6.5 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Més anys de treball per a poder cobrar la jubilació

Calcular la pensió de jubilació sobre els últims 30 anys de vida laboral i no sobre els actuals 25, és la proposta més polèmica de la reforma de pensions que aquest dilluns presentava el Ministeri de Seguretat Social i que de moment, no ha agradat a ningú i ha deslligat tota classe de crítiques.

De fet, el titular del Ministeri, José Luis Escrivá, ja ha hagut de matisar el seu anunci davant el descontentament suscitat. I és que el nou càlcul que es proposa, malgrat que permet eliminar els dos anys més desfavorables d’aquest còmput implica també tota una sèrie de conseqüències que treballadors i Ministeri estimen de forma molt diferent.

Encara sense xifres concretes, per al Ministeri, aquesta proposta tindria un impacte neutre en els comptes de la Seguretat Social, no obstant això no tothom ho valora d’aquesta manera.

Amb tota la realitat és que el Ministeri d’Inclusió i Seguretat Social ha plantejat aquest dilluns als agents socials una extensió del període de còmput per a calcular la pensió, que suposarà elevar-lo dels 25 anys actuals a 30 anys, on es podrien descartar els dos pitjors anys.

El canvi “es realitzaria de manera progressiva” i aniria acompanyat d’una millora del tractament de les llacunes de cotització per a les dones. També per als homes la carrera de cotització dels quals s’haja vist minorada després de tindre un fill, en línia amb el funcionament del complement de bretxa de gènere.

Es tracta d’una “proposta inicial” de l’executiu, que ara queda subjecta a la negociació amb la patronal i els sindicats, que s’ha représ amb l’objectiu de tancar aquestes mesures amb Brussel·les abans de final d’any.

El govern espanyol també ha proposat un tractament especial per a aquelles llacunes de cotització del col·lectiu d’autònoms.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.