19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

El ‘tuit’ d’Alberto Ginés contra Vox que s’ha tornat viral

Alberto Ginés, primer or olímpic en escalada, ha donat a Espanya el tercer metall més preuat en aquests Jocs Olímpics de Tòquio. Ginés és un jove de 18 anys que es va aficionar a l’escalada amb tan sols tres anys, contagiat en part per l’afició del seu pare per la muntanya.

 

En 2015, 2017 i 2018 va ser campió d’Espanya de dificultat sub-18; en 2017 i 2018, campió Europa juvenil de la mateixa categoria; en 2019, campió d’Espanya absolut. Aqueix mateix any va aconseguir la setena plaça en el classificatori olímpic i es va guanyar poder competir en les Olimpíades de Tòquio

 

La seua presència en Twitter és activa, i després d’aconseguir la medalla d’or han transcendit alguns missatges que l‘escalador va llançar a propòsit dels esdeveniments polítics. Els seus tuits s’han tornat virals en les últimes hores. En ells criticava a Vox i es defensava dels qui no li volien en els Jocs per donar el seu suport a l’esquerra. “Els joves no us volem a vosaltres”, deia en un missatge del 5 de març en una resposta a un comunicat de Vox sobre la joventut espanyola. Unes setmanes abans, es preguntava: “La gent dient-me en Twitter que no em meresc representar a Espanya en els JJOO perquè soc roig, tot bé???”.

 

La revenja de VOX

El compte oficial de Vox en Twitter ha felicitat els esportistes espanyols que han aconseguit la medalla d’or en els Jocs Olímpics, excepte a Alberto Ginés. La seua absència està sent molt comentada en les xarxes socials, ja que aqueixa falta de suport a l‘escalador per part del partit de Santiago Abascal arriba després que es feren virals diversos tuits molt crítics de l’esportista amb Vox. 

 

L’absència de felicitació de Vox ha sigut molt notòria perquè 24 hores després del triomf de l’escalador en el Japó no havien publicat res sobre aquest tema, alguna cosa que sí que van fer amb els ors de Sandra Sánchez i Fátima Gálvez i Alberto Fernández.

 

D’altra banda, en els últims dies, han sigut també molts els internautes que han trobat a faltar la felicitació del partit d’Abascal a Ana Peleteiro, qui també es va mostrar molt crítica amb Vox fa just un any. Qui si que ha volgut secundar públicament a Ginés ha sigut el diputat de Vox Victor Sánchez del Real, que ha assegurat que no li importen les seues postures polítiques

 

“Jo el felicite per pujar parets ràpid en competició representant a Espanya. La resta de la seua vida no m’afecta en aqueixa felicitació”, ha argumentat abans d’afegir: “Quin país ridícul i ple d’odi se’ns està quedant quan cal explicar aquestes coses”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut un home després d’apunyalar mortalment a un veí a Benimàmet (València)

La Policia Nacional ha arrestat a un home de 35 anys com a presumpte autor de l'apunyalament mortal d'un veí de 59 a Benimàmet. Un avís al 112 ha mobilitzat a Policia Nacional i Local.

Bernal i de Jong avancen al Barcelona al descans (2-0)

El Barcelona venç 2-0 al Llevant al descans en el Spotify Camp Nou gràcies als gols de Marc Bernal i Frenkie de Jong. Amb este marcador recuperaria el lideratge.

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.