Carlos Fabra processat per amagar patrimoni per no pagar a hisenda

 

El jutjat número 4 de Castelló ha dictat el processament de l’expresident de la Diputació de Castelló i del PP provincial, Carlos Fabra, per indicis de poder haver comés «presumptes delictes de frustració de l’execució de la sentència que el va condemnar per quatre fraus fiscals«, a més de suborn i blanqueig de capitals.

El jutge processa també per suborn als empresaris Fernando Roig Enric Gimeno per la seua participació en la trama dissenyada per Fabra, que va implicar a més a diversos membres de la seua família.

Cal recordar que l’expresident de la Diputació Provincial hi ha més d’un milió d’euros de la multa d’1,3 milions d’euros que se li va imposar el 2013 per quatre fraus fiscals.

Entre ells i segons les dades recopilades per la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (Udef), la Fiscalia anticorrupció sostenia que Fabra va rebre, entre 2010 i 2016, una dotzena de «préstecs personals» procedents d’empresaris i polítics.

La quantia total supera els 3,5 milions d’euros, encara que només consta la devolució de 570.000. La majoria no han estat retornats ni reclamats i, segons el parer de la Fiscalia Anticorrupció, són realment «donacions en consideració dels seus càrrecs i per la seua influència política».

D’altra banda, i segons recull un rotatiu d’àmbit nacional, a més dels préstecs, Anticorrupció destaca el maneig de 2,6 milions d’euros en diners en efectiu que, segons assenyala, ha manejat Fabra entre 2007 i 2017 i que, al seu judici, té un origen il·lícit.

A més d’això, la Fiscalia assenyala els abonaments bruts de l’activitat bancària de Fabra i el seu entorn (família i societats vinculades), que van ascendir de 26 milions d’euros, quantitats. Diners de què no es va saldar cap dels seus deutes tributaris i judicials que, el setembre de 2020, ascendien a 1.031.457 euros.

Últimes notícies

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.