12.4 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Les mostres de les xiquetes del crim d’Alcàsser es confrontaran amb l’ADN de set sospitosos

Les mostres de pèls del triple crim d’Alcàsser (València) seran comparades, per l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses, en els seus laboratoris a Madrid i a Barcelona, amb l’ADN dels de set homes que van ser considerats en el seu moment, sospitosos.

Tres d’aquestes persones són germans d’Antonio Anglés, un és Miguel Ricart, únic condemnat pels crims, i els altres tres són amics o coneguts d’Anglés, bé companys de delinqüència o relacionats amb la venda i el consum d’estupefaents.

El laboratori de Ciències Forenses de Madrid ha enviat un escrit al Jutjat d’Instrucció número 6 del municipi valencià d’Alzira, el responsable de la investigació, en el qual informa que les proves analítiques que es van ordenar el passat octubre seran dutes a terme per aquest laboratori, però repartides entre els departaments de Madrid i Barcelona.

Aquestes proves genètiques van ser sol·licitades per l’equip del criminòleg Félix Ríos, personat en la causa com a acusació popular a través de l’Associació Laxshmi, per a la Lluita contra el Crim i la Prevenció, i van ser ordenades a l’octubre pel citat jutjat.

Anàlisi de mig centenar de mostres

 

En aquest document, al qual ha tingut accés EFE, els responsables del laboratori assenyalen que, després d’una revisió de les mostres a analitzar (mig centenar, sobretot pèl) i les anàlisis requerides, s’ha acordat que es farà una determinada anàlisi d’una zona de l’ADN mitocondrial, de manera que en funció dels resultats obtinguts es valorarà la possibilitat o no d’ampliar aqueixa anàlisi a una altra regió de l’ADN.

Els laboratoris genètics de Madrid i Barcelona compararan les mostres d’ADN que es puguen extraure dels pèls localitzats en la fossa on es va enterrar a les tres xiquetes i altres trobats en la caseta de La Romana -concretament sobre un matalàs– amb els perfils genètics dels set homes esmentats.

Informa també el laboratori del detall d’aquesta anàlisi i demana al jutjat que es pronuncie sobre la necessitat d’analitzar una de les mostres, ja que es tracta d’un pèl d’origen animal.

El laboratori explica a l’instructor que necessita mostres d’alguns parents de les víctimes per la línia materna, i li demana que es comunique directament amb els investigadors per a especificar de quins familiars es tracta, ja que en alguns casos sí que hi ha mostres disponibles.

D’altra banda, sol·licita una còpia de tots els informes que s’hagen realitzat sobre els pèls objecte d’anàlisi en aquest cas, bé siguen del servei de criminalística del propi Institut Nacional de Toxicologia, o qualsevol altre emés per altres institucions.

 

 

Els antecedents del cas

 

El passat 27 de gener es van complir 29 anys de la troballa dels cadàvers de Miriam, Toñi i Desirée, les tres xiques d’entre 14 i 15 anys que havien desaparegut més de dos mesos abans. Van ser dos apicultors els qui els van trobar semienterrats en un paratge pròxim al pantà de Tous denominat La Romana.

La sentència dictada el setembre de 1997 per l’Audiència de València, i confirmada posteriorment pel Tribunal Suprem, va dictar que “Miguel Ricart, en companyia d’un altre home identificat i que no es troba a la disposició del Tribunal -en referència a Antonio Anglés-, i possiblement d’alguna altra persona més”, van segrestar a les tres adolescents per a satisfer els seus desitjos sexuals.

Les víctimes van ser sotmeses a violacions i tortures extremes i a l’alba de l’endemà van ser executades i enterrades en una fossa que els seus assassins coneixien, perquè els havia servit amb anterioritat per a ocultar una moto robada.

La investigació judicial sobre el succeït, de la qual és responsable el citat jutjat d’Alzira, està completament esgotada, encara que queda oberta una peça dedicada exclusivament a la localització d’Anglés, un dels pròfugs més perseguits de tota Europa.

 

Últimes notícies

Catorze artistes valencians exploren el cos en ‘Cos. Resistència. Combat’

L'esbarzer de la Saïdia inaugura este divendres 'Cos. Resistència. Combat', amb 14 artistes valencians que exploren el cos com a territori de resistència des de l'esport, la sexualitat i la guerra. La mostra recorre a fotografia, il·lustració, escultura, videoart i performance i inclou un homenatge a Roberta Marrero.

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.

El BOE detalla la Comissió Mixta després de la dana i fixa la seua estrena el 18 de febrer

El BOE publica el Reial decret que crea la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. La primera reunió està prevista per al 18 de febrer.

Kenneth encara el Benidorm Fest com a favorit amb ‘Els ulls no mentixen’

L'artista arriba al compte arrere del Benidorm Fest com un dels més votats en reproduccions amb 'Els ulls no mentixen', a punt del milió, i promet un directe explosiu.

Detinguts a València un notari i dos advocats per espoli a una octogenària amb alzheimer

La Policia Nacional ha arrestat a València a un notari, dos advocats i altres dos persones pel presumpte espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer. Les operacions van incloure vendes infravalorades, doble assessorament i un intent de suprimir el seu usdefruit.

Avís groc este dijous per ratxes de 80 km/h a Castelló, València i Alacant

Aemet ha establit avís groc per a este dijous per vent de l'oest amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló, València i Alacant, i per onatge en la costa.

El vent de ponent dispara hui les màximes en la Comunitat fins a 24 graus

Ratxes molt fortes de l'oest impulsen un ascens tèrmic fins a valors primaverals. A última hora baixarà la cota de neu i demà s'espera un descens de temperatures.

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.