Netflix corregix l’error d’atribuir la derogació de la doctrina Parot al Parlament Europeu

'El caso Alcàsser'

Netflix va atribuir, erròniament, l’anul·lació de la doctrina Parot al Parlament europeu en el quint i últim episodi del documental d’Alcàsser | Netflix

 

Netflix ha corregit l’error d’atribuir al Parlament Europeu, en lloc del Tribunal Europeu de Drets Humans, la derogació de la doctrina Parot en l’últim capítol de la sèrie ‘El caso Alcàsser’ que va ser denunciat per l’eurodiputada de C’s en l’Eurocambra, Maite Pagazaurtundúa, el passat 18 de juliol.

 

El documental de la plataforma repassa la història i el tractament en els mitjans de comunicació del cas de les Xiquetes d’Alcàsser, que es remunta al novembre del 1992 quan tres adolescents de 14 i 15 anys d’este municipi de la Ribera –Toñi, Míriam i Desirée– van ser segrestades, violades i assassinades. Els seus cossos van ser trobats en gener del 1993 en un paratge conegut com la Romana, en Tous.

 

Per eixos fets va ser condemnat a 170 anys de presó Miguel Ricart, que va eixir de presó el 2013 després de passar-se 21 anys tancat, després de desactivar-se la coneguda com a doctrina Parot. L’altre suposat autor del succés, Antonio Anglés, va fugir i figura en parador desconegut des d’eixe moment. «És una bona notícia. Que una sèrie d’esta categoria i sobre un tema tan sensible incòrrega en un error d’este calibre ha de fer-nos reflexionar sobre el nostre nivell d’exigència sobre la informació», ha subratllat l’eurodiputada en un comunicat després de conéixer la rectificació per part de Netflix i Bambú Produccions.

 

Pagazaurtundúa lamenta que s'hagi assenyalat a l'Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot

Pagazaurtundúa lamenta que s’haja assenyalat a l’Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot | Cedida

 

El documental analitza els límits de l’ètica en comunicació

L’eurodiputada ha lamentat «l’error» d’assenyalar a l’Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot i relacionar-la amb «l’excarceració d’etarres i violadors, una cosa impossible» i, en paral·lel, la «confusió» que ha pogut crear la sèrie entre el públic que no sàpia que el Tribunal Europeu de Drets Humans d’Estrasburg «no és una institució de la Unió Europea».

 

Pagazaurtundúa ha defés que després de «comprovar l’error, seria molt revelador que un equip de busca analitzara el paral·lelisme entre les negociacions amb ETA i l’anul·lació de la doctrina Parot que va portar a l’alliberament immediat de desenes d’etarres, sense importar alliberar depredadors sexuals» i ha insistit que eixa classe de documental «que indaga els límits de la deontologia i la moral en els mitjans de comunicació necessita informació doblement contrastada i real».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.