9.4 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

El 9,3% de l’alumnat va rebre suport educatiu específic en el curs 2020-21

El 9,3% de l’alumnat, uns 748.054 estudiants amb necessitats educatives específiques, va rebre suport educatiu el curs passat, segons l’Estadística dels Ensenyaments No Universitaris. Alumnat amb Necessitat Específica de Suport Educatiu. Curs 2020-21′, publicada pel Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP).

Aquest alumnat inclou als estudiants amb necessitats educatives associades a discapacitat o a trastorn greu -uns 227.979 el curs passat, el 30,5% del total- i als alumnes amb altres necessitats específiques, com a trastorns de l’aprenentatge o altes capacitats -520.075 el curs passat, el 69,5% restant-.

En total, el 84,7% de l’alumnat que va rebre algun tipus de suport estava matriculat en els ensenyaments bàsics: el 46,1% en Primària, el 33,4% en ESO i el 5,2% en un centre d’Educació Especial.

Per sexe, els homes representen el 63% d’aquest alumnat, un percentatge que puja fins al 69,9% en el cas de l’alumnat amb necessitats especials associades a discapacitat o trastorn greu.

Per comunitats autònomes, les que presenten major percentatge d’alumnes que rep suport educatiu per necessitats específiques són Navarra (21,9%), Illes Balears (17,2%) i Múrcia (15,3%).

Dins de l’alumnat que rep suport educatiu per una necessitat associada a trastorn greu o a discapacitat, les discapacitats més freqüents són la intel·lectual (27,4%), els trastorns generalitzats del desenvolupament (26,4%) i els trastorns greus de conducta (24,6%). Segueixen la discapacitat motora (6,4%), la plurideficiència (5,9%) i les discapacitats sensorials auditiva (4,2%) i visual (1,7%).

La gran majoria d’aquests estudiants, el 82,9%, està integrat en un centre d’educació ordinària, i el 17,1% està escolaritzat en un centre d’Educació Especial, dedicats exclusivament a aquest alumnat. Els majors percentatges d’integració en centres ordinaris es troben entre els estudiants amb trastorns greus de conducta o de personalitat -el 98,4% està escolaritzat en un centre ordinari-, amb discapacitat auditiva -el 95,2%- i la discapacitat visual -el 95%-.

Entre els alumnes que reben suport educatiu per una altra mena de necessitats específiques, les més freqüents són els trastorns d’aprenentatge (38,1%), com la dislèxia o la disortografia; les associades a situacions de desavantatge socioeducatiu (26,3%); els trastorns del llenguatge i la comunicació (14,6%); i l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals (7,9%). També es dona suport als estudiants per desconeixement greu de la llengua d’ensenyament (5,6%) i per retard maduratiu (4,1%).

Les mesures de suport educatiu per a aquests alumnes són variades i abasten des d’adaptacions curriculars fins a professorat de reforç i programes especials, entre moltes altres iniciatives.

En aquest sentit, el MEFP distribueix a les comunitats autònomes els fons del Programa PROA+, destinats als centres amb un nombre important d’estudiants amb dificultats educatives. El programa compta amb un finançament de 360 milions d’euros per al període 2021-24, dels quals 320 milions provenen del Mecanisme de Recuperació i Resiliència i 40 milions dels pressupostos generals de l’Estat.

Per a complementar aquesta iniciativa, el MEFP ha posat també en marxa el Programa de Cooperació Territorial d’Unitats d’Acompanyament i Orientació personal i familiar de l’alumnat educativament vulnerable.

Disposa d’un pressupost de 124,7 milions d’euros entre 2021-24, finançats amb els fons europeus, i preveu la creació d’unes 2.570 unitats en centres sostinguts amb fons públics de Primària, d’Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.