9.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

El judici a ‘La Manada’ recorda a l’assassinat de Nagore Laffage en els sanfermins de 2008

'La Manada'

‘La Manada’ | Cedida

 

El cas de la violació de ‘La Manada’ a una jove durant els Sanfermins de 2016 està causant que s’òbriga un debat sobre les víctimes. En este sentit, el suport o la culpabilització cap a la jove ha provocat que milions de persones estiguen atentes a saber sobre el desenllaç dels esdeveniments.

  

  

A més, el cas de ‘La Manada’ ha recordat a un cas semblant que va tindre lloc fa nou anys i en el qual la víctima va ser assassinada per resistir-se a l’agressió sexual. Nagore Laffage era una infermera de 20 anys que es va trobar amb José Diego Yllanes, metge de 27, la nit de San Fermín de 2008 i van decidir anar al pis d’ell.

  

  

Yllanes va intentar mantindre relacions sexuals amb ella, però Nagore es va negar i ell va perdre el cap, segons va explicar en el judici. Li va trencar la roba, la va agredir sexualment i la va acabar matant. «La persona més indefensa del món en una casa que desconeixia i de la qual no podia eixir, acorralada per una persona infinitament més forta que la va colpejar de forma salvatge», va dir Victor Sarasa, acusació de l’Ajuntament de Pamplona en aquell cas.

 

Culpabilització de les víctimes

No obstant açò, igual que en el cas de ‘La Manada’, la culpabilització de la víctima també va estar present. Durant el judici la mare de Laffage va haver de respondre si la seua filla era molt ‘ligona’ o per les relacions que havia tingut. Igual que ara, els moviments feministes es van mobilitzar per a allunyar els intents de tirar la culpa a la víctima.

 

Movimientos feministas se movilizaron para alejar los intentos de echar la culpa a Nagore

Moviments feministes es mobilitzaren per a desculpabilitzar a Nagore| Cedida

 

En eixe cas, Yllanes va ser condemnat per homicidi en lloc d’assassinat, en considerar el jurat popular que no existia alevosia. Actualment, solament acudix a presó per a dormir després d’haver complit 8 anys i 11 mesos de condemna dels 12 anys i mig als quals va ser condemnat. Caldrà vore si finalment ‘La Manada’ acaba sent condemnada per violació o si, per contra, ixen indemnes d’una agressió sexual en la qual no va haver consentiment de paraula de la víctima.

 

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.