La Policia investiga si sis gats foren enverinats a Almenara

La Policia Local d'Almenara, a la Plana Baixa ha obert una investigació sobre el que sembla un nou cas de maltractament animal. Es busca esbrinar si la mort de sis gats trobats prop del carrer Convent han sigut enverinaments o no, encara que les primeres hipòtesis apunten a això. La investigació s'ha iniciat arran del descobriment dels exemplars morts en circumstàncies sospitoses. S'analitzen ara les causes de la mort dels animals des d'un centre veterinari, on estan procedint a examinar algun dels mateixos per a verificar si les morts són intencionades, ja que és estranya l'acumulació de les morts en pocs dies.

Des de la Policia, apel·len també a la col·laboració ciutadana per a descobrir les causes i trobar quin individu o individus estan involucrats. Recorden que l'article 337 del Codi Penal castiga el maltractament animal i en el punt tercer es confirma que si arribara a causar la mort de l'animal s'imposarà una pena de sis a 18 mesos de presó. L'Ajuntament d'Almenara i l'Associació Adaana tenen un acord de col·laboració amb, l'objectiu de dur a terme cert control de les colònies felines que puguen existir amb persones voluntàries que puguen ajudar a través del programa CES (captura, esterilització i soltada de l'animal). Encara que des de l'associació s'han realitzat ja esterilitzacions en els últims dos anys, la proliferació de les colònies ha obligat a portar una intervenció de caràcter municipal. Així s'autoritza als voluntaris en les tasques d'alimentació, captura, esterilització, control i cens.

Una veïna de Benicàssim ja va sofrir les conseqüències dels enverinaments al menjar la seua gossa una salsitxa amb raticida. La gossa es va posar malalta i va ser portada al veterinari d'urgència, al sospitar que l'aliment que havia ingerit portava alguna substància tòxica. Allí els experts van examinar la mostra i li van indicar que podia tractar-se de verí per a rates. La gossa va ser injectada amb morfina per tal que vomitara i una vegada ho va fer, es va observar una pols rosa, que era el raticida. En el cas dels gats, més tard es podrà esbrinar quin ha sigut el verí que els ha causat la mort.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.