Cas xiquetes d’Alcàsser: Les noves mostres d’ADN no troben més proves

L’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses, a través de dos dels seus laboratoris situats a Madrid i Barcelona, ha analitzat mostres de pèls del triple crim d’Alcàsser i, després de comparar-lo amb els de set homes que van ser considerats en el seu moment sospitosos, no ha trobat noves proves.

Tres d’aquestes persones són germans d’Antonio Anglés, un és Miguel Ricart, únic condemnat pels crims, i els altres tres són amics o coneguts d’Anglés, companys de delinqüència en algun cas, o relacionats amb la venda o el consum d’estupefaents en un altre.

El laboratori de Ciències Forenses de Madrid va remetre un escrit al Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira, el responsable de la investigació, en el qual informava que les proves analítiques que es van ordenar el passat octubre serien realitzades per aquest laboratori però repartides entre els departaments de Madrid i Barcelona.

Aquestes proves genètiques van ser sol·licitades per l’equip del criminòleg Félix Ríos, personat en la causa com a acusació popular a través de l’Associació Laxshmi, per a la Lluita contra el Crim i la Prevenció, i van ser ordenades a l’octubre pel citat jutjat.

En l’informe de conclusions, avançat aquest dimarts pel diari Les Províncies, s’assegura finalment després d’acarar un total de 116 mostres: «De l’estudi d’ADN dels indicis no s’ha obtingut resultat positiu«.

L’anàlisi de l’ADN

En aquell document inicial, els responsables del laboratori indicaven que, després d’una revisió de les mostres a analitzar -mig centenar, sobretot pèl- i les anàlisis requerides, s’acordava que es faria una determinada anàlisi d’una zona de l’ADN mitocondrial, de manera que en funció dels resultats obtinguts es valoraria la possibilitat o no d’ampliar aqueixa anàlisi a una altra regió de l’ADN.

Els laboratoris genètics de Madrid i Barcelona han comparat les mostres d’ADN que es pogueren extraure dels pèls localitzats en la fossa on es va enterrar a les tres xiquetes i altres trobats en la caseta de La Romana -concretament sobre un matalàs– amb els perfils genètics dels set homes esmentats.

El laboratori explicava a l’instructor que necessitava mostres d’alguns parents de les víctimes per la línia materna, i li demanava que es comunicara directament amb els investigadors per a especificar de quins familiars es tracta, ja que en alguns casos sí que hi ha mostres disponibles.

D’altra banda, sol·licitava una còpia de tots els informes que s’hagen realitzat sobre els pèls objecte d’anàlisi en aquest cas, bé siguen del servei de criminalística del propi Institut Nacional de Toxicologia, o qualsevol altre emés per altres institucions.

Els antecedents

El passat 27 de gener es van complir 29 anys de la troballa dels cadàvers de Miriam, Toñi  i  Desirée, les tres xiques d’entre 14 i 15 anys que havien desaparegut més de dos mesos abans. Van ser dos apicultors els qui els van trobar semienterrades en un paratge pròxim al pantà de Tous denominat La Romana.

La sentència dictada el setembre de 1997 per l’Audiència de València, i confirmada posteriorment pel Tribunal Suprem, va dictar que «Miguel Ricart, en companyia d’un altre home identificat i que no es troba a la disposició del Tribunal -en referència a Antonio Anglés-, i possiblement d’alguna altra persona més», van segrestar a les tres adolescents per a satisfer els seus desitjos sexuals.

Les víctimes van ser sotmeses a violacions i tortures extremes i a l’alba de l’endemà van ser executades i enterrades en una fossa que els seus assassins coneixien, perquè els havia servit amb anterioritat per a ocultar una moto robada.

La investigació judicial sobre el succeït, de la qual és responsable el citat jutjat d’Alzira, està completament esgotada, encara que queda oberta una peça dedicada exclusivament a la localització d’Anglés, un dels pròfugs més perseguits de tota Europa.

Últimes notícies

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.