13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Detingut per furtar joies per l’esquena a dones majors en sis pobles de Castelló

 

La Guàrdia Civil de Vinaròs ha detingut a un home, acusat de sis robatoris amb estiró en diferents municipis de la província de Castelló. Segons l’institut armat, el lladre atacava en el carrer i per l’esquena sempre a dones majors, d’entre 80 i 90 anys. Amb un estiró, furtava les joies que duien penjades als colls, provocant-los lesions en alguns casos.

 

La investigació va posar-se en marxa el passat 15 d’octubre. Gràcies a diferents testimonis que van declarar haver vist una furgoneta blava prop del lloc a on s’havien produït els fets, els agents van conseguir identificar al principal sospitós. Finalment, el lladre, de 54 anys, va ser detingut com a presumpte autor de sis robatoris amb violència.

 

El registre de sa casa va permetre recuperar algunes joies procedents dels robatoris. De moment, se l’ha pogut relacionar amb sis casos que es van produir en els municipis de Vilanova d’Alcolea (Plana Alta), la Jana (Baix Maestrat), Forcall (els Ports), Sant Jordi (Baix Maestrat), Catí (Alt Maestrat) i Sant Rafel del Riu (Baix Maestrat), si bé les investigacions continuen obertes davant la possibilitat de què podria estar implicat en tres fets més que s’haurien produït en la província de Tarragona, a on vivia el detingut.

 

L’home, que té antecedents per fets similars, ha estat posat a disposició del jutjat número 3 de Vinaròs.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.