13.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El ‘tuit’ d’Alberto Ginés contra Vox que s’ha tornat viral

Alberto Ginés, primer or olímpic en escalada, ha donat a Espanya el tercer metall més preuat en aquests Jocs Olímpics de Tòquio. Ginés és un jove de 18 anys que es va aficionar a l’escalada amb tan sols tres anys, contagiat en part per l’afició del seu pare per la muntanya.

 

En 2015, 2017 i 2018 va ser campió d’Espanya de dificultat sub-18; en 2017 i 2018, campió Europa juvenil de la mateixa categoria; en 2019, campió d’Espanya absolut. Aqueix mateix any va aconseguir la setena plaça en el classificatori olímpic i es va guanyar poder competir en les Olimpíades de Tòquio

 

La seua presència en Twitter és activa, i després d’aconseguir la medalla d’or han transcendit alguns missatges que l‘escalador va llançar a propòsit dels esdeveniments polítics. Els seus tuits s’han tornat virals en les últimes hores. En ells criticava a Vox i es defensava dels qui no li volien en els Jocs per donar el seu suport a l’esquerra. “Els joves no us volem a vosaltres”, deia en un missatge del 5 de març en una resposta a un comunicat de Vox sobre la joventut espanyola. Unes setmanes abans, es preguntava: “La gent dient-me en Twitter que no em meresc representar a Espanya en els JJOO perquè soc roig, tot bé???”.

 

La revenja de VOX

El compte oficial de Vox en Twitter ha felicitat els esportistes espanyols que han aconseguit la medalla d’or en els Jocs Olímpics, excepte a Alberto Ginés. La seua absència està sent molt comentada en les xarxes socials, ja que aqueixa falta de suport a l‘escalador per part del partit de Santiago Abascal arriba després que es feren virals diversos tuits molt crítics de l’esportista amb Vox. 

 

L’absència de felicitació de Vox ha sigut molt notòria perquè 24 hores després del triomf de l’escalador en el Japó no havien publicat res sobre aquest tema, alguna cosa que sí que van fer amb els ors de Sandra Sánchez i Fátima Gálvez i Alberto Fernández.

 

D’altra banda, en els últims dies, han sigut també molts els internautes que han trobat a faltar la felicitació del partit d’Abascal a Ana Peleteiro, qui també es va mostrar molt crítica amb Vox fa just un any. Qui si que ha volgut secundar públicament a Ginés ha sigut el diputat de Vox Victor Sánchez del Real, que ha assegurat que no li importen les seues postures polítiques

 

“Jo el felicite per pujar parets ràpid en competició representant a Espanya. La resta de la seua vida no m’afecta en aqueixa felicitació”, ha argumentat abans d’afegir: “Quin país ridícul i ple d’odi se’ns està quedant quan cal explicar aquestes coses”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.