Un missioner valencià al Líban: ‘Hem decidit quedar-nos per a ajudar en tant que sigui possible, és la nostra missió’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El missioner valencià Juan Carlos Fuertes continua al Líban, malgrat la situació que s’està vivint durant estos dies amb la intensificació dels atacs d’Israel, per a «ajudar a la gent que ho necessite». «Hem decidit quedar-nos per a ajudar en tant que sigui possible. És la nostra missió i la nostra gent», ha subratllat.

Forts, natural de la població d’Albalat de la Ribera, és el director del Centre Fratelli, situat prop de la ciutat de Sidón, la tercera ciutat més gran del Líban, segons ha precisat l’Arquebisbat de València en un comunicat.

En este centre, atès pels maristas i pels germans La Salle, acullen a refugiats sirians i «especialment s’encarreguen de l’educació dels xiquets perquè a través d’ella tinguen un futur millor».

El lloc en el qual es troba «és segur» encara que «algunes nits» escolten els bombardejos, segons ha indicat el valencià. De fet, ha subratllat que hi ha hagut dies en què els escoltaven cada cinc minuts. «És terrible», ha lamentat. «La nostra missió és estar al costat dels més vulnerables i entenem que esta és una situació de vulnerabilitat. Llavors sabem que este és el nostre lloc i hem vingut per a tirar una mà», ha insistit.

En este moment la seua ajuda s’està centrant a ajudar als seus educadors i a les famílies que habitualment atenen «perquè no els falte de res» i també a altres persones que arriben a la seua ciutat des d’altres llocs fugint. «Cal tenir en compte que els que venen ací a Fratelli són refugiats sirians que viuen en casetes, de 15 o 20 metres, i estan acollint a nous membres en les seues cases», ha precisat.

«Nosaltres eixim, veiem el que necessiten i intentem tirar-los una mà. Però la nostra idea és reobrir com més prompte millor el centre- ara mateix tancat per la situació- i que puguen venir els xiquets per a jugar, córrer i trobar-se uns amb uns altres», ha exposat.

Així mateix, ha lamentat que les famílies amb les quals tenen relació «ja tenen experiència d’haver fugit d’una guerra i ho viuen amb incertesa». «Algunes ens deien, mira, ara els bombardejos s’acosten fins a ací. Nosaltres hem fugit dels nostres pobles i ara on hem d’anar? Molta incertesa. Uns altres ho viuen amb inquietud», ha indicat.

«SERENITAT INCREÏBLE»

Així, ha posat l’exemple d’uns pares que deien que estan acostumats a la guerra però que quan escolten als seus fills plorar o tenir por «se’ls fa difícil». «Uns altres ho viuen amb molta resignació. Però em sorprèn que la majoria d’ells ho viuen amb una serenitat increïble, tant els que han fugit com els quals acullen», ha destacat.

Quant a la situació del conflicte, el religiós ha asseverat que veu «complicada» la pau «de moment», ja que «pot haver-hi una absència de guerra però la pau no s’aconseguirà fins que es vaja a l’arrel del problema, que ve de molts anys arrere».

Així mateix, ha lamentat que el que s’està vivint aquests dies «és terrible, amb milers de morts i ferits, de persones desplaçades, i més tenint en compte que la meitat de la població, molts d’ells refugiats, viu en la pobresa».

El religiós valencià va arribar al Líban al març del 2022 al Centre Fratelli, un centre que ajuda sobretot a refugiats sirians, on atenen a l’any a prop d’1.500 persones. Realitzen activitats educatives, psicosocials i també fan formació professional.

En este temps en el Líban, Fuertes ha qualificat l’experiència com a «excel·lent» perquè treballar allí és «un continu aprenentatge i sobretot d’humanitat». «Ací puc dir que és veritat això que els pobres evangelitzen i puc mirar el món a través dels ulls d’un xiquet pobre», ha subratllat.

Últimes notícies

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.