Cas xiquetes d’Alcàsser: Les noves mostres d’ADN no troben més proves

L’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses, a través de dos dels seus laboratoris situats a Madrid i Barcelona, ha analitzat mostres de pèls del triple crim d’Alcàsser i, després de comparar-lo amb els de set homes que van ser considerats en el seu moment sospitosos, no ha trobat noves proves.

Tres d’aquestes persones són germans d’Antonio Anglés, un és Miguel Ricart, únic condemnat pels crims, i els altres tres són amics o coneguts d’Anglés, companys de delinqüència en algun cas, o relacionats amb la venda o el consum d’estupefaents en un altre.

El laboratori de Ciències Forenses de Madrid va remetre un escrit al Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira, el responsable de la investigació, en el qual informava que les proves analítiques que es van ordenar el passat octubre serien realitzades per aquest laboratori però repartides entre els departaments de Madrid i Barcelona.

Aquestes proves genètiques van ser sol·licitades per l’equip del criminòleg Félix Ríos, personat en la causa com a acusació popular a través de l’Associació Laxshmi, per a la Lluita contra el Crim i la Prevenció, i van ser ordenades a l’octubre pel citat jutjat.

En l’informe de conclusions, avançat aquest dimarts pel diari Les Províncies, s’assegura finalment després d’acarar un total de 116 mostres: «De l’estudi d’ADN dels indicis no s’ha obtingut resultat positiu«.

L’anàlisi de l’ADN

En aquell document inicial, els responsables del laboratori indicaven que, després d’una revisió de les mostres a analitzar -mig centenar, sobretot pèl- i les anàlisis requerides, s’acordava que es faria una determinada anàlisi d’una zona de l’ADN mitocondrial, de manera que en funció dels resultats obtinguts es valoraria la possibilitat o no d’ampliar aqueixa anàlisi a una altra regió de l’ADN.

Els laboratoris genètics de Madrid i Barcelona han comparat les mostres d’ADN que es pogueren extraure dels pèls localitzats en la fossa on es va enterrar a les tres xiquetes i altres trobats en la caseta de La Romana -concretament sobre un matalàs– amb els perfils genètics dels set homes esmentats.

El laboratori explicava a l’instructor que necessitava mostres d’alguns parents de les víctimes per la línia materna, i li demanava que es comunicara directament amb els investigadors per a especificar de quins familiars es tracta, ja que en alguns casos sí que hi ha mostres disponibles.

D’altra banda, sol·licitava una còpia de tots els informes que s’hagen realitzat sobre els pèls objecte d’anàlisi en aquest cas, bé siguen del servei de criminalística del propi Institut Nacional de Toxicologia, o qualsevol altre emés per altres institucions.

Els antecedents

El passat 27 de gener es van complir 29 anys de la troballa dels cadàvers de Miriam, Toñi  i  Desirée, les tres xiques d’entre 14 i 15 anys que havien desaparegut més de dos mesos abans. Van ser dos apicultors els qui els van trobar semienterrades en un paratge pròxim al pantà de Tous denominat La Romana.

La sentència dictada el setembre de 1997 per l’Audiència de València, i confirmada posteriorment pel Tribunal Suprem, va dictar que «Miguel Ricart, en companyia d’un altre home identificat i que no es troba a la disposició del Tribunal -en referència a Antonio Anglés-, i possiblement d’alguna altra persona més», van segrestar a les tres adolescents per a satisfer els seus desitjos sexuals.

Les víctimes van ser sotmeses a violacions i tortures extremes i a l’alba de l’endemà van ser executades i enterrades en una fossa que els seus assassins coneixien, perquè els havia servit amb anterioritat per a ocultar una moto robada.

La investigació judicial sobre el succeït, de la qual és responsable el citat jutjat d’Alzira, està completament esgotada, encara que queda oberta una peça dedicada exclusivament a la localització d’Anglés, un dels pròfugs més perseguits de tota Europa.

Últimes notícies

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.