Un tatuatge de John McAfee alça teories conspiratives sobre la seua mort

 

John McAfee, creador de l’antivirus McAfee, ha sigut trobat mort en la cel·la que ocupava en el mòdul 1 del Centre Penitenciari de Brians 2. Tenia 75 anys i este mateix matí l’Audiència Nacional havia donat llum verda per a extradir-ho als Estats Units.

Segons va informar el Departament de Justícia català, els professionals de vigilància i els serveis mèdics han intervingut per a intentar reanimar-ho, però els facultatius únicament han pogut certificar la seua mort: «La comitiva judicial s’ha desplaçat el centre penitenciari i investiga les causes del decés. Tot apunta al fet que podria tractar-se d’una mort per suïcidi».

Presó preventiva

El multimilionari va ser arrestat a l’octubre en l’aeroport del Prat quan es disposava a agafar un vol a Istanbul. Des d’eixe moment, es trobava a la presó preventiva, ja que el jutge va rebutjar la seua última petició de llibertat en considerar que el «risc de fugida continua sent evident i no té cap signe apreciable d’arrelament».

Estava acusat de suposada evasió d’impostos en haver ocultat presumptament elevades quantitats de diners entre 2016 i 2018. Durant la vista d’extradició, l’empresari va assegurar haver pagat «milions de dòlars en impostos», a més d’afirmar que patia una persecució política per haver denunciat corrupció en l’agència tributària. Es calcula que el seu deute amb el fisc als Estats Units s’elevava a més de quatre milions de dòlars.

Pioner

 

McAfee va ser un dels primers programadors a dissenyar un antivirus i desenvolupar un escàner de virus informàtic. Ho va fer mentre transcorria la seua etapa laboral en l’empresa aeroespacial Lockheed.

En 1989 va decidir fundar l’empresa d’antivirus McAffee Associates, que posteriorment es va denominar en l’actual McAfee. I en 2010 va posar en marxa un nou projecte centrat en la bioseguretat, esta vegada al capdavant de la companyia QuorumEx, la seu de la qual estava radicada a Belize.

 

Les teories conspiratives sobre la seua vida

 

En vida, John McAfee va comentar i va fer coses que han encoratjat diferents teories conspiratives ara que ha mort en estranyes circumstàncies en una presó catalana. Un dels punts en els quals més s’ha incidit ha sigut el seu tatuatge al braç dret.

Ací, el famós programador i fundador de l’antivirus homònim s’havia tatuat la paraula $WHACKD. Segons els usuaris de Twitter és una referència i advertiment que corria perill d’assassinat i volien fer-ho veure com a suïcidi.

Estos missatges eren de 2019, quan encara no estava pres El text que llavors va acompanyar la fotografia pujada deia “Si em suïcide, no ho vaig fer. Estava boig. Revisa el meu braç dret”. El mes d’octubre passat de 2020, McAfee va ser detingut en l’aeroport del Prat a Barcelona i ara ha sigut trobat mort en la seua cel·la en la qual s’ha parlat de suïcidi.

El 15 d’octubre de 2020 va escriure “Estic content ací. Tinc amics. El menjar és bon. Tot està bé. Sàpia que, si em penge, a l’Epstein, no serà culpa meua”. Esta classe de missatge han revolucionat les xarxes socials.

 

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.