Netflix corregix l’error d’atribuir la derogació de la doctrina Parot al Parlament Europeu

'El caso Alcàsser'

Netflix va atribuir, erròniament, l’anul·lació de la doctrina Parot al Parlament europeu en el quint i últim episodi del documental d’Alcàsser | Netflix

 

Netflix ha corregit l’error d’atribuir al Parlament Europeu, en lloc del Tribunal Europeu de Drets Humans, la derogació de la doctrina Parot en l’últim capítol de la sèrie ‘El caso Alcàsser’ que va ser denunciat per l’eurodiputada de C’s en l’Eurocambra, Maite Pagazaurtundúa, el passat 18 de juliol.

 

El documental de la plataforma repassa la història i el tractament en els mitjans de comunicació del cas de les Xiquetes d’Alcàsser, que es remunta al novembre del 1992 quan tres adolescents de 14 i 15 anys d’este municipi de la Ribera –Toñi, Míriam i Desirée– van ser segrestades, violades i assassinades. Els seus cossos van ser trobats en gener del 1993 en un paratge conegut com la Romana, en Tous.

 

Per eixos fets va ser condemnat a 170 anys de presó Miguel Ricart, que va eixir de presó el 2013 després de passar-se 21 anys tancat, després de desactivar-se la coneguda com a doctrina Parot. L’altre suposat autor del succés, Antonio Anglés, va fugir i figura en parador desconegut des d’eixe moment. «És una bona notícia. Que una sèrie d’esta categoria i sobre un tema tan sensible incòrrega en un error d’este calibre ha de fer-nos reflexionar sobre el nostre nivell d’exigència sobre la informació», ha subratllat l’eurodiputada en un comunicat després de conéixer la rectificació per part de Netflix i Bambú Produccions.

 

Pagazaurtundúa lamenta que s'hagi assenyalat a l'Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot

Pagazaurtundúa lamenta que s’haja assenyalat a l’Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot | Cedida

 

El documental analitza els límits de l’ètica en comunicació

L’eurodiputada ha lamentat «l’error» d’assenyalar a l’Eurocambra com a responsable de la derogació de la doctrina Parot i relacionar-la amb «l’excarceració d’etarres i violadors, una cosa impossible» i, en paral·lel, la «confusió» que ha pogut crear la sèrie entre el públic que no sàpia que el Tribunal Europeu de Drets Humans d’Estrasburg «no és una institució de la Unió Europea».

 

Pagazaurtundúa ha defés que després de «comprovar l’error, seria molt revelador que un equip de busca analitzara el paral·lelisme entre les negociacions amb ETA i l’anul·lació de la doctrina Parot que va portar a l’alliberament immediat de desenes d’etarres, sense importar alliberar depredadors sexuals» i ha insistit que eixa classe de documental «que indaga els límits de la deontologia i la moral en els mitjans de comunicació necessita informació doblement contrastada i real».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.