El ‘tuit’ d’Alberto Ginés contra Vox que s’ha tornat viral

Alberto Ginés, primer or olímpic en escalada, ha donat a Espanya el tercer metall més preuat en aquests Jocs Olímpics de Tòquio. Ginés és un jove de 18 anys que es va aficionar a l’escalada amb tan sols tres anys, contagiat en part per l’afició del seu pare per la muntanya.

 

En 2015, 2017 i 2018 va ser campió d’Espanya de dificultat sub-18; en 2017 i 2018, campió Europa juvenil de la mateixa categoria; en 2019, campió d’Espanya absolut. Aqueix mateix any va aconseguir la setena plaça en el classificatori olímpic i es va guanyar poder competir en les Olimpíades de Tòquio

 

La seua presència en Twitter és activa, i després d’aconseguir la medalla d’or han transcendit alguns missatges que l‘escalador va llançar a propòsit dels esdeveniments polítics. Els seus tuits s’han tornat virals en les últimes hores. En ells criticava a Vox i es defensava dels qui no li volien en els Jocs per donar el seu suport a l’esquerra. “Els joves no us volem a vosaltres”, deia en un missatge del 5 de març en una resposta a un comunicat de Vox sobre la joventut espanyola. Unes setmanes abans, es preguntava: “La gent dient-me en Twitter que no em meresc representar a Espanya en els JJOO perquè soc roig, tot bé???”.

 

La revenja de VOX

El compte oficial de Vox en Twitter ha felicitat els esportistes espanyols que han aconseguit la medalla d’or en els Jocs Olímpics, excepte a Alberto Ginés. La seua absència està sent molt comentada en les xarxes socials, ja que aqueixa falta de suport a l‘escalador per part del partit de Santiago Abascal arriba després que es feren virals diversos tuits molt crítics de l’esportista amb Vox. 

 

L’absència de felicitació de Vox ha sigut molt notòria perquè 24 hores després del triomf de l’escalador en el Japó no havien publicat res sobre aquest tema, alguna cosa que sí que van fer amb els ors de Sandra Sánchez i Fátima Gálvez i Alberto Fernández.

 

D’altra banda, en els últims dies, han sigut també molts els internautes que han trobat a faltar la felicitació del partit d’Abascal a Ana Peleteiro, qui també es va mostrar molt crítica amb Vox fa just un any. Qui si que ha volgut secundar públicament a Ginés ha sigut el diputat de Vox Victor Sánchez del Real, que ha assegurat que no li importen les seues postures polítiques

 

“Jo el felicite per pujar parets ràpid en competició representant a Espanya. La resta de la seua vida no m’afecta en aqueixa felicitació”, ha argumentat abans d’afegir: “Quin país ridícul i ple d’odi se’ns està quedant quan cal explicar aquestes coses”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla