Més anys de treball per a poder cobrar la jubilació

Calcular la pensió de jubilació sobre els últims 30 anys de vida laboral i no sobre els actuals 25, és la proposta més polèmica de la reforma de pensions que aquest dilluns presentava el Ministeri de Seguretat Social i que de moment, no ha agradat a ningú i ha deslligat tota classe de crítiques.

De fet, el titular del Ministeri, José Luis Escrivá, ja ha hagut de matisar el seu anunci davant el descontentament suscitat. I és que el nou càlcul que es proposa, malgrat que permet eliminar els dos anys més desfavorables d’aquest còmput implica també tota una sèrie de conseqüències que treballadors i Ministeri estimen de forma molt diferent.

Encara sense xifres concretes, per al Ministeri, aquesta proposta tindria un impacte neutre en els comptes de la Seguretat Social, no obstant això no tothom ho valora d’aquesta manera.

Amb tota la realitat és que el Ministeri d’Inclusió i Seguretat Social ha plantejat aquest dilluns als agents socials una extensió del període de còmput per a calcular la pensió, que suposarà elevar-lo dels 25 anys actuals a 30 anys, on es podrien descartar els dos pitjors anys.

El canvi “es realitzaria de manera progressiva” i aniria acompanyat d’una millora del tractament de les llacunes de cotització per a les dones. També per als homes la carrera de cotització dels quals s’haja vist minorada després de tindre un fill, en línia amb el funcionament del complement de bretxa de gènere.

Es tracta d’una “proposta inicial” de l’executiu, que ara queda subjecta a la negociació amb la patronal i els sindicats, que s’ha représ amb l’objectiu de tancar aquestes mesures amb Brussel·les abans de final d’any.

El govern espanyol també ha proposat un tractament especial per a aquelles llacunes de cotització del col·lectiu d’autònoms.

Últimes notícies

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.

De la il·lusió a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al València Basket

El València Basket ha confirmat l’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid, un adeu que tanca el seu segon cicle al club, marcat de nou per l’èxit esportiu i una marxa polèmica.

Delirio taronja i final polèmic: així han sigut les dues etapes de Pedro Martínez al Valencia Basket

Pedro Martínez ha tancat la seua segona etapa al Valencia Basket rumb al Real Madrid, repetint un cicle d’il·lusió, èxits esportius i una eixida molt controvertida per a l’afició taronja.

Del somni al comiat polèmic: els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

La segona etapa de Pedro Martínez al Valencia Basket ha repetit el patró de la primera: il·lusió inicial, èxits esportius històrics i un comiat tens, ara amb el seu fitxatge pel Real Madrid.

València s’atura per homenatjar les víctimes de l’accident del metro 20 anys després

València ha commemorat el vinté aniversari de l’accident de Metrovalencia amb un emotiu homenatge davant el monument a les víctimes, que ha reunit l’AVM3J i associacions de víctimes de la dana.

La Xarxa Vives distingix Francis Mojica amb la seua Medalla d’Honor per revolucionar la genètica

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha rebut la Medalla d’Honor de la Xarxa Vives a la Universitat de Perpinyà per la seua aportació clau al sistema CRISPR, que ha revolucionat l’edició genètica.

La jutgessa de la DANA descarta investigar de moment si Mazzolari va mentir o té responsabilitats penals

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha refusat obrir una peça sobre un possible fals testimoni de la diputada provincial de Carreteres, Reme Mazzolari, o sobre eventuals responsabilitats penals, com demanava l’acusació popular de Ciudadanos.

Pedro Martínez paga la clàusula i trenca amb el València Basket per a fitxar pel Real Madrid

Pedro Martínez ha fet efectiva la seua clàusula de rescissió i posa fi a la seua segona etapa al València Basket per a firmar pel Real Madrid, després de dos temporades plenes d’èxits recents.