Desmantellada xarxa d’estafadors ‘amorosos’ que fingien ser actors de Hollywood per a enganyar a les víctimes

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “Loverboy”, ha procedit a la investigació de 13 persones com a presumptes autors de nombroses estafes amoroses, realitzades a través d’internet, tots ells d’origen Nigerià i la majoria residents a Espanya, amb connexions en altres països com Itàlia, el Regne Unit i Nigería.

L’operació es va iniciar al juny de 2021, quan una de les víctimes va posar en coneixement de la Guàrdia Civil que havia sigut estafada a través d’internet durant mesos. Els autors s’havien guanyat la confiança de la víctima per a posteriorment simular situacions de risc i necessitat, aconseguint d’aquesta manera, que aquesta persona realitzara transferències bancàries, arribant en alguns dels casos a imports superiors als 34.000 euros.

Durant el desenvolupament de la investigació la Guàrdia Civil va detectar a nou víctimes de nacionalitat espanyola, amb residència en les localitats de Huelva, Madrid, Barcelona, València, Alacant, Oviedo i País Basc. Després de contactar amb elles, moltes d’elles estaven sent estafades en aqueixos moments, sent alertades i informades pels agents recomanant que acudiren al més prompte possible a presentar denúncia.

També es van localitzar tres víctimes més fora del territori espanyol, sent aquestes de nacionalitat xinesa, polonesa i francesa.

Compra de criptomonedes

Els estafadors haurien aconseguit cometre estafes per valor superior a 250.000 euros, invertint gran part dels diners obtinguts en la compra de criptomonedes en diferents plataformes estrangeres.

Aquest tipus d’estafa, també denominada del “fals nóvio/a virtual”, consisteix en el fet que el delinqüent, aprofitant-se de la situació de vulnerabilitat psicològica que sol presentar la víctima, es crea una identitat falsa. En alguns dels casos, es fan passar per actors i actrius de Hollywood, fingint un interés amorós o sexual, el qual sol desembocar en una relació de tipus virtual que pot durar fins i tot diversos mesos fins a aconseguir guanyar-se la confiança de les víctimes.

Una vegada que s’estableix un vincle entre tots dos i la víctima mostra una certa confiança, comença a sol·licitar-li diners, al·legant que no pot disposar del seu propi patrimoni, ja que es troba en un altre país, que és per a causes benèfiques o per a poder donar eixida a una herència milionària de la qual és receptor. Atés que aconsegueix aquestes primeres disposicions de diners, l’engany sol continuar fent-li creure a la víctima que vindrà a viure a Espanya.

Però perquè això succeïsca, els estafadors continuaran reclamant-li diners, amb la suposada finalitat de pagar bitllets d’avió, enviar equipatges o objectes de valor que segons el delinqüent, queden retinguts en la duana si no es paguen els imports que determinen les autoritats estrangeres, introduint així urgència a la petició.

Les víctimes després de ser estafades queden en una situació econòmica precària, arribant fins i tot a sol·licitar préstecs per a poder obtindre els diners que posteriorment envien als estafadors.

Aquest tipus d’estafes, que combinen el component psicològic amb els coneixements tecnològics per part dels delinqüents, es donen de manera habitual. En moltes de les ocasions les víctimes no acudeixen a denunciar els fets pel que es recorda la necessitat d’interposar denúncia perquè els mateixos puguen ser investigats.

La investigació duta a terme, ha comptat amb la col·laboració de l’Autoritat Judicial i de diverses entitats financeres per al seu esclariment i resolució.

Des de la Guàrdia Civil es recomana no confiar en contactes desconeguts que sol·liciten transferències de diners. A més es recomana denunciar aquests fets com més prompte millor per a l’inici de les investigacions.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.