11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

La Policia investiga si sis gats foren enverinats a Almenara

La Policia Local d'Almenara, a la Plana Baixa ha obert una investigació sobre el que sembla un nou cas de maltractament animal. Es busca esbrinar si la mort de sis gats trobats prop del carrer Convent han sigut enverinaments o no, encara que les primeres hipòtesis apunten a això. La investigació s'ha iniciat arran del descobriment dels exemplars morts en circumstàncies sospitoses. S'analitzen ara les causes de la mort dels animals des d'un centre veterinari, on estan procedint a examinar algun dels mateixos per a verificar si les morts són intencionades, ja que és estranya l'acumulació de les morts en pocs dies.

Des de la Policia, apel·len també a la col·laboració ciutadana per a descobrir les causes i trobar quin individu o individus estan involucrats. Recorden que l'article 337 del Codi Penal castiga el maltractament animal i en el punt tercer es confirma que si arribara a causar la mort de l'animal s'imposarà una pena de sis a 18 mesos de presó. L'Ajuntament d'Almenara i l'Associació Adaana tenen un acord de col·laboració amb, l'objectiu de dur a terme cert control de les colònies felines que puguen existir amb persones voluntàries que puguen ajudar a través del programa CES (captura, esterilització i soltada de l'animal). Encara que des de l'associació s'han realitzat ja esterilitzacions en els últims dos anys, la proliferació de les colònies ha obligat a portar una intervenció de caràcter municipal. Així s'autoritza als voluntaris en les tasques d'alimentació, captura, esterilització, control i cens.

Una veïna de Benicàssim ja va sofrir les conseqüències dels enverinaments al menjar la seua gossa una salsitxa amb raticida. La gossa es va posar malalta i va ser portada al veterinari d'urgència, al sospitar que l'aliment que havia ingerit portava alguna substància tòxica. Allí els experts van examinar la mostra i li van indicar que podia tractar-se de verí per a rates. La gossa va ser injectada amb morfina per tal que vomitara i una vegada ho va fer, es va observar una pols rosa, que era el raticida. En el cas dels gats, més tard es podrà esbrinar quin ha sigut el verí que els ha causat la mort.

Últimes notícies

Un any de presó per a un camioner que es va quedar amb 12,5 tones de xocolate

L'Audiència Provincial d'Alacant ha condemnat a un camioner a un any de presó per apropiar-se de 12,5 tones de xocolate que havia d'entregar i vendre-les per 1.200 euros. El comprador ha sigut sentenciat a sis mesos i la mercaderia va ser recuperada.

Pluges a Castelló i la Marina Alta i descens de màximes este dissabte

El dissabte serà molt nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb pluges a Castelló i la Marina Alta i tempestes en el litoral nord castellonenc. Les màximes descendiran i el vent bufarà fluix de l'oest.

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.

La Comunitat Valenciana acumula més de 10.300 atemptats contra l’autoritat en cinc anys

La Comunitat Valenciana ha registrat 10.347 infraccions per atemptat contra l'autoritat en l'últim lustre. A Espanya, el total supera les 44.600 i la tendència es manté estable.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa criminal de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia i mendicitat. Hi ha 19 detinguts, 3 investigats i 121 víctimes identificades.

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.