Detingudes 64 persones per estafar més de 4.000.000 euros a empresaris

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal internacional que va estafar més de quatre milions d’euros empreses.

S’ha detingut 64 persones – 28 a Palma, 3 a Eivissa, 4 a Madrid, 17 a València, 5 a Segòvia, 2 a Aranda del Duero, 1 a Sant Sebastià, 2 a Saragossa i 2 a Tenerife – presumptament responsables dels delictes de pertinença a organització criminal, estafa, blanqueig de capitals i accés informàtic.

Cometien les estafes a través del modus operandi conegut com a BEC – Business Email Compromise- l’objectiu del qual eren els membres dels departaments d’administració i els directors executius d’empreses. Els atacs es produïen des de Nigèria, país on enviaven els diners obtinguts fraudulentament .

La investigació, que va ser duta a terme per agents experts en la lluita contra la ciberdelinqüència, ha descobert a Espanya una xarxa extensa de mules bancàries per a la recepció de transferències il·lícites .

La cúpula de l’organització al nostre país, composta per tres individus, ja ha estat posada a la disposició de l’Audiència Nacional. Aquests mantenien els contactes directes amb la matriu a Nigèria, des d’on es produïen els atacs i on s’enviaven els diners obtinguts fraudulentament. Gràcies a les gestions realitzades pels agents, es va aconseguir bloquejar preventivament més de 600.000 euros.

Cometien les estafes després d’accedir per tècniques d’enginyeria social als correus corporatius

La tipologia delictiva utilitzada per la xarxa criminal es coneix com a Compromís de correu electrònic empresarial. Els ciberdelinqüents, després d’accedir per tècniques d’enginyeria social als correus corporatius, se centraven a obtindre informació confidencial de les empreses, la cartera de clients o les transaccions econòmiques pendents d’abonament.

Tot seguit, i mitjançant atacs per correu electrònic altament personalitzats, usurpaven la identitat corporativa d’aquestes empreses davant dels seus clients i entitats financeres amb què mantenien acords comercials, aconseguint el pagament de factures i transaccions de grans sumes de diners a comptes bancaris que l’organització tenia sota el control.

La investigació es va iniciar arran de la denúncia d’una empresa espanyola, a la qual haurien estafat més de 320.000 dòlars per una transferència no rebuda corresponent als serveis prestats a una empresa de la República Democràtica del Congo.

Efectivament, aquesta transferència sí que va ser realitzada per l’empresa congolesa, però va ser destinada a un compte d’un tercer sense relació amb l’activitat comercial. Aquest engany es va materialitzar en accedir els ciberdelinqüents als correus electrònics intercanviats entre l’empresa espanyola i la congolesa, i substituir el compte d’abonament real pel d’una mula bancària, on finalment es van rebre els fons.

Els primers resultats de la investigació van permetre descobrir que el titular del compte receptor dels diners fraudulents era, al seu torn, el responsable d’altres comptes en què es rebien fons de la mateixa naturalesa des de l’estranger.

També es va comprovar que aquesta persona havia denunciat que estava sent extorsionada per la cúpula de l’organització, que li exigien importants sumes de diners per poder abonar les seues activitats com a mula bancària.

Les mules bancàries rebien el dos per cent de la transacció

Dos dels investigats rebien la informació necessària per a iniciar els fraus bancaris , sol·licitant a un segon esglaó la captació de mules bancàries els qui, després de rebre el fruit del frau als seus comptes bancaris, es quedaven amb un dos per cent de les transferències. La resta eren transferits els diners a tercers membres de l’organització per així dificultar encara més el bloqueig dels comptes.

Durant la investigació s’han investigat 79 persones que van posar a disposició dels cibercriminals els seus comptes bancaris on havien rebut més de quatre milions d’euros.

Per això es va procedir a la detenció de 64 persones a qui se li imputen delictes de pertinença a organització criminal, estafa, blanqueig de capitals i accés informàtic il·lícit. També es van intervenir quatre terminals mòbils i es van investigar prop de 200 comptes bancaris.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.