Ximo Puig: ‘la salut mental ha de formar de les agendes política i pública de la societat’

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha rebut les recomanacions i propostes elaborades en la convenció ciutadana sobre salut mental de mans del comissionat del Pla d’Acció per a la Salut Mental, Drogodependències i Conductes Addictives, Rafael Tabarés. Aquestes recomanacions i propostes serviran per a desenvolupar el Pla Valencià d’Acció de Salut Mental, Drogodependència i Conductes Addictives.

Ximo Puig, després de la recepció de les recomanacions de mans del Comissionat del Pla d’Acció per a Salut Mental, Drogodependències i Conductes Addictives, Rafael Tabarés, ha assenyalat que la pandèmia per la COVID-19 va fer més visibles els problemes de salut mental i ha advocat per la necessitat que aquest assumpte “siga present en les agendes polítiques i públiques de la societat”.

En aquesta línia, ha advocat per treballar en la prevenció en l’àmbit de l’educació. “És bàsic que hi haja recursos i itineraris que donen respostes a les famílies que pateixen la incertesa que signifiquen els problemes de salut mental”, ha indicat.

Igualment, Ximo Puig ha ressaltat que els joves “seran una prioritat” en l’elaboració del Pla Valencià d’Acció de Salut Mental, Drogodependències i Conductes Addictives, perquè segons ha afegit “els joves necessiten els ancoratges i l’atmosfera adequada que els donen els recursos de salut mental per a desenvolupar els seus projectes de vida”.

En aquest sentit, el president ha recordat que la convenció ciutadana sobre salut mental es va celebrar “per a trobar respostes en tots els àmbits de la societat”, i ha anunciat que la Generalitat “treballarà per a implementar les recomanacions” que han sorgit del treball de la convenció.

Principals recomanacions

Les recomanacions i propostes elaborades en la convenció ciutadana indiquen que les accions del Pla d’Acció haurien de centrar-se sobretot en l’educació, la prevenció, el rigor científic i l’optimització dels recursos. En concret, recomanen l’elaboració d’un estudi sobre la situació de la salut mental en la Comunitat Valenciana; el coneixement sobre l’accés a aquests recursos i sobre els drets de les persones amb problemes de salut mental; l’ampliació de l’atenció i dels recursos destinats a aquesta matèria; la formació dels professionals en l’àmbit sanitari i educatiu; així com l’augment de la prevenció i de la visibilitat dels problemes de la salut mental.

A més, entre les recomanacions destaca la petició a la Generalitat perquè done més visibilitat als problemes de salut mental mitjançant la realització de campanyes d’informació i sensibilització en mitjans de comunicació que donen també a conéixer els recursos disponibles.

També s’aconsella que des de l’àmbit educatiu es garantisquen els drets fonamentals de les persones a ser orientades perquè sàpien expressar-se i gestionar les seues emocions i la implantació d’una programació impartida per persones professionals i especialitzades en el sector. En aquest sentit, moltes de les recomanacions fan èmfasis a emprar l’educació/formació en l’àmbit educatiu com a mesura per a previndre i gestionar les malalties mentals.

Altres propostes molt valorades posen l’accent principalment en la formació dels professionals d’atenció primària per a la identificació i el tractament dels trastorns conductuals i dotar de més recursos i d’un psicòleg clínic als centres.

Cal recordar que la convenció ciutadana, una experiència investigadora pionera a Espanya, es va celebrar entre els mesos de març i abril en quatre sessions en les tres províncies de la Comunitat Valenciana, i estava conformada per 70 ciutadans i ciutadanes triades entre un mostreig de 9.000 persones ordenat per variables de renda, mig urbà o rural, sexe, província i departament de salut.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.