El 9,3% de l’alumnat va rebre suport educatiu específic en el curs 2020-21

El 9,3% de l’alumnat, uns 748.054 estudiants amb necessitats educatives específiques, va rebre suport educatiu el curs passat, segons l’Estadística dels Ensenyaments No Universitaris. Alumnat amb Necessitat Específica de Suport Educatiu. Curs 2020-21′, publicada pel Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP).

Aquest alumnat inclou als estudiants amb necessitats educatives associades a discapacitat o a trastorn greu -uns 227.979 el curs passat, el 30,5% del total- i als alumnes amb altres necessitats específiques, com a trastorns de l’aprenentatge o altes capacitats -520.075 el curs passat, el 69,5% restant-.

En total, el 84,7% de l’alumnat que va rebre algun tipus de suport estava matriculat en els ensenyaments bàsics: el 46,1% en Primària, el 33,4% en ESO i el 5,2% en un centre d’Educació Especial.

Per sexe, els homes representen el 63% d’aquest alumnat, un percentatge que puja fins al 69,9% en el cas de l’alumnat amb necessitats especials associades a discapacitat o trastorn greu.

Per comunitats autònomes, les que presenten major percentatge d’alumnes que rep suport educatiu per necessitats específiques són Navarra (21,9%), Illes Balears (17,2%) i Múrcia (15,3%).

Dins de l’alumnat que rep suport educatiu per una necessitat associada a trastorn greu o a discapacitat, les discapacitats més freqüents són la intel·lectual (27,4%), els trastorns generalitzats del desenvolupament (26,4%) i els trastorns greus de conducta (24,6%). Segueixen la discapacitat motora (6,4%), la plurideficiència (5,9%) i les discapacitats sensorials auditiva (4,2%) i visual (1,7%).

La gran majoria d’aquests estudiants, el 82,9%, està integrat en un centre d’educació ordinària, i el 17,1% està escolaritzat en un centre d’Educació Especial, dedicats exclusivament a aquest alumnat. Els majors percentatges d’integració en centres ordinaris es troben entre els estudiants amb trastorns greus de conducta o de personalitat -el 98,4% està escolaritzat en un centre ordinari-, amb discapacitat auditiva -el 95,2%- i la discapacitat visual -el 95%-.

Entre els alumnes que reben suport educatiu per una altra mena de necessitats específiques, les més freqüents són els trastorns d’aprenentatge (38,1%), com la dislèxia o la disortografia; les associades a situacions de desavantatge socioeducatiu (26,3%); els trastorns del llenguatge i la comunicació (14,6%); i l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals (7,9%). També es dona suport als estudiants per desconeixement greu de la llengua d’ensenyament (5,6%) i per retard maduratiu (4,1%).

Les mesures de suport educatiu per a aquests alumnes són variades i abasten des d’adaptacions curriculars fins a professorat de reforç i programes especials, entre moltes altres iniciatives.

En aquest sentit, el MEFP distribueix a les comunitats autònomes els fons del Programa PROA+, destinats als centres amb un nombre important d’estudiants amb dificultats educatives. El programa compta amb un finançament de 360 milions d’euros per al període 2021-24, dels quals 320 milions provenen del Mecanisme de Recuperació i Resiliència i 40 milions dels pressupostos generals de l’Estat.

Per a complementar aquesta iniciativa, el MEFP ha posat també en marxa el Programa de Cooperació Territorial d’Unitats d’Acompanyament i Orientació personal i familiar de l’alumnat educativament vulnerable.

Disposa d’un pressupost de 124,7 milions d’euros entre 2021-24, finançats amb els fons europeus, i preveu la creació d’unes 2.570 unitats en centres sostinguts amb fons públics de Primària, d’Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.

Munilla equipara avortament i guerra i acusa la política de calcigar l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament i de la guerra i critica que es pretenga blindar l'avortament en la Constitució en un context que definix com de politica que calciga l'ètica.