Adeu als streaptease en els comiats de solter

Juny, sinònim de flors, d’entretemps, d’amor, d’arrancada de la temporada de bodes … i també dels comiats de solter/a. I és que l’arribada del bon temps el converteix en la data ideal per a celebrar aquesta festa que les parelles esperen amb tantes ganes, i és que només 1 de cada 10 afirma no voler tindre un comiat de solter/a, segons una enquesta realitzada per Bodas.net a les parelles que estan organitzant la seua boda. A més, aquest 2022, any en què s’espera un 20% més de bodes que en 2019, els comiats de solter/a també viuran un gran auge.

Una enquesta revela com seria el seu comiat ideal que trenca amb els estereotips.

Les escapades de cap de setmana per a celebrar el comiat de solter/a s’han convertit en una de les opcions favorites de les parelles que es donen el ‘sí, vull’.

Un cap de setmana amb amics i activitats sorpreses

Les ganes de celebrar, després de més de dos anys de pandèmia, es nota en tots els àmbits. En la boda, en la lluna de mel i, també, en els comiats de solter. Celebrar s’ha convertit en el mood de tots els que busquen passar-ho bé i per a això als zetes i millennials no els guanya ningú.

Segons una enquesta a la pregunta de quins són els aspectes imprescindibles per a un comiat ideal* les parelles que estan organitzant la seua boda van contestar:
1. Celebrar-la només amb amics/as (52%)
2. Que incloga activitats sorpresa (46%)
3. Que dure un cap de setmana (37%)
*Possibilitat de seleccionar més d’una resposta.

Es tracta d’aspectes que trenquen amb el clixé més típic dels comiats en les quals els i les amigues organitzen un dia d’activitats per la ciutat, disfressen a la parella i acaben en un espectacle eròtic/sexual. En aquest sentit, les noves generacions el tenen clar: només el 8% vol celebrar-la prop d’on viu, el 12% desitja que dure només un dia, el 10% vol que li disfressen i el 6% que incloga activitats, jocs o espectacles eròtics/sexuals.

Les parelles que es casen hui dia, busquen una altra manera de celebrar la fi de la solteria: somien amb un cap de setmana de celebració al costat dels seus amics i divertir-se realitzant activitats sorpreses (perquè aqueixa màgia no es perda). Fins i tot la idea de realitzar un comiat conjunt agafa força, passant de ser només l’opció triada per un 13% en un estudi  en 2021 a un 23% en 2022, i és que cada vegada més, les parelles comparteixen grups d’amics.

Un reflex de com són les parelles que donen el ‘sí, vull’

La radiografia típica del comiat de solter està molt arrelada als gustos i desitjos de les parelles que es casen i, en conseqüència, a com és aquesta parella.

Segons l’últim estudi realitzat a la fi d’abril d’enguany, 7 de cada 10 parelles que està organitzant la seua boda té entre 27 i 40 anys. Es tracta de parelles joves que porten entre 4 i 9 anys de festeig, i que en la seua majoria es casen per primera vegada (92%).

A més, són parelles que creen en l’amor més ideal: afirmen que poc després d’estar eixint tenien clar que seria l’amor de la seua vida (73%) i també que es casen per a fer un pas més en la seua història d’amor (71%).

Es tracta de parelles que tenen les idees clares i que busquen deixar els convencionalismes de costat per a gaudir d’aquesta celebració de l’amor com ells volen, aparcant els protocols més estrictes i donant curs a la imaginació, perquè la boda siga un reflex total del qual ells i elles són. I això també es veu plasmat en els comiats de solter/al fet que s’estan transformant cap a un cap de setmana de relaxament amb els amics més pròxims.

Els comiats de solter s’han convertit en una part fonamental de tots els actes que envolten la boda. Una celebració més que evidencia que les parelles que es donen el ‘sí, vull’ busquen festejar l’amor envoltat de les persones que més volen, d’una manera única i especial i sempre reflectint el seu caràcter i personalitat.

Últimes notícies

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.