10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Les 5 pitjors pastes de dents del mercat (que són desaconsellables)

.

 

Hi ha una cosa pitjor que consumir la pasta de dents més roïn del mercat: no ser conscient. Fer servir un dentifrici que no lluite contra la placa i que no sigui eficaç contra les càries té una pila de conseqüències rellevants que poden perjudicar la nostra salut bucal.

 

Tenint en compte aquest fet i en aquest sentit, hem pres la decisió d’elaborar aquest rànquing que presenta les pitjors pastes de dents que es poden trobar al mercat segons l’OCU (Organització de Consumidors i Usuaris). A banda d’això, hem dut a terme una anàlisi de tots aquells factors que fan que una pasta de dents pugui ser nociva per a l’esmalt dental.

 

 

Com és que algunes pastes de dents poden perjudicar-nos?

 

L’esmalt dental no és indestructible: moltes substàncies químiques —algunes de les quals es troben als dentifricis— tendeixen a causar-li danys que, en alguns casos, poden resultar irreversibles. Per això, si utilitzem algunes pastes de dents de manera habitual, podem fer malbé el nostre esmalt i, de pas, posar en perill la nostra salut bucal.

 

Encara que la majoria de dentífrics ens semblen iguals i que tots persegueixen l’objectiu final de cuidar la nostra boca i mantenir-la sense bacteris i placa, en realitat les diferències entre ells són molt remarcables, perquè els seus components canvien segons la marca i les especificacions d’ús que tinguin.

 

El fluor és un component comú en totes i cadascuna de les pastes de dents. L’únic que varia entre dentífrics és la quantitat que en porten. Així, aquesta —aparentment simple— diferència de concentració de fluor pot fer que dos productes a priori ben similars siguin completament diferents. L’excés de fluor pot causar defectes irreversibles a l’esmalt, sobretot al dels nens petits.

 

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.