Campanya desastrosa en la llima amb pèrdues superiors als 52 milions d’euros

 

La Unió assenyala que després dels problemes primer amb la varietat Fino, ara amb la Verna s’acreixen davant els baixos preus i més del 40% de la collita per recol·lectar assenyala que després dels problemes primer amb la varietat Fino.

Ara amb la Verna s’acreixen davant els baixos preus i més del 40% de la collita per recol·lectar de Llauradors assenyala que la campanya de la llima de la província d’Alacant és desastrosa i les pèrdues en relació a un any normal podrien superar els 52 milions d’euros (22 milions en la varietat Fino i 30 milions en la Verna), després de reduir-se els ingressos per als productors en un 72% ara en la varietat Verna i anteriorment en un 60% en els del Fino.

La varietat Verna, que és la que està actualment en recol·lecció, no ha aconseguit redreçar la campanya i ha anat a pitjor. L’augment del 33% en la collita sobre la campanya anterior, sobretot per l’entrada en producció de les noves plantacions de llima, i l’increment de les importacions de Turquia, Sud-àfrica, Egipte o Mercosur són factors que han influït en este desenvolupament de la campanya.

En estos moments els preus que s’ofereixen en camp ronden els 0,20 /kg i únicament es recull la fruita comercialment bona. La situació arriba al punt que queda per recol·lectar encara un 40% de la collita, que habitualment es destinava a la indústria cítrica.

No obstant això, des de fa dos setmanes el comerç pràcticament ni compra llimes, ja que el poc que pot absorbir la indústria li ho reserva per al seu destrie de magatzem. Davant esta situació, s’està quedant gran quantitat de llima Verna en els arbres, la qual cosa obliga els productors a tirar-los a terra i destruir-los.

A Espanya, segons la interprofessional Ailimpo, més del 25% de la collita de llima es destina a processament, activitat en la qual ocupa el segon lloc en el rànquing mundial.

 La Unió es pregunta si els acords comercials de la Unió Europea amb tercers països, com Mercosur o Sud-àfrica, no estan afectant el progressiu desmantellament de la nostra indústria de transformació de cítrics en favor de la tot poderosa indústria brasilera que compta amb les tres majors indústries mundials de transformació i que ja ha anunciat la intenció d’instal·lar-se al nostre país per a conquistar la UE.

En este sentit, La Unió reclama que no se signe cap acord comercial sense abans disposar d’un estudi dels seus efectes, així com protocols segurs i rigorosos per a evitar l’entrada de plagues i exigir els mateixos estàndards de producció.

Antecedents amb el Fino
La campanya de la llima Fino va començar ja en les zones productores del sud d’Alacant amb dos setmanes de retard respecte a l’habitual, circumstància que, al costat de l’entrada en producció de noves plantacions, va ocasionar a principi de temporada l’acumulació d’una gran oferta. 

La Unió ja va qualificar al principi la campanya del Fino com a dolenta i va acabar de manera desastrosa. Molta fruita es va quedar en l’arbre, ja que la indústria no va ser capaç d’absorbir tota la llima.

El preu en camp va oscil·lar ja al març entre 0,16 i 0,18 €/kg, la qual cosa representava un descens del 60% en relació a la passada campanya.

Totes estes dades demostren, segons el parer de La Unió, que la bambolla de la llima s’ha desinflat i que si no es planifica el creixement d’una manera ordenada i descendeixen les importacions amb competència deslleial existeix un seriós risc per a un sector del qual viuen nombroses famílies en el sud d’Alacant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.