15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

«Em diuen José Rabadán. Vaig matar als meus pares i a la meua germana amb 16 anys»

Cedida

 
‘L’assassí de la catana’ apareix per primera vegada en televisió després de 17 anys | Cedida

 

L’any 2000, en *Múrcia, un xic de 16 anys va matar als seus pares i a la seua germana de 9 anys amb una espasa japonesa. Un terrible succés que va commocionar a tota la població espanyola. Segons informa La Razón, la cadena en obert DMax ha volgut recuperar aquella història coneguda com el ‘l’assassí de la catana’ a través del documental «Yo fui un asesino», coproduït per ‘Cuarzo Producciones’ que s’estrenarà aquest mes de novembre, encara que la data està per determinar.

Rabadán en l’actualitat

En l’actualitat, José Rabadán, té 34 anys i una vida normal, està casat, té una filla de 3 anys i treballa com bróker de borsa. Però, abans d’arribar a la seva vida actual, Rabadán, va ser detingut el 3 d’abril del 2000 en l’estació de tren de Alacant, després de perpetrar l’assassinat, acabava de matar als seus pares i a la seva germana de 9 anys. El jove viatjava a Barcelona per conèixer a una noia amb la qual havia contactat per internet. Pel triple crim, José, va ser condemnat a complir sis anys en un centre de menors, va romandre altres dos en llibertat vigilada acollit per l’associació evangèlica Nova Vida a Santander, i allí van començar a oferir-li treball i va refer la seva vida, lluny de el focus mediàtic.

En la actualidad, José Rabadán, tiene 34 años y una vida normal

En l’actualitat, José Rabadán, té 34 anys i una vida normal | Mediaset

 

‘L’assassí de la catana’ mostrarà si és possible rehabilitar-se en DMAX

L’objectiu de Dmax, a més de fer-ho aparèixer per primera vegada després del seu internament fa ara 17 anys, és tractar de donar resposta, en primera persona de què va passar pel cap d’aquell xic de 16 anys mentre cometia l’espantós crim. Així com, analitzar amb la col·laboració del Defensor del Menor i coautorde la Llei del Menor del 2001, Javier Urra, com ha influït l’entrada en vigor de la Llei del Menor, de la qual ‘l’assassí de la catana’ va ser un dels seus primers beneficiaris. El documental que reunirà als psiquiatres que el van tractar, els policies i periodistes que van investigar el succés, els testimonis de familiars, amics i veïns de la família, els advocats del llavors menor i els pastors de l’església evangèlica que ho van acollir, mostraran la seua opinió respecte a la rehabilitació de l’assassí, pregunta a la qual el propi Rabadán contesta: «He estat jutjat, condemnat i rehabilitat. De les dos primeres hi ha constància. Però de la tercera, qui sap?».

El objetivo de Dmax, además de hacerlo aparecer por primera vez después de su internamiento hace ahora 17 años, es tratar de dar respuesta, en primera persona de qué pasó por la cabeza de aquel chico de 16 años mientras cometía el espantoso crimen. Así como, analizar con la colaborción de el Defensor del Menor y coautor de la Ley del Menor del 2001, Javier Urra cómo ha influido la entrada en vigor de la Ley del Menor, de la que ‘el asesino de la catana’ fue uno de sus primeros beneficiarios. El documental que reunirá a los psiquiatras que le trataron, los policías y periodistas que investigaron el suceso, los testimonios de familiares, amigos y vecinos de la familia, los abogados del entonces menor y los pastores de la iglesia evangélica que lo acogieron, mostraran su opinión respecto a la rehabilitación del asesino, pregunta a la que el propio Rabadán contesta: «He sido juzgado, condenado y rehabilitado. De las dos primeras hay constancia. Pero de la tercera, ¿quién sabe?».

Últimes notícies

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.