Presó per a un home i una dona per matar-ne l’exparella amb un cable de planxa

La Sala Penal ha confirmat la pena de 29 i 15 anys de presó a un home i a una dona, respectivament, per estrangular amb el cable d’una planxa a l’exparella del primer, que a més li va robar un anell d’or i quatre mòbils, i abandonar el cadàver en un hort de Castelló de la Plana el 24 de febrer del 2019.

La Sala desestima els recursos de cassació interposats pels dos condemnats contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, que va confirmar la pena que l’Audiència Provincial de Castelló va imposar per un delicte d’assassinat en concurs amb un delicte de robatori amb violència, amb l’atenuant de reincidència a ell, i per un delicte d’assassinat, amb l’atenuant d’arrevat o estat passional a ella.

També va fixar el pagament d’una indemnització conjunta en concepte de responsabilitat civil de 30.000 euros al pare de la víctima i de 10.000 euros al seu germà per danys morals.

En síntesi, els fets provats recullen que el condemnat va mantenir una relació sentimental amb la víctima quan complia condemna a una presó de Cantàbria. Posteriorment, el 2018, va iniciar una relació amb la condemnada. Més tard va proposar a la seua exparella –la víctima- que se n’anés a viure amb ell, al que esta va accedir, instal·lant-se amb ell en un hotel de Castelló, fins que el condemnat se’n va anar emportant-se el cotxe i les pertinences de la víctima , que ho va denunciar a Comissaria.

Els condemnats van tornar a reprendre la relació i en assabentar-se ella de la que mantenia amb el seu exnòvio va sentir “gran ràbia i enuig”. Per estes motius, segons els fets provats, van decidir posar fi a la seua vida. Per això, el 24 de febrer de 2019, sobre les 7:30, ho van recollir a l’Alberg Municipal de Castelló. El condemnat conduïa el vehicle, la víctima viatjava al seient del copilot i la dona darrere.

Durant el trajecte es va produir una discussió i de forma “sobtada i inopinada” els acusats, sense poder precisar quin d’ells o, si de manera individual o conjunta, van col·locar el cable d’una planxa al voltant del coll de la víctima, prement amb força fins que va deixar de moure’s. Després van deixar el cadàver en un hort. Després de la mort, el condemnat es va apoderar d’un anell d’or i de quatre telèfons mòbils de la víctima.

La sentència explica que en este cas existeix l’alevosia determinant de l’assassinat que la recurrent nega, i rebutja que els fets hajan de ser considerats com a homicidi, així com que actués per la seua addicció a les drogues, sota els efectes d’estes, i per por insuperable a l’altre condemnat.

Considera que la recurrent va actuar sabent el que feia i executant el disseny d’un pla ideat per tots dos per aconseguir acabar amb la vida de la víctima com així va passar en la forma descrita en els fets provats.

Afegeix que en este cas hi ha hagut “una evident indefensió a la víctima”, com es desprén dels fets provats, i “l’actuació que de forma conjunta perpetren els recurrents de comú acord va ser sorprenent en la forma executiva, cosa que va permetre assegurar el crim”.

Quant a l’altre recurrent, l’home, que al·legava al seu recurs la falta de motivació de la sentència, la Sala afirma que el tribunal descriu a la perfecció que va tenir una relació sentimental amb la víctima, iniciant més tard una relació amb la condemnada, i al final adopten la decisió d’acabar amb la vida de la víctima amb un clar concurs de voluntats, ja que, com consta als fets provats, en assabentar-se ella de la relació que este mantenia amb ….. va sentir gran ràbia i enuig. Per estos motius, entre d’altres, van decidir tots dos acusats acabar amb la vida de…”.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.