Un missioner valencià al Líban: ‘Hem decidit quedar-nos per a ajudar en tant que sigui possible, és la nostra missió’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El missioner valencià Juan Carlos Fuertes continua al Líban, malgrat la situació que s’està vivint durant estos dies amb la intensificació dels atacs d’Israel, per a “ajudar a la gent que ho necessite”. “Hem decidit quedar-nos per a ajudar en tant que sigui possible. És la nostra missió i la nostra gent”, ha subratllat.

Forts, natural de la població d’Albalat de la Ribera, és el director del Centre Fratelli, situat prop de la ciutat de Sidón, la tercera ciutat més gran del Líban, segons ha precisat l’Arquebisbat de València en un comunicat.

En este centre, atès pels maristas i pels germans La Salle, acullen a refugiats sirians i “especialment s’encarreguen de l’educació dels xiquets perquè a través d’ella tinguen un futur millor”.

El lloc en el qual es troba “és segur” encara que “algunes nits” escolten els bombardejos, segons ha indicat el valencià. De fet, ha subratllat que hi ha hagut dies en què els escoltaven cada cinc minuts. “És terrible”, ha lamentat. “La nostra missió és estar al costat dels més vulnerables i entenem que esta és una situació de vulnerabilitat. Llavors sabem que este és el nostre lloc i hem vingut per a tirar una mà”, ha insistit.

En este moment la seua ajuda s’està centrant a ajudar als seus educadors i a les famílies que habitualment atenen “perquè no els falte de res” i també a altres persones que arriben a la seua ciutat des d’altres llocs fugint. “Cal tenir en compte que els que venen ací a Fratelli són refugiats sirians que viuen en casetes, de 15 o 20 metres, i estan acollint a nous membres en les seues cases”, ha precisat.

“Nosaltres eixim, veiem el que necessiten i intentem tirar-los una mà. Però la nostra idea és reobrir com més prompte millor el centre- ara mateix tancat per la situació- i que puguen venir els xiquets per a jugar, córrer i trobar-se uns amb uns altres”, ha exposat.

Així mateix, ha lamentat que les famílies amb les quals tenen relació “ja tenen experiència d’haver fugit d’una guerra i ho viuen amb incertesa”. “Algunes ens deien, mira, ara els bombardejos s’acosten fins a ací. Nosaltres hem fugit dels nostres pobles i ara on hem d’anar? Molta incertesa. Uns altres ho viuen amb inquietud”, ha indicat.

“SERENITAT INCREÏBLE”

Així, ha posat l’exemple d’uns pares que deien que estan acostumats a la guerra però que quan escolten als seus fills plorar o tenir por “se’ls fa difícil”. “Uns altres ho viuen amb molta resignació. Però em sorprèn que la majoria d’ells ho viuen amb una serenitat increïble, tant els que han fugit com els quals acullen”, ha destacat.

Quant a la situació del conflicte, el religiós ha asseverat que veu “complicada” la pau “de moment”, ja que “pot haver-hi una absència de guerra però la pau no s’aconseguirà fins que es vaja a l’arrel del problema, que ve de molts anys arrere”.

Així mateix, ha lamentat que el que s’està vivint aquests dies “és terrible, amb milers de morts i ferits, de persones desplaçades, i més tenint en compte que la meitat de la població, molts d’ells refugiats, viu en la pobresa”.

El religiós valencià va arribar al Líban al març del 2022 al Centre Fratelli, un centre que ajuda sobretot a refugiats sirians, on atenen a l’any a prop d’1.500 persones. Realitzen activitats educatives, psicosocials i també fan formació professional.

En este temps en el Líban, Fuertes ha qualificat l’experiència com a “excel·lent” perquè treballar allí és “un continu aprenentatge i sobretot d’humanitat”. “Ací puc dir que és veritat això que els pobres evangelitzen i puc mirar el món a través dels ulls d’un xiquet pobre”, ha subratllat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.