El Prenda reconeix la violació de ‘La Manada’ a Pamplona i demana perdó a la víctima

 

José Ángel Prenda, un dels membres de la Manada de Pamplona, ha reconegut que va violar a la jove i ha demanat perdó pels fets succeïts en els sanfermines de 2016, segons recull ‘Caso Abierto’.

‘El Prenda’ ho ha reconegut a través d’una carta enviada des de presó: «Per mitjà del present escrit vull manifestar a títol personal (…) el meu total penediment pel delicte».

Així s’ha disculpat José Ángel Prenda, el líder de ‘La Manada’, per la violació d’una jove madrilenya durant les festes de Sant Fermín de 2016. És la primera vegada que un component del grup de cinc joves que van ser condemnats per este fet reconeix l’agressió sexual, segons una exclusiva de ‘Caso Abierto’, que ha tingut accés a la carta redactada des de presó el passat 22 de juliol i enviada després a la Secció Segona de l’Audiència de Navarra.

En la carta, escrita a mà i d’una sola fulla, el condemnat demana que «este perdó siga comunicat i transmés a la víctima i els seus familiars a través dels mitjans que disposa l’Administració de Justícia per a això». A més, sol·licita que «per favor, conste en la meua executòria i expedient penitenciari esta sol·licitud per escrit i se’m done còpia d’esta».

Finalment, acaba assegurant que treballarà «incansablement per reparar aqueix mal».

 

Anys mantenint que la víctima de la violació era una mentidera

 

Este és el primer dels cinc membres de la Manada que ha admés els fets després de cinc anys mantenint que havien mantingut relacions sexuals consentides amb la víctima.

Els cinc agressors van defensar aqueixa postura durant el seu judici, assegurant que s’estava inventant l’agressió sexual. Ara, per primera vegada, un d’ells ha reconegut el delicte.

‘El Prenda’ va arribar a enviar una primera carta, mesos després de la sentència en la qual els condemnaven, assegurant que la víctima era una mentidera: «Són cinc famílies destrossades per una mentida que estic segur que en el seu moment diria per a eixir del pas. Espere que acabe amb tot això comptant la veritat», defensava llavors.

En l’anterior escrit, no dubtava a declarar-se innocent i assenyalar directament a la víctima, amb frases com «en la vida faria mal a una dona i això vull deixar-ho ben clar» o «que a ningú tinga el dubte que seria el primer a posar-me enfront d’un maltractador o un violador». Una innocència que ell mateix ha acabat confessant com a mentida.

El penediment del jove, més conegut com El Prenda, posa fi a cinc anys en què el grup format per cinc amics sevillans sempre va negar la violació de la jove a la qual també van gravar i després van abandonar en un portal d’un habitatge en la nit de Sant Fermín d’aqueix any.

«Cardant-nos a una entre 5, puta passada de viatge», escrivia La Manada en el seu grup de WhatsApp després dels fets pels quals van ser condemnats per agressió sexual en 2018 per l’Audiència de Navarra en una sentència confirmada un any després pel Tribunal Suprem.

 

José Ángel Prenda va ser condemnat a quinze anys de presó per la violació

 

José Ángel Prenda va ser condemnat a quinze anys de presó per un delicte continuat de violació a una jove en els sanfermines de 2016.

La sala penal del Suprem va estimar per unanimitat que era incorrecta la qualificació jurídica de les dos anteriors sentències que els van condemnar per abús, perquè el seu relat de fets descriu un «autèntic escenari intimidatori, en el qual la víctima en cap moment consent als actes sexuals duts a terme pels acusats».

En un comunicat, el tribunal donava compte de «l’actitud de sotmetiment» que va adoptar la jove, donada la «situació intimidant» en la qual es trobava i que va ser aprofitada pels cinc condemnats per a cometre «deu agressions sexuals» amb «penetracions simultànies per via vaginal, anal i bucal».

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.