El Prenda reconeix la violació de ‘La Manada’ a Pamplona i demana perdó a la víctima

Ejemplo de shortcode con estilo
  José Ángel Prenda, un dels membres de la Manada de Pamplona, ha reconegut que va violar a la jove i ha demanat perdó pels fets succeïts en els sanfermines de 2016, segons recull ‘Caso Abierto’. ‘El Prenda’ ho ha reconegut a través d’una carta enviada des de presó: «Per mitjà del present escrit vull manifestar a títol personal (…) el […]

 

José Ángel Prenda, un dels membres de la Manada de Pamplona, ha reconegut que va violar a la jove i ha demanat perdó pels fets succeïts en els sanfermines de 2016, segons recull ‘Caso Abierto’.

‘El Prenda’ ho ha reconegut a través d’una carta enviada des de presó: «Per mitjà del present escrit vull manifestar a títol personal (…) el meu total penediment pel delicte».

Així s’ha disculpat José Ángel Prenda, el líder de ‘La Manada’, per la violació d’una jove madrilenya durant les festes de Sant Fermín de 2016. És la primera vegada que un component del grup de cinc joves que van ser condemnats per este fet reconeix l’agressió sexual, segons una exclusiva de ‘Caso Abierto’, que ha tingut accés a la carta redactada des de presó el passat 22 de juliol i enviada després a la Secció Segona de l’Audiència de Navarra.

En la carta, escrita a mà i d’una sola fulla, el condemnat demana que «este perdó siga comunicat i transmés a la víctima i els seus familiars a través dels mitjans que disposa l’Administració de Justícia per a això». A més, sol·licita que «per favor, conste en la meua executòria i expedient penitenciari esta sol·licitud per escrit i se’m done còpia d’esta».

Finalment, acaba assegurant que treballarà «incansablement per reparar aqueix mal».

 

Anys mantenint que la víctima de la violació era una mentidera

 

Este és el primer dels cinc membres de la Manada que ha admés els fets després de cinc anys mantenint que havien mantingut relacions sexuals consentides amb la víctima.

Els cinc agressors van defensar aqueixa postura durant el seu judici, assegurant que s’estava inventant l’agressió sexual. Ara, per primera vegada, un d’ells ha reconegut el delicte.

‘El Prenda’ va arribar a enviar una primera carta, mesos després de la sentència en la qual els condemnaven, assegurant que la víctima era una mentidera: «Són cinc famílies destrossades per una mentida que estic segur que en el seu moment diria per a eixir del pas. Espere que acabe amb tot això comptant la veritat», defensava llavors.

En l’anterior escrit, no dubtava a declarar-se innocent i assenyalar directament a la víctima, amb frases com «en la vida faria mal a una dona i això vull deixar-ho ben clar» o «que a ningú tinga el dubte que seria el primer a posar-me enfront d’un maltractador o un violador». Una innocència que ell mateix ha acabat confessant com a mentida.

El penediment del jove, més conegut com El Prenda, posa fi a cinc anys en què el grup format per cinc amics sevillans sempre va negar la violació de la jove a la qual també van gravar i després van abandonar en un portal d’un habitatge en la nit de Sant Fermín d’aqueix any.

«Cardant-nos a una entre 5, puta passada de viatge», escrivia La Manada en el seu grup de WhatsApp després dels fets pels quals van ser condemnats per agressió sexual en 2018 per l’Audiència de Navarra en una sentència confirmada un any després pel Tribunal Suprem.

 

José Ángel Prenda va ser condemnat a quinze anys de presó per la violació

 

José Ángel Prenda va ser condemnat a quinze anys de presó per un delicte continuat de violació a una jove en els sanfermines de 2016.

La sala penal del Suprem va estimar per unanimitat que era incorrecta la qualificació jurídica de les dos anteriors sentències que els van condemnar per abús, perquè el seu relat de fets descriu un «autèntic escenari intimidatori, en el qual la víctima en cap moment consent als actes sexuals duts a terme pels acusats».

En un comunicat, el tribunal donava compte de «l’actitud de sotmetiment» que va adoptar la jove, donada la «situació intimidant» en la qual es trobava i que va ser aprofitada pels cinc condemnats per a cometre «deu agressions sexuals» amb «penetracions simultànies per via vaginal, anal i bucal».

Últimes notícies

La Torre homenatja els voluntaris de la dana amb una escultura

La nova escultura de La Torre recorda les persones que van ajudar durant la dana del 29 d’octubre de 2024. L’obra, dissenyada per Paco Roca, té 2,30 metres d’altura i pesa 370 quilos.

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d’euros en el sorteig de la Lotería de Navidad

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d'euros en el sorteig del 22 de desembre. La província de València concentra 242 milions.

Aguirre avisa: cal jugar perfecte per a véncer el Real Madrid

Aguirre considera que el Valencia haurà de jugar a la perfecció per a guanyar el Real Madrid. L’equip busca la primera victòria com a local este dissabte, a Mestalla.

El Valencia busca estrenar-se a casa davant un Madrid en ratxa

El Valencia rep dissabte el Real Madrid a les 21.00 hores, amb l’objectiu de sumar la primera victòria de la temporada a casa en LaLiga. Els visitants arriben amb set triomfs seguits i aspiren al lideratge.

Hugo Sotelo tornarà a Balaídos amb una samarreta diferent

El migcampista del Levante jugarà este diumenge a Balaídos davant del Celta de Vigo, el club al qual pertany. Sotelo també ha parlat de la seua recuperació i de la mort de Jesús de Miguel.

Pérez Llorca i Catalá qüestionen l’interés de Sánchez per València

Pérez Llorca ha criticat l’acte del PSOE amb Sánchez a València. María José Catalá ha qüestionat els temes que abordarà el president.

El DNI digital serà vàlid per a identificar-se i votar en les eleccions generals del 29N

Els electors podran utilitzar l'aplicació MiDNI davant de la mesa electoral mitjançant un codi QR temporal, mentre Interior repartirà més de 60.000 terminals per a verificar-lo

Sánchez, instat a arribar a València en alta velocitat

Miguel Barrachina ha demanat que Pedro Sánchez arribe a València en alta velocitat. Ha denunciat 18 cancel·lacions en un dia, tres línies de Rodalia tancades i inversions pendents.