Els ossos trobats en 2019 en la fossa del crim d’Alcàsser són d’una una de les xiquetes assassinades

 

Fa quasi 28 anys es va produir un dels crims més macabres que s’han dut a terme en el nostre país. Míriam, Toñi i Desirée, més conegudes com les xiquetes d’Alcàsser, en la comarca de l’Horta Sud (València), van ser assassinades en novembre de 1992.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, els cossos de les xiquetes d’Alcàsser es trobaren mesos després en una fossa. Els tres cadàvers estaven semienterrats, amb greus ferides. El 24 de juny de 2019, una parella va trobar quatre ossos en la Partida de la Romana, en la mateixa comarca. Eren humans i ràpidament tot va fer pensar que podien ser d’alguna de les xiquetes assassinades en el territori valencià.

 

Durant este temps, els ossos han sigut sotmesos a diferents proves d’ADN i els resultats han confirmat les sospites que tenien tant els forenses com els investigadors de la Guàrdia Civil. Les restes òssies trobades pertenèixen a una de les menors assassinades per Antonio Anglés en 1992.

 

Les anàlisis d’ADN han confirmat que els ossos són de Míriam

L’informe que van fer els forenses en 1993 afirma textualment que «falten part dels dits índex, cor, anul·lar i menovell» d’una de les menors. 

 

Una vegada que els biòlegs van conseguir extraure diferents mostres d’ADN dels xicotets ossos, l’Institut de Medicina Legal de València va citar a Rosa Folch i Fernando García, la mare de Desirée i el pare de Míriam, per a prendre’ls mostres de la seua saliva.

 

D’esta forma el Departament de Barcelona de l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses ha confirmat que les restes són de Míriam, una de les tres xiquetes assassinades.

 

La reveladora confessió del pare de Míriam: «Els ossos són de la meua filla»

«Els ossos són de la meua filla. M’ho han dit per escrit, l’institut de Barcelona que va fer les proves va enviar una carta fa uns dies al jutjat amb el resultat», ha corroborat Fernando García, pare de Miriam, en declaracions recollides pel citat mitjà. «A vore quina ximpleria dieu! Estic fart de tants de llestos, ximples i borinots».

 

Fernando García també creu que algú s’hauria emportat els ossos i anys després hauria tornat a la Romana per deixar-los amb males intencions al mateix lloc  a on es troba la fossa. «Qui tenia estos ossos de la meua filla després de vint-i-vuit anys? Esta és la pregunta que jo em faig ara».

 

Després de resoldre la incògnita de les mostres d’ADN, la Guàrdia Civil i els forenses no tenen cap dubte que els trossos de falange no van ser trobats ni recollits pels investigadors durant el rescat dels cadàvers en la vesprada del 27 de gener de 1993.

Últimes notícies

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.