Els ossos trobats en 2019 en la fossa del crim d’Alcàsser són d’una una de les xiquetes assassinades

 

Fa quasi 28 anys es va produir un dels crims més macabres que s’han dut a terme en el nostre país. Míriam, Toñi i Desirée, més conegudes com les xiquetes d’Alcàsser, en la comarca de l’Horta Sud (València), van ser assassinades en novembre de 1992.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, els cossos de les xiquetes d’Alcàsser es trobaren mesos després en una fossa. Els tres cadàvers estaven semienterrats, amb greus ferides. El 24 de juny de 2019, una parella va trobar quatre ossos en la Partida de la Romana, en la mateixa comarca. Eren humans i ràpidament tot va fer pensar que podien ser d’alguna de les xiquetes assassinades en el territori valencià.

 

Durant este temps, els ossos han sigut sotmesos a diferents proves d’ADN i els resultats han confirmat les sospites que tenien tant els forenses com els investigadors de la Guàrdia Civil. Les restes òssies trobades pertenèixen a una de les menors assassinades per Antonio Anglés en 1992.

 

Les anàlisis d’ADN han confirmat que els ossos són de Míriam

L’informe que van fer els forenses en 1993 afirma textualment que «falten part dels dits índex, cor, anul·lar i menovell» d’una de les menors. 

 

Una vegada que els biòlegs van conseguir extraure diferents mostres d’ADN dels xicotets ossos, l’Institut de Medicina Legal de València va citar a Rosa Folch i Fernando García, la mare de Desirée i el pare de Míriam, per a prendre’ls mostres de la seua saliva.

 

D’esta forma el Departament de Barcelona de l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses ha confirmat que les restes són de Míriam, una de les tres xiquetes assassinades.

 

La reveladora confessió del pare de Míriam: «Els ossos són de la meua filla»

«Els ossos són de la meua filla. M’ho han dit per escrit, l’institut de Barcelona que va fer les proves va enviar una carta fa uns dies al jutjat amb el resultat», ha corroborat Fernando García, pare de Miriam, en declaracions recollides pel citat mitjà. «A vore quina ximpleria dieu! Estic fart de tants de llestos, ximples i borinots».

 

Fernando García també creu que algú s’hauria emportat els ossos i anys després hauria tornat a la Romana per deixar-los amb males intencions al mateix lloc  a on es troba la fossa. «Qui tenia estos ossos de la meua filla després de vint-i-vuit anys? Esta és la pregunta que jo em faig ara».

 

Després de resoldre la incògnita de les mostres d’ADN, la Guàrdia Civil i els forenses no tenen cap dubte que els trossos de falange no van ser trobats ni recollits pels investigadors durant el rescat dels cadàvers en la vesprada del 27 de gener de 1993.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.