«Em diuen José Rabadán. Vaig matar als meus pares i a la meua germana amb 16 anys»

Cedida

 
‘L’assassí de la catana’ apareix per primera vegada en televisió després de 17 anys | Cedida

 

L’any 2000, en *Múrcia, un xic de 16 anys va matar als seus pares i a la seua germana de 9 anys amb una espasa japonesa. Un terrible succés que va commocionar a tota la població espanyola. Segons informa La Razón, la cadena en obert DMax ha volgut recuperar aquella història coneguda com el ‘l’assassí de la catana’ a través del documental «Yo fui un asesino», coproduït per ‘Cuarzo Producciones’ que s’estrenarà aquest mes de novembre, encara que la data està per determinar.

Rabadán en l’actualitat

En l’actualitat, José Rabadán, té 34 anys i una vida normal, està casat, té una filla de 3 anys i treballa com bróker de borsa. Però, abans d’arribar a la seva vida actual, Rabadán, va ser detingut el 3 d’abril del 2000 en l’estació de tren de Alacant, després de perpetrar l’assassinat, acabava de matar als seus pares i a la seva germana de 9 anys. El jove viatjava a Barcelona per conèixer a una noia amb la qual havia contactat per internet. Pel triple crim, José, va ser condemnat a complir sis anys en un centre de menors, va romandre altres dos en llibertat vigilada acollit per l’associació evangèlica Nova Vida a Santander, i allí van començar a oferir-li treball i va refer la seva vida, lluny de el focus mediàtic.

En la actualidad, José Rabadán, tiene 34 años y una vida normal

En l’actualitat, José Rabadán, té 34 anys i una vida normal | Mediaset

 

‘L’assassí de la catana’ mostrarà si és possible rehabilitar-se en DMAX

L’objectiu de Dmax, a més de fer-ho aparèixer per primera vegada després del seu internament fa ara 17 anys, és tractar de donar resposta, en primera persona de què va passar pel cap d’aquell xic de 16 anys mentre cometia l’espantós crim. Així com, analitzar amb la col·laboració del Defensor del Menor i coautorde la Llei del Menor del 2001, Javier Urra, com ha influït l’entrada en vigor de la Llei del Menor, de la qual ‘l’assassí de la catana’ va ser un dels seus primers beneficiaris. El documental que reunirà als psiquiatres que el van tractar, els policies i periodistes que van investigar el succés, els testimonis de familiars, amics i veïns de la família, els advocats del llavors menor i els pastors de l’església evangèlica que ho van acollir, mostraran la seua opinió respecte a la rehabilitació de l’assassí, pregunta a la qual el propi Rabadán contesta: «He estat jutjat, condemnat i rehabilitat. De les dos primeres hi ha constància. Però de la tercera, qui sap?».

El objetivo de Dmax, además de hacerlo aparecer por primera vez después de su internamiento hace ahora 17 años, es tratar de dar respuesta, en primera persona de qué pasó por la cabeza de aquel chico de 16 años mientras cometía el espantoso crimen. Así como, analizar con la colaborción de el Defensor del Menor y coautor de la Ley del Menor del 2001, Javier Urra cómo ha influido la entrada en vigor de la Ley del Menor, de la que ‘el asesino de la catana’ fue uno de sus primeros beneficiarios. El documental que reunirá a los psiquiatras que le trataron, los policías y periodistas que investigaron el suceso, los testimonios de familiares, amigos y vecinos de la familia, los abogados del entonces menor y los pastores de la iglesia evangélica que lo acogieron, mostraran su opinión respecto a la rehabilitación del asesino, pregunta a la que el propio Rabadán contesta: «He sido juzgado, condenado y rehabilitado. De las dos primeras hay constancia. Pero de la tercera, ¿quién sabe?».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.