Ana Vela Rubio, la dona més major d’Europa, mor als 116 anys a Barcelona

Ana Vela Rubio, amb 110 anys, al costat d'un nen

Ana Vela Rubio, amb 110 anys, al costat d’un xiquet | 110 club

 

Ha mort als 116 anys Ana Vela Rubio, la dona més longeva d’Europa. Va néixer el 29 d’octubre del 1901 a Puente Genil, a Còrdova, i des de feia uns anys, vivia a la residència La Verneda, a Barcelona. Hi va començar a anar, al Centre de Dia, quan tenia 103 anys i el 28 d’abril d’este any, encara amb 115 anys, esdevenia la dona més major de tot el continent i la quarta del món.

 

Per celebrar l’efemèride, l’aleshores consellera d’Afers Socials, Dolors Bassa, li va retre un homenatge visitant-la a la residència. La cerimònia de comiat per la difunta se celebrarà a l’oratori del tanatori de Sancho de Ávila el diumenge a les 13.50 h. La vetlla serà demà a partir de les 15.50 h.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als agents morts en el seu 182 aniversari

La Guàrdia Civil d'Alacant va celebrar el 182 aniversari de la seua fundació amb un acte institucional marcat per l'homenatge als agents morts i ferits a Huelva i el reconeixement als guàrdies retirats.

València destina més de 1,8 milions a renovar el sanejament dels Poblats Marítims

L'Ajuntament de València invertix 1,81 milions a modernitzar la xarxa de sanejament dels Poblats Marítims per a millorar l'evacuació d'aigües pluvials i residuals i reforçar la resposta davant pluges intenses.

València i Raig es juguen a Mestalla la permanència i somiar amb Europa

València i Rayo Vallecano, separats per un punt, s'enfronten a Mestalla amb la permanència en joc i la sèptima plaça europea encara a l'abast en LaLiga.

Corberán fixa l’objectiu en els 45 punts davant un Raig finalista europeu

Carlos Corberán insistix que el més ambiciós per al València és aconseguir els 45 punts davant el Rayo Vallecano, finalista europeu, i centra tot el discurs en el pròxim partit a Mestalla.

Carlos Baño s’acull al cas judicial per a no respondre sobre el presumpte frau dels bo comercie

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, evita respondre a l'esquerra sobre el presumpte frau en els bo comercie de 2022 i 2023 en al·legar que el cas està judicialitzat.

Mor als 74 anys Tania Doris, vedete valenciana i mite del Paral·lel barceloní

La vedete valenciana Tania Doris, figura emblemàtica del Paral·lel i diva del Teatre Apol·lo, ha mort als 74 anys després d'una llarga trajectòria en la revista musical i l'espectacle.

Docents valencians exhibixen un taüt davant el Palau per a denunciar la situació de l’escola pública

Centenars de docents es concentren davant el Palau de la Generalitat en la tercera jornada de vaga indefinida, amb un taüt simbòlic i protestes contra el Consell i la Conselleria d'Educació.

La Comunitat Valenciana es manté entre les regions amb menor gasto sanitari per habitant

La Comunitat Valenciana registra un gasto sanitari públic de 1.867 euros per habitant, clarament per davall de la mitjana nacional de 2.084 euros i només per davant d'Andalusia i Madrid.