Carlos Fabra processat per amagar patrimoni per no pagar a hisenda

 

El jutjat número 4 de Castelló ha dictat el processament de l’expresident de la Diputació de Castelló i del PP provincial, Carlos Fabra, per indicis de poder haver comés «presumptes delictes de frustració de l’execució de la sentència que el va condemnar per quatre fraus fiscals«, a més de suborn i blanqueig de capitals.

El jutge processa també per suborn als empresaris Fernando Roig Enric Gimeno per la seua participació en la trama dissenyada per Fabra, que va implicar a més a diversos membres de la seua família.

Cal recordar que l’expresident de la Diputació Provincial hi ha més d’un milió d’euros de la multa d’1,3 milions d’euros que se li va imposar el 2013 per quatre fraus fiscals.

Entre ells i segons les dades recopilades per la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (Udef), la Fiscalia anticorrupció sostenia que Fabra va rebre, entre 2010 i 2016, una dotzena de «préstecs personals» procedents d’empresaris i polítics.

La quantia total supera els 3,5 milions d’euros, encara que només consta la devolució de 570.000. La majoria no han estat retornats ni reclamats i, segons el parer de la Fiscalia Anticorrupció, són realment «donacions en consideració dels seus càrrecs i per la seua influència política».

D’altra banda, i segons recull un rotatiu d’àmbit nacional, a més dels préstecs, Anticorrupció destaca el maneig de 2,6 milions d’euros en diners en efectiu que, segons assenyala, ha manejat Fabra entre 2007 i 2017 i que, al seu judici, té un origen il·lícit.

A més d’això, la Fiscalia assenyala els abonaments bruts de l’activitat bancària de Fabra i el seu entorn (família i societats vinculades), que van ascendir de 26 milions d’euros, quantitats. Diners de què no es va saldar cap dels seus deutes tributaris i judicials que, el setembre de 2020, ascendien a 1.031.457 euros.

Últimes notícies

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.