Condemnen a quatre homes per violar i assassinar a una adolescent

 

Quatre homes africans han sigut condemnats a Itàlia per matar, drogar i violar a una adolescent a Roma en 2018.

Dos dels acusats han sigut condemnats a cadena perpètua, mentre que un altre dels detinguts ha sigut condemnat a 27 anys de presó i un altre a 24 anys i sis mesos, però este va ser alliberat en expirar el seu període de presó preventiva.

Els homes van deixar morir a la menor que va ser trobada l’octubre de 2018 en un edifici abandonat utilitzat per traficants de drogues en el barri de Sant Lorenzo de Roma i les investigacions es van centrar prompte en el fet que la jove havia sigut drogada i violada en grup.

La fiscalia, que havia demanat quatre cadenes perpètues, va establir durant el judici que la jove havia sigut drogada fins a perdre el coneixement, violada en grup i abandonada fins que va morir en l’edifici abandonat.

Els condemnats van assegurar a la jove, que estava en crisi d’abstinència, que la mescla de substàncies que li van donar, i que «es va revelar mortal», era metadona, però en realitat estava composta per psicotròpics que van causar la pèrdua de «la seua capacitat de reacció», segons els investigadors, la qual cosa els va permetre violar-la. Després la van abandonar encara amb vida, sense cridar als serveis d’emergència.

Diversos dels condemnats -dos del Senegal, un altre de Gàmbia i el quart de Nigèria- no tenien documents per a romandre a Itàlia, mentre que un el tenia per motius humanitaris, la qual cosa va generar una enorme polèmica en el moment dels fets.

Últimes notícies

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous amb sis amistosos i pendent de fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb proves mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diversos fitxatges com Justin de Haas, Aliou Dieng o Ryunosuke Sato.

Pérez Llorca carrega contra Mascarell i critica les noves imputacions de càrrecs socialistes

Un jutjat de València ha obert procediment abreujat contra el secretari d Organització del PSPV, Vicent Mascarell, i Pérez Llorca aprofita per a criticar la successió d imputacions de càrrecs socialistes i les decisions de Diana Morant.

Mestalla s’acomiadarà del Valencia CF en la jornada 37 davant l’Elx

El Valencia CF ha confirmat que no ha demanat a LaLiga acabar la campanya 2026-27 a Mestalla i que l’últim partit oficial a l’estadi serà en la jornada 37 davant l’Elche, fet que li dona una setmana més per al trasllat al Nou Mestalla.

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.