Netflix corregix l’error d’atribuir la derogació de la doctrina Parot al Parlament Europeu

'El caso Alcàsser'

Netflix va atribuir, erròniament, l’anul·lació de la doctrina Parot al Parlament europeu en el quint i últim episodi del documental d’Alcàsser | Netflix

 

Netflix ha corregit l’error d’atribuir al Parlament Europeu, en lloc del Tribunal Europeu de Drets Humans, la derogació de la doctrina Parot en l’últim capítol de la sèrie ‘El caso Alcàsser’ que va ser denunciat per l’eurodiputada de C’s en l’Eurocambra, Maite Pagazaurtundúa, el passat 18 de juliol.

 

El documental de la plataforma repassa la història i el tractament en els mitjans de comunicació del cas de les Xiquetes d’Alcàsser, que es remunta al novembre del 1992 quan tres adolescents de 14 i 15 anys d’este municipi de la Ribera –Toñi, Míriam i Desirée– van ser segrestades, violades i assassinades. Els seus cossos van ser trobats en gener del 1993 en un paratge conegut com la Romana, en Tous.

 

Per eixos fets va ser condemnat a 170 anys de presó Miguel Ricart, que va eixir de presó el 2013 després de passar-se 21 anys tancat, després de desactivar-se la coneguda com a doctrina Parot. L’altre suposat autor del succés, Antonio Anglés, va fugir i figura en parador desconegut des d’eixe moment. «És una bona notícia. Que una sèrie d’esta categoria i sobre un tema tan sensible incòrrega en un error d’este calibre ha de fer-nos reflexionar sobre el nostre nivell d’exigència sobre la informació», ha subratllat l’eurodiputada en un comunicat després de conéixer la rectificació per part de Netflix i Bambú Produccions.

 

Pagazaurtundúa lamenta que s'hagi assenyalat a l'Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot

Pagazaurtundúa lamenta que s’haja assenyalat a l’Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot | Cedida

 

El documental analitza els límits de l’ètica en comunicació

L’eurodiputada ha lamentat «l’error» d’assenyalar a l’Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot i relacionar-la amb «l’excarceració d’etarres i violadors, una cosa impossible» i, en paral·lel, la «confusió» que ha pogut crear la sèrie entre el públic que no sàpia que el Tribunal Europeu de Drets Humans d’Estrasburg «no és una institució de la Unió Europea».

 

Pagazaurtundúa ha defés que després de «comprovar l’error, seria molt revelador que un equip de busca analitzara el paral·lelisme entre les negociacions amb ETA i l’anul·lació de la doctrina Parot que va portar a l’alliberament immediat de desenes d’etarres, sense importar alliberar depredadors sexuals» i ha insistit que eixa classe de documental «que indaga els límits de la deontologia i la moral en els mitjans de comunicació necessita informació doblement contrastada i real».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.

El València Basket renova a Omari Moore fins a 2027

El València Basket ha ampliat el contracte de l'exterior estatunidenc Omari Moore fins a juny de 2027, després d'una primera temporada destacada en Lliga Endesa i Eurolliga.

El València lliga al migcampista malià Aliou Dieng per a les pròximes temporades

El València incorpora al migcampista malià Aliou Dieng, internacional absolut sense experiència prèvia a Europa, amb un contracte de fins a tres temporades i lliure de traspàs.

El València Basket blinda a Omari Moore amb una renovació fins a 2027

El València Basket amplia el contracte de Omari Moore fins a juny de 2027 després de la seua bona adaptació a l'equip i al bàsquet europeu, amb opció d'eixida cap a la NBA.

Camarero demana esborrar del diari de Les Corts la seua frase sobre les prostitutes

Susana Camarero ha sol·licitat a la Mesa de Les Corts retirar del diari de sessions l'expressió en la qual va afirmar que el Govern està ple de prostitutes, al·legant que estava mal formulada i ja va ser aclarida públicament.

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.