Anuncios

Huit anys de presó per furtar un taxi i disparar dos homes en una persecució en València

Un home de 39 anys i de nacionalitat xinesa ha sigut condemnat a una pena de huit anys i tres mesos de presó per dos delictes de temptativa d'homicidi, robatori amb violència, amenaces, tinença il·lícita d'armes i un delicte de seguretat viària. L'home va atracar una dona, també de nacionalitat xinesa, i va protagonitzar una persecució pel centre de València en un taxi furtat, disparant a aquells que eixien al seu pas. L'atracador va confessar en el judici celebrat esta setmana en l'Audiència Provincial de València tots els càrrecs i així va aconseguir una reducció considerable de la pena sol·licitada, que ascenia fins als 26 anys de presó.

Els fets es remunten a novembre de 2017, quan l'atracador va assaltar a una dona xinesa que portava una bossa de mà amb 2.600 euros en metàl·lic. A continuació l'home va disparar dos vianants que van acudir a ajudar-la, encara que cap d'ells va resultar ferit, segons la sentència es considera que tenia intenció de causar-los la mort. Tot seguit va protagonitzar una espectacular persecució pels carrers del centre de València, en un taxi que acabava de furtar després d'encanonar a la conductora amb la pistola. En el judici s'han jutjat aquestos fets, tot i que no s'ha pogut esclarir si l'acusat pertanyia a algun tipus de màfia, si actuava per encàrrec o si realment coneixia que la dona a la qual va assaltar portava tants diners en metàl·lic. 

Anuncios

El que si està provat és que el ciutadà xinés, de 39 anys, es trobava en situació irregular a Espanya i tenia antecedents per un robatori amb força en casa habitada. Queda provat el robatori dels 2.600 euros a les 17.15 hores de la vesprada del 8 de novembre de 2017, i la persecució per Fernando el Católico fins a la Plaça de la Reina. Anava armat amb una pistola que va utilitzar per a intimidar la dona i furtar-li la bossa de mà que portava amb un tiró. La va tirar a terra i va fugir pel carrer San Jacinto. Alertats pels crits d'auxili de la víctima, un vianant va intentar detindre al lladre però aleshores l'acusat va fer el primer dispar sense arribar a ferir-lo. Un altre testimoni va fer el mateix, i també li va disparar, però tampoc va aconseguir ferir-lo. A continuació va furtar un taxi amenaçant a la conductora i mentre la policia el perseguia, va disparar diverses voltes contra el cotxe policial fins que va xocar en la Plaça de la Reina.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios