9.2 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Condemnen a quatre homes per violar i assassinar a una adolescent

 

Quatre homes africans han sigut condemnats a Itàlia per matar, drogar i violar a una adolescent a Roma en 2018.

Dos dels acusats han sigut condemnats a cadena perpètua, mentre que un altre dels detinguts ha sigut condemnat a 27 anys de presó i un altre a 24 anys i sis mesos, però este va ser alliberat en expirar el seu període de presó preventiva.

Els homes van deixar morir a la menor que va ser trobada l’octubre de 2018 en un edifici abandonat utilitzat per traficants de drogues en el barri de Sant Lorenzo de Roma i les investigacions es van centrar prompte en el fet que la jove havia sigut drogada i violada en grup.

La fiscalia, que havia demanat quatre cadenes perpètues, va establir durant el judici que la jove havia sigut drogada fins a perdre el coneixement, violada en grup i abandonada fins que va morir en l’edifici abandonat.

Els condemnats van assegurar a la jove, que estava en crisi d’abstinència, que la mescla de substàncies que li van donar, i que “es va revelar mortal”, era metadona, però en realitat estava composta per psicotròpics que van causar la pèrdua de “la seua capacitat de reacció”, segons els investigadors, la qual cosa els va permetre violar-la. Després la van abandonar encara amb vida, sense cridar als serveis d’emergència.

Diversos dels condemnats -dos del Senegal, un altre de Gàmbia i el quart de Nigèria- no tenien documents per a romandre a Itàlia, mentre que un el tenia per motius humanitaris, la qual cosa va generar una enorme polèmica en el moment dels fets.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.