Més anys de treball per a poder cobrar la jubilació

Calcular la pensió de jubilació sobre els últims 30 anys de vida laboral i no sobre els actuals 25, és la proposta més polèmica de la reforma de pensions que aquest dilluns presentava el Ministeri de Seguretat Social i que de moment, no ha agradat a ningú i ha deslligat tota classe de crítiques.

De fet, el titular del Ministeri, José Luis Escrivá, ja ha hagut de matisar el seu anunci davant el descontentament suscitat. I és que el nou càlcul que es proposa, malgrat que permet eliminar els dos anys més desfavorables d’aquest còmput implica també tota una sèrie de conseqüències que treballadors i Ministeri estimen de forma molt diferent.

Encara sense xifres concretes, per al Ministeri, aquesta proposta tindria un impacte neutre en els comptes de la Seguretat Social, no obstant això no tothom ho valora d’aquesta manera.

Amb tota la realitat és que el Ministeri d’Inclusió i Seguretat Social ha plantejat aquest dilluns als agents socials una extensió del període de còmput per a calcular la pensió, que suposarà elevar-lo dels 25 anys actuals a 30 anys, on es podrien descartar els dos pitjors anys.

El canvi “es realitzaria de manera progressiva” i aniria acompanyat d’una millora del tractament de les llacunes de cotització per a les dones. També per als homes la carrera de cotització dels quals s’haja vist minorada després de tindre un fill, en línia amb el funcionament del complement de bretxa de gènere.

Es tracta d’una “proposta inicial” de l’executiu, que ara queda subjecta a la negociació amb la patronal i els sindicats, que s’ha représ amb l’objectiu de tancar aquestes mesures amb Brussel·les abans de final d’any.

El govern espanyol també ha proposat un tractament especial per a aquelles llacunes de cotització del col·lectiu d’autònoms.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.