Un missioner valencià al Líban: ‘Hem decidit quedar-nos per a ajudar en tant que sigui possible, és la nostra missió’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El missioner valencià Juan Carlos Fuertes continua al Líban, malgrat la situació que s’està vivint durant estos dies amb la intensificació dels atacs d’Israel, per a “ajudar a la gent que ho necessite”. “Hem decidit quedar-nos per a ajudar en tant que sigui possible. És la nostra missió i la nostra gent”, ha subratllat.

Forts, natural de la població d’Albalat de la Ribera, és el director del Centre Fratelli, situat prop de la ciutat de Sidón, la tercera ciutat més gran del Líban, segons ha precisat l’Arquebisbat de València en un comunicat.

En este centre, atès pels maristas i pels germans La Salle, acullen a refugiats sirians i “especialment s’encarreguen de l’educació dels xiquets perquè a través d’ella tinguen un futur millor”.

El lloc en el qual es troba “és segur” encara que “algunes nits” escolten els bombardejos, segons ha indicat el valencià. De fet, ha subratllat que hi ha hagut dies en què els escoltaven cada cinc minuts. “És terrible”, ha lamentat. “La nostra missió és estar al costat dels més vulnerables i entenem que esta és una situació de vulnerabilitat. Llavors sabem que este és el nostre lloc i hem vingut per a tirar una mà”, ha insistit.

En este moment la seua ajuda s’està centrant a ajudar als seus educadors i a les famílies que habitualment atenen “perquè no els falte de res” i també a altres persones que arriben a la seua ciutat des d’altres llocs fugint. “Cal tenir en compte que els que venen ací a Fratelli són refugiats sirians que viuen en casetes, de 15 o 20 metres, i estan acollint a nous membres en les seues cases”, ha precisat.

“Nosaltres eixim, veiem el que necessiten i intentem tirar-los una mà. Però la nostra idea és reobrir com més prompte millor el centre- ara mateix tancat per la situació- i que puguen venir els xiquets per a jugar, córrer i trobar-se uns amb uns altres”, ha exposat.

Així mateix, ha lamentat que les famílies amb les quals tenen relació “ja tenen experiència d’haver fugit d’una guerra i ho viuen amb incertesa”. “Algunes ens deien, mira, ara els bombardejos s’acosten fins a ací. Nosaltres hem fugit dels nostres pobles i ara on hem d’anar? Molta incertesa. Uns altres ho viuen amb inquietud”, ha indicat.

“SERENITAT INCREÏBLE”

Així, ha posat l’exemple d’uns pares que deien que estan acostumats a la guerra però que quan escolten als seus fills plorar o tenir por “se’ls fa difícil”. “Uns altres ho viuen amb molta resignació. Però em sorprèn que la majoria d’ells ho viuen amb una serenitat increïble, tant els que han fugit com els quals acullen”, ha destacat.

Quant a la situació del conflicte, el religiós ha asseverat que veu “complicada” la pau “de moment”, ja que “pot haver-hi una absència de guerra però la pau no s’aconseguirà fins que es vaja a l’arrel del problema, que ve de molts anys arrere”.

Així mateix, ha lamentat que el que s’està vivint aquests dies “és terrible, amb milers de morts i ferits, de persones desplaçades, i més tenint en compte que la meitat de la població, molts d’ells refugiats, viu en la pobresa”.

El religiós valencià va arribar al Líban al març del 2022 al Centre Fratelli, un centre que ajuda sobretot a refugiats sirians, on atenen a l’any a prop d’1.500 persones. Realitzen activitats educatives, psicosocials i també fan formació professional.

En este temps en el Líban, Fuertes ha qualificat l’experiència com a “excel·lent” perquè treballar allí és “un continu aprenentatge i sobretot d’humanitat”. “Ací puc dir que és veritat això que els pobres evangelitzen i puc mirar el món a través dels ulls d’un xiquet pobre”, ha subratllat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.