Anuncios

Huit anys de presó per furtar un taxi i disparar dos homes en una persecució en València

Un home de 39 anys i de nacionalitat xinesa ha sigut condemnat a una pena de huit anys i tres mesos de presó per dos delictes de temptativa d'homicidi, robatori amb violència, amenaces, tinença il·lícita d'armes i un delicte de seguretat viària. L'home va atracar una dona, també de nacionalitat xinesa, i va protagonitzar una persecució pel centre de València en un taxi furtat, disparant a aquells que eixien al seu pas. L'atracador va confessar en el judici celebrat esta setmana en l'Audiència Provincial de València tots els càrrecs i així va aconseguir una reducció considerable de la pena sol·licitada, que ascenia fins als 26 anys de presó.

Els fets es remunten a novembre de 2017, quan l'atracador va assaltar a una dona xinesa que portava una bossa de mà amb 2.600 euros en metàl·lic. A continuació l'home va disparar dos vianants que van acudir a ajudar-la, encara que cap d'ells va resultar ferit, segons la sentència es considera que tenia intenció de causar-los la mort. Tot seguit va protagonitzar una espectacular persecució pels carrers del centre de València, en un taxi que acabava de furtar després d'encanonar a la conductora amb la pistola. En el judici s'han jutjat aquestos fets, tot i que no s'ha pogut esclarir si l'acusat pertanyia a algun tipus de màfia, si actuava per encàrrec o si realment coneixia que la dona a la qual va assaltar portava tants diners en metàl·lic. 

Anuncios

El que si està provat és que el ciutadà xinés, de 39 anys, es trobava en situació irregular a Espanya i tenia antecedents per un robatori amb força en casa habitada. Queda provat el robatori dels 2.600 euros a les 17.15 hores de la vesprada del 8 de novembre de 2017, i la persecució per Fernando el Católico fins a la Plaça de la Reina. Anava armat amb una pistola que va utilitzar per a intimidar la dona i furtar-li la bossa de mà que portava amb un tiró. La va tirar a terra i va fugir pel carrer San Jacinto. Alertats pels crits d'auxili de la víctima, un vianant va intentar detindre al lladre però aleshores l'acusat va fer el primer dispar sense arribar a ferir-lo. Un altre testimoni va fer el mateix, i també li va disparar, però tampoc va aconseguir ferir-lo. A continuació va furtar un taxi amenaçant a la conductora i mentre la policia el perseguia, va disparar diverses voltes contra el cotxe policial fins que va xocar en la Plaça de la Reina.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios