El judici a ‘La Manada’ recorda a l’assassinat de Nagore Laffage en els sanfermins de 2008

'La Manada'

‘La Manada’ | Cedida

 

El cas de la violació de ‘La Manada’ a una jove durant els Sanfermins de 2016 està causant que s’òbriga un debat sobre les víctimes. En este sentit, el suport o la culpabilització cap a la jove ha provocat que milions de persones estiguen atentes a saber sobre el desenllaç dels esdeveniments.

  

  

A més, el cas de ‘La Manada’ ha recordat a un cas semblant que va tindre lloc fa nou anys i en el qual la víctima va ser assassinada per resistir-se a l’agressió sexual. Nagore Laffage era una infermera de 20 anys que es va trobar amb José Diego Yllanes, metge de 27, la nit de San Fermín de 2008 i van decidir anar al pis d’ell.

  

  

Yllanes va intentar mantindre relacions sexuals amb ella, però Nagore es va negar i ell va perdre el cap, segons va explicar en el judici. Li va trencar la roba, la va agredir sexualment i la va acabar matant. «La persona més indefensa del món en una casa que desconeixia i de la qual no podia eixir, acorralada per una persona infinitament més forta que la va colpejar de forma salvatge», va dir Victor Sarasa, acusació de l’Ajuntament de Pamplona en aquell cas.

 

Culpabilització de les víctimes

No obstant açò, igual que en el cas de ‘La Manada’, la culpabilització de la víctima també va estar present. Durant el judici la mare de Laffage va haver de respondre si la seua filla era molt ‘ligona’ o per les relacions que havia tingut. Igual que ara, els moviments feministes es van mobilitzar per a allunyar els intents de tirar la culpa a la víctima.

 

Movimientos feministas se movilizaron para alejar los intentos de echar la culpa a Nagore

Moviments feministes es mobilitzaren per a desculpabilitzar a Nagore| Cedida

 

En eixe cas, Yllanes va ser condemnat per homicidi en lloc d’assassinat, en considerar el jurat popular que no existia alevosia. Actualment, solament acudix a presó per a dormir després d’haver complit 8 anys i 11 mesos de condemna dels 12 anys i mig als quals va ser condemnat. Caldrà vore si finalment ‘La Manada’ acaba sent condemnada per violació o si, per contra, ixen indemnes d’una agressió sexual en la qual no va haver consentiment de paraula de la víctima.

 

Últimes notícies

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.