11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

«Em diuen José Rabadán. Vaig matar als meus pares i a la meua germana amb 16 anys»

Cedida

 
‘L’assassí de la catana’ apareix per primera vegada en televisió després de 17 anys | Cedida

 

L’any 2000, en *Múrcia, un xic de 16 anys va matar als seus pares i a la seua germana de 9 anys amb una espasa japonesa. Un terrible succés que va commocionar a tota la població espanyola. Segons informa La Razón, la cadena en obert DMax ha volgut recuperar aquella història coneguda com el ‘l’assassí de la catana’ a través del documental «Yo fui un asesino», coproduït per ‘Cuarzo Producciones’ que s’estrenarà aquest mes de novembre, encara que la data està per determinar.

Rabadán en l’actualitat

En l’actualitat, José Rabadán, té 34 anys i una vida normal, està casat, té una filla de 3 anys i treballa com bróker de borsa. Però, abans d’arribar a la seva vida actual, Rabadán, va ser detingut el 3 d’abril del 2000 en l’estació de tren de Alacant, després de perpetrar l’assassinat, acabava de matar als seus pares i a la seva germana de 9 anys. El jove viatjava a Barcelona per conèixer a una noia amb la qual havia contactat per internet. Pel triple crim, José, va ser condemnat a complir sis anys en un centre de menors, va romandre altres dos en llibertat vigilada acollit per l’associació evangèlica Nova Vida a Santander, i allí van començar a oferir-li treball i va refer la seva vida, lluny de el focus mediàtic.

En la actualidad, José Rabadán, tiene 34 años y una vida normal

En l’actualitat, José Rabadán, té 34 anys i una vida normal | Mediaset

 

‘L’assassí de la catana’ mostrarà si és possible rehabilitar-se en DMAX

L’objectiu de Dmax, a més de fer-ho aparèixer per primera vegada després del seu internament fa ara 17 anys, és tractar de donar resposta, en primera persona de què va passar pel cap d’aquell xic de 16 anys mentre cometia l’espantós crim. Així com, analitzar amb la col·laboració del Defensor del Menor i coautorde la Llei del Menor del 2001, Javier Urra, com ha influït l’entrada en vigor de la Llei del Menor, de la qual ‘l’assassí de la catana’ va ser un dels seus primers beneficiaris. El documental que reunirà als psiquiatres que el van tractar, els policies i periodistes que van investigar el succés, els testimonis de familiars, amics i veïns de la família, els advocats del llavors menor i els pastors de l’església evangèlica que ho van acollir, mostraran la seua opinió respecte a la rehabilitació de l’assassí, pregunta a la qual el propi Rabadán contesta: «He estat jutjat, condemnat i rehabilitat. De les dos primeres hi ha constància. Però de la tercera, qui sap?».

El objetivo de Dmax, además de hacerlo aparecer por primera vez después de su internamiento hace ahora 17 años, es tratar de dar respuesta, en primera persona de qué pasó por la cabeza de aquel chico de 16 años mientras cometía el espantoso crimen. Así como, analizar con la colaborción de el Defensor del Menor y coautor de la Ley del Menor del 2001, Javier Urra cómo ha influido la entrada en vigor de la Ley del Menor, de la que ‘el asesino de la catana’ fue uno de sus primeros beneficiarios. El documental que reunirá a los psiquiatras que le trataron, los policías y periodistas que investigaron el suceso, los testimonios de familiares, amigos y vecinos de la familia, los abogados del entonces menor y los pastores de la iglesia evangélica que lo acogieron, mostraran su opinión respecto a la rehabilitación del asesino, pregunta a la que el propio Rabadán contesta: «He sido juzgado, condenado y rehabilitado. De las dos primeras hay constancia. Pero de la tercera, ¿quién sabe?».

Últimes notícies

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.