El judici a ‘La Manada’ recorda a l’assassinat de Nagore Laffage en els sanfermins de 2008

'La Manada'

‘La Manada’ | Cedida

 

El cas de la violació de ‘La Manada’ a una jove durant els Sanfermins de 2016 està causant que s’òbriga un debat sobre les víctimes. En este sentit, el suport o la culpabilització cap a la jove ha provocat que milions de persones estiguen atentes a saber sobre el desenllaç dels esdeveniments.

  

  

A més, el cas de ‘La Manada’ ha recordat a un cas semblant que va tindre lloc fa nou anys i en el qual la víctima va ser assassinada per resistir-se a l’agressió sexual. Nagore Laffage era una infermera de 20 anys que es va trobar amb José Diego Yllanes, metge de 27, la nit de San Fermín de 2008 i van decidir anar al pis d’ell.

  

  

Yllanes va intentar mantindre relacions sexuals amb ella, però Nagore es va negar i ell va perdre el cap, segons va explicar en el judici. Li va trencar la roba, la va agredir sexualment i la va acabar matant. «La persona més indefensa del món en una casa que desconeixia i de la qual no podia eixir, acorralada per una persona infinitament més forta que la va colpejar de forma salvatge», va dir Victor Sarasa, acusació de l’Ajuntament de Pamplona en aquell cas.

 

Culpabilització de les víctimes

No obstant açò, igual que en el cas de ‘La Manada’, la culpabilització de la víctima també va estar present. Durant el judici la mare de Laffage va haver de respondre si la seua filla era molt ‘ligona’ o per les relacions que havia tingut. Igual que ara, els moviments feministes es van mobilitzar per a allunyar els intents de tirar la culpa a la víctima.

 

Movimientos feministas se movilizaron para alejar los intentos de echar la culpa a Nagore

Moviments feministes es mobilitzaren per a desculpabilitzar a Nagore| Cedida

 

En eixe cas, Yllanes va ser condemnat per homicidi en lloc d’assassinat, en considerar el jurat popular que no existia alevosia. Actualment, solament acudix a presó per a dormir després d’haver complit 8 anys i 11 mesos de condemna dels 12 anys i mig als quals va ser condemnat. Caldrà vore si finalment ‘La Manada’ acaba sent condemnada per violació o si, per contra, ixen indemnes d’una agressió sexual en la qual no va haver consentiment de paraula de la víctima.

 

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU