado.

Ciutat de la Llum és un complex industrial audiovisual situat a Alacant, propietat de la Generalitat, a través de la seua empresa pública Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana. Aquests estudis són considerats com uns dels millors del món, tant per les seues instal·lacions com per la seua privilegiada ubicació. Disposen de tallers de sis platons, tres edificis per a suport a les produccions, espais de suport, i dos ‘back lots’, un d’ells amb el millor tanc d’aigua d’Europa.

Últimes notícies

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.

El PP reclama més prevenció després de la dana i critica la falta de resposta del Govern central

El PP conclou en el seu dictamen sobre la dana de 2024 que no n'hi ha prou amb reaccionar davant l'emergència i acusa el Govern central de falta de previsió, coordinació i transparència.