Un missioner valencià al Líban: ‘Hem decidit quedar-nos per a ajudar en tant que sigui possible, és la nostra missió’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El missioner valencià Juan Carlos Fuertes continua al Líban, malgrat la situació que s’està vivint durant estos dies amb la intensificació dels atacs d’Israel, per a «ajudar a la gent que ho necessite». «Hem decidit quedar-nos per a ajudar en tant que sigui possible. És la nostra missió i la nostra gent», ha subratllat.

Forts, natural de la població d’Albalat de la Ribera, és el director del Centre Fratelli, situat prop de la ciutat de Sidón, la tercera ciutat més gran del Líban, segons ha precisat l’Arquebisbat de València en un comunicat.

En este centre, atès pels maristas i pels germans La Salle, acullen a refugiats sirians i «especialment s’encarreguen de l’educació dels xiquets perquè a través d’ella tinguen un futur millor».

El lloc en el qual es troba «és segur» encara que «algunes nits» escolten els bombardejos, segons ha indicat el valencià. De fet, ha subratllat que hi ha hagut dies en què els escoltaven cada cinc minuts. «És terrible», ha lamentat. «La nostra missió és estar al costat dels més vulnerables i entenem que esta és una situació de vulnerabilitat. Llavors sabem que este és el nostre lloc i hem vingut per a tirar una mà», ha insistit.

En este moment la seua ajuda s’està centrant a ajudar als seus educadors i a les famílies que habitualment atenen «perquè no els falte de res» i també a altres persones que arriben a la seua ciutat des d’altres llocs fugint. «Cal tenir en compte que els que venen ací a Fratelli són refugiats sirians que viuen en casetes, de 15 o 20 metres, i estan acollint a nous membres en les seues cases», ha precisat.

«Nosaltres eixim, veiem el que necessiten i intentem tirar-los una mà. Però la nostra idea és reobrir com més prompte millor el centre- ara mateix tancat per la situació- i que puguen venir els xiquets per a jugar, córrer i trobar-se uns amb uns altres», ha exposat.

Així mateix, ha lamentat que les famílies amb les quals tenen relació «ja tenen experiència d’haver fugit d’una guerra i ho viuen amb incertesa». «Algunes ens deien, mira, ara els bombardejos s’acosten fins a ací. Nosaltres hem fugit dels nostres pobles i ara on hem d’anar? Molta incertesa. Uns altres ho viuen amb inquietud», ha indicat.

«SERENITAT INCREÏBLE»

Així, ha posat l’exemple d’uns pares que deien que estan acostumats a la guerra però que quan escolten als seus fills plorar o tenir por «se’ls fa difícil». «Uns altres ho viuen amb molta resignació. Però em sorprèn que la majoria d’ells ho viuen amb una serenitat increïble, tant els que han fugit com els quals acullen», ha destacat.

Quant a la situació del conflicte, el religiós ha asseverat que veu «complicada» la pau «de moment», ja que «pot haver-hi una absència de guerra però la pau no s’aconseguirà fins que es vaja a l’arrel del problema, que ve de molts anys arrere».

Així mateix, ha lamentat que el que s’està vivint aquests dies «és terrible, amb milers de morts i ferits, de persones desplaçades, i més tenint en compte que la meitat de la població, molts d’ells refugiats, viu en la pobresa».

El religiós valencià va arribar al Líban al març del 2022 al Centre Fratelli, un centre que ajuda sobretot a refugiats sirians, on atenen a l’any a prop d’1.500 persones. Realitzen activitats educatives, psicosocials i també fan formació professional.

En este temps en el Líban, Fuertes ha qualificat l’experiència com a «excel·lent» perquè treballar allí és «un continu aprenentatge i sobretot d’humanitat». «Ací puc dir que és veritat això que els pobres evangelitzen i puc mirar el món a través dels ulls d’un xiquet pobre», ha subratllat.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.