Netflix corregix l’error d’atribuir la derogació de la doctrina Parot al Parlament Europeu

'El caso Alcàsser'

Netflix va atribuir, erròniament, l’anul·lació de la doctrina Parot al Parlament europeu en el quint i últim episodi del documental d’Alcàsser | Netflix

 

Netflix ha corregit l’error d’atribuir al Parlament Europeu, en lloc del Tribunal Europeu de Drets Humans, la derogació de la doctrina Parot en l’últim capítol de la sèrie ‘El caso Alcàsser’ que va ser denunciat per l’eurodiputada de C’s en l’Eurocambra, Maite Pagazaurtundúa, el passat 18 de juliol.

 

El documental de la plataforma repassa la història i el tractament en els mitjans de comunicació del cas de les Xiquetes d’Alcàsser, que es remunta al novembre del 1992 quan tres adolescents de 14 i 15 anys d’este municipi de la Ribera –Toñi, Míriam i Desirée– van ser segrestades, violades i assassinades. Els seus cossos van ser trobats en gener del 1993 en un paratge conegut com la Romana, en Tous.

 

Per eixos fets va ser condemnat a 170 anys de presó Miguel Ricart, que va eixir de presó el 2013 després de passar-se 21 anys tancat, després de desactivar-se la coneguda com a doctrina Parot. L’altre suposat autor del succés, Antonio Anglés, va fugir i figura en parador desconegut des d’eixe moment. «És una bona notícia. Que una sèrie d’esta categoria i sobre un tema tan sensible incòrrega en un error d’este calibre ha de fer-nos reflexionar sobre el nostre nivell d’exigència sobre la informació», ha subratllat l’eurodiputada en un comunicat després de conéixer la rectificació per part de Netflix i Bambú Produccions.

 

Pagazaurtundúa lamenta que s'hagi assenyalat a l'Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot

Pagazaurtundúa lamenta que s’haja assenyalat a l’Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot | Cedida

 

El documental analitza els límits de l’ètica en comunicació

L’eurodiputada ha lamentat «l’error» d’assenyalar a l’Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot i relacionar-la amb «l’excarceració d’etarres i violadors, una cosa impossible» i, en paral·lel, la «confusió» que ha pogut crear la sèrie entre el públic que no sàpia que el Tribunal Europeu de Drets Humans d’Estrasburg «no és una institució de la Unió Europea».

 

Pagazaurtundúa ha defés que després de «comprovar l’error, seria molt revelador que un equip de busca analitzara el paral·lelisme entre les negociacions amb ETA i l’anul·lació de la doctrina Parot que va portar a l’alliberament immediat de desenes d’etarres, sense importar alliberar depredadors sexuals» i ha insistit que eixa classe de documental «que indaga els límits de la deontologia i la moral en els mitjans de comunicació necessita informació doblement contrastada i real».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.