Condemnen a quatre homes per violar i assassinar a una adolescent

 

Quatre homes africans han sigut condemnats a Itàlia per matar, drogar i violar a una adolescent a Roma en 2018.

Dos dels acusats han sigut condemnats a cadena perpètua, mentre que un altre dels detinguts ha sigut condemnat a 27 anys de presó i un altre a 24 anys i sis mesos, però este va ser alliberat en expirar el seu període de presó preventiva.

Els homes van deixar morir a la menor que va ser trobada l’octubre de 2018 en un edifici abandonat utilitzat per traficants de drogues en el barri de Sant Lorenzo de Roma i les investigacions es van centrar prompte en el fet que la jove havia sigut drogada i violada en grup.

La fiscalia, que havia demanat quatre cadenes perpètues, va establir durant el judici que la jove havia sigut drogada fins a perdre el coneixement, violada en grup i abandonada fins que va morir en l’edifici abandonat.

Els condemnats van assegurar a la jove, que estava en crisi d’abstinència, que la mescla de substàncies que li van donar, i que «es va revelar mortal», era metadona, però en realitat estava composta per psicotròpics que van causar la pèrdua de «la seua capacitat de reacció», segons els investigadors, la qual cosa els va permetre violar-la. Després la van abandonar encara amb vida, sense cridar als serveis d’emergència.

Diversos dels condemnats -dos del Senegal, un altre de Gàmbia i el quart de Nigèria- no tenien documents per a romandre a Itàlia, mentre que un el tenia per motius humanitaris, la qual cosa va generar una enorme polèmica en el moment dels fets.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU