El 9,3% de l’alumnat va rebre suport educatiu específic en el curs 2020-21

El 9,3% de l’alumnat, uns 748.054 estudiants amb necessitats educatives específiques, va rebre suport educatiu el curs passat, segons l’Estadística dels Ensenyaments No Universitaris. Alumnat amb Necessitat Específica de Suport Educatiu. Curs 2020-21′, publicada pel Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP).

Aquest alumnat inclou als estudiants amb necessitats educatives associades a discapacitat o a trastorn greu -uns 227.979 el curs passat, el 30,5% del total- i als alumnes amb altres necessitats específiques, com a trastorns de l’aprenentatge o altes capacitats -520.075 el curs passat, el 69,5% restant-.

En total, el 84,7% de l’alumnat que va rebre algun tipus de suport estava matriculat en els ensenyaments bàsics: el 46,1% en Primària, el 33,4% en ESO i el 5,2% en un centre d’Educació Especial.

Per sexe, els homes representen el 63% d’aquest alumnat, un percentatge que puja fins al 69,9% en el cas de l’alumnat amb necessitats especials associades a discapacitat o trastorn greu.

Per comunitats autònomes, les que presenten major percentatge d’alumnes que rep suport educatiu per necessitats específiques són Navarra (21,9%), Illes Balears (17,2%) i Múrcia (15,3%).

Dins de l’alumnat que rep suport educatiu per una necessitat associada a trastorn greu o a discapacitat, les discapacitats més freqüents són la intel·lectual (27,4%), els trastorns generalitzats del desenvolupament (26,4%) i els trastorns greus de conducta (24,6%). Segueixen la discapacitat motora (6,4%), la plurideficiència (5,9%) i les discapacitats sensorials auditiva (4,2%) i visual (1,7%).

La gran majoria d’aquests estudiants, el 82,9%, està integrat en un centre d’educació ordinària, i el 17,1% està escolaritzat en un centre d’Educació Especial, dedicats exclusivament a aquest alumnat. Els majors percentatges d’integració en centres ordinaris es troben entre els estudiants amb trastorns greus de conducta o de personalitat -el 98,4% està escolaritzat en un centre ordinari-, amb discapacitat auditiva -el 95,2%- i la discapacitat visual -el 95%-.

Entre els alumnes que reben suport educatiu per una altra mena de necessitats específiques, les més freqüents són els trastorns d’aprenentatge (38,1%), com la dislèxia o la disortografia; les associades a situacions de desavantatge socioeducatiu (26,3%); els trastorns del llenguatge i la comunicació (14,6%); i l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals (7,9%). També es dona suport als estudiants per desconeixement greu de la llengua d’ensenyament (5,6%) i per retard maduratiu (4,1%).

Les mesures de suport educatiu per a aquests alumnes són variades i abasten des d’adaptacions curriculars fins a professorat de reforç i programes especials, entre moltes altres iniciatives.

En aquest sentit, el MEFP distribueix a les comunitats autònomes els fons del Programa PROA+, destinats als centres amb un nombre important d’estudiants amb dificultats educatives. El programa compta amb un finançament de 360 milions d’euros per al període 2021-24, dels quals 320 milions provenen del Mecanisme de Recuperació i Resiliència i 40 milions dels pressupostos generals de l’Estat.

Per a complementar aquesta iniciativa, el MEFP ha posat també en marxa el Programa de Cooperació Territorial d’Unitats d’Acompanyament i Orientació personal i familiar de l’alumnat educativament vulnerable.

Disposa d’un pressupost de 124,7 milions d’euros entre 2021-24, finançats amb els fons europeus, i preveu la creació d’unes 2.570 unitats en centres sostinguts amb fons públics de Primària, d’Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA descarta investigar de moment si Mazzolari va mentir o té responsabilitats penals

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha refusat obrir una peça sobre un possible fals testimoni de la diputada provincial de Carreteres, Reme Mazzolari, o sobre eventuals responsabilitats penals, com demanava l’acusació popular de Ciudadanos.

Pedro Martínez paga la clàusula i trenca amb el València Basket per a fitxar pel Real Madrid

Pedro Martínez ha fet efectiva la seua clàusula de rescissió i posa fi a la seua segona etapa al València Basket per a firmar pel Real Madrid, després de dos temporades plenes d’èxits recents.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevieja

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevieja, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari del SVB i del SAMU.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevella

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevella, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris del SAMU i del SVB.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevieja

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevieja, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris del SAMU i del SVB.

Mor un home major en l’incendi d’una vivenda a Callosa d’En Sarrià

Un home major amb mobilitat reduïda ha mort en l’incendi d’una vivenda en un bloc de quatre altures a Callosa d’En Sarrià. El foc s’ha originat en la segona planta i s’ha donat per extingit poc després del migdia.

El Consell reafirma el seu suport a les víctimes de l’accident de Metrovalencia en el 20é aniversari

El Consell ha expressat el seu afecte, respecte i proximitat a les famílies de les 43 víctimes mortals i als 47 ferits de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari de la tragèdia.

Banyar-se al Mediterrani és segur: la UV descarta un risc general per la bactèria carnívora

La Universitat de València afirma que banyar-se al Mediterrani és segur per a la població sana i que el risc associat a la bactèria Vibrio vulnificus és molt baix, tot i la seua expansió estacional en aigües salobres.